2016-12-06, 12:13
Medlem
Bor fyra personer med konstiga namn på nr 8, de brukar tycka om sådana MB-slädar som syns på bilden
Förövrigt står det några hantverkarbilar inom avspärrningen , den ena har text Dunkehalla bygg per Jonsson murare ägare
Enl alla bolag
Citera
2016-12-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superfet
Om det stämmer att det är ett stort byggbolag i Jönköping kan det vara G*rah*vs bygg (*= ä, o). De äger/leasar nämligen en MB 250d 4matic från 2016 vilket kan stämma överens med bilderna.

Enbart spekulation baserat på ovanstående.

Hoppas för alla inblandade (förutom MB då) att det är tekniskt fel som är orsak.

Jag vet att G*rahovs Bygg har gjort sig osams med flera UE men att ta steget att spränga en bil. Det är ett enormt kliv. Hoppas mer på ett tekniskt fel.
Citera
2016-12-06, 12:27
Medlem
Citat:
Om det stämmer att det är ett stort byggbolag i Jönköping kan det vara G*rah*vs bygg (*= ä, o). De äger/leasar nämligen en MB 250d 4matic från 2016 vilket kan stämma överens med bilderna.

Enbart spekulation baserat på ovanstående.

Hoppas för alla inblandade (förutom MB då) att det är tekniskt fel som är orsak.

250d är väl inte en gasbil? I så fall tyder det på annat än teknisk fel. Diesel spontanexploderar inte precis.
Citera
2016-12-06, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatteA77
Jag vet att G*rahovs Bygg har gjort sig osams med flera UE men att ta steget att spränga en bil. Det är ett enormt kliv. Hoppas mer på ett tekniskt fel.

Man blir inte så stor så fort som byggbolaget du nämner genom att vara snäll. Jag vill förtydliga att det jag skriver enbart är spekulationer jag vet inget om missämja med UE men gör man sig osams med fel personer så kan det gå riktigt illa! Saker som dessa kommer att bli vanligare i framtiden, farväl gamla trygga Sverige.
Citera
2016-12-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
250d är väl inte en gasbil? I så fall tyder det på annat än teknisk fel. Diesel spontanexploderar inte precis.

Nej, det har du rätt i. Men även om det inte är sannolikt är det knappast fel att hoppas på tekniskt fel. Även om sannolikheten är liten så förekommer det att bilar tar eld etc.

Jag vill ändå be alla i tråden att inte ta G*rah*vs bygg om en sanning. Det är enbart baserat på bil utifrån bild och företagets framfart på marknaden.
Citera
2016-12-06, 12:44
Medlem
Ue?
Citera
2016-12-06, 12:49
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Nej, det har du rätt i. Men även om det inte är sannolikt är det knappast fel att hoppas på tekniskt fel. Även om sannolikheten är liten så förekommer det att bilar tar eld etc.

Jag vill ändå be alla i tråden att inte ta G*rah*vs bygg om en sanning. Det är enbart baserat på bil utifrån bild och företagets framfart på marknaden.

Nej det vet vi ju inte säkert att det är det företaget. Men som jag skrev så bor det företagets entreprenadchef på samma gata som bilen exploderade. Tillfällighet?

Citat:
Ursprungligen postat av mailaren
Ue?

Underentreprenör
Citera
2016-12-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mailaren
Ue?

Underentreprenörer. Bolag och konsulter som hyrs in för att utföra arbeten som byggföretaget inte har kompetens eller kapacitet att utföra själva.
Citera
2016-12-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nej det vet vi ju inte säkert att det är det företaget. Men som jag skrev så bor det företagets entreprenadchef på samma gata som bilen exploderade. Tillfällighet?

Jag antar att du syftar på herr P.P? Då ökar sannolikheten markant.

Vill man sabotera för ett bolag och dess verksamhet finns det nog mer effektiva tillvägagångssätt. Spränga bilar gör man för att skrämmas och det blir effektlöst om mottagaren inte har en aning om avsändaren. Därför tror jag att det finns en hotbild som VD/bolaget inte vill ska bli känd.
Citera
2016-12-06, 13:55
Medlem
Citat:
Jag antar att du syftar på herr P.P? Då ökar sannolikheten markant.

Vill man sabotera för ett bolag och dess verksamhet finns det nog mer effektiva tillvägagångssätt. Spränga bilar gör man för att skrämmas och det blir effektlöst om mottagaren inte har en aning om avsändaren. Därför tror jag att det finns en hotbild som VD/bolaget inte vill ska bli känd.

PP bor ju ett stenkast från bilen
Snabbt växande företag som gjort att många större byggare i området blivit trampade på tårna
Citera
2016-12-06, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
PP bor ju ett stenkast från bilen
Snabbt växande företag som gjort att många större byggare i området blivit trampade på tårna

Byggbolaget har haft despyter med facket då 8 av 10 byggare kommer från utlandet, kanske någon där som har något uthyrningsföretag och ej fått pengar
Citera
2016-12-06, 14:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Underentreprenörer. Bolag och konsulter som hyrs in för att utföra arbeten som byggföretaget inte har kompetens eller kapacitet att utföra själva.

Ja, eller den vanliga varianten att det är skumraskföretag som ger otroligt låga offerter som inget skattebetalande företag kan konkurrera med.
Dessa företag drivs ofta av kriminella/kriminella gäng och får de inte betalt för något som de tycker att de utfört , ja då är detta som hänt en uppmaning att betala räkningen, påhittad eller inte.

Nya mer spännande Sverige helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in