2020-04-25, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Ingen sa något, är det hur du våldtar?
Hur fan menar du nu???
Citera
2020-04-25, 03:56
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ja, The Guardian har ju redan lyft frågan och det är väl ett startskott på MSM, för jag tror inte att MSM kommer kunna hålla det här tyst särskilt länge till. Fox News och Sky kommer garanterat att sprida detta, och sedan måste resten av MSM bemöta detta på något sätt, även om det handlar om att försöka skademinimera från deras sida. Det var samma sak med Hillary och "The Podesta Files", man försökte tiga ned det i början, men sedan var man tvungen att åtminstone nämna att de fanns.

Edit: Ett förtydligande, Fox har redan kört detta ett tag nu:

https://www.foxnews.com/media/biden-skates-through-tv-interviews-as-anchors-skip-questions-about-tara-reades-assault-claim
Ja, alltså tidigare reportage om att anklagelserna existerar har vi ju redan haft från mainstream-media. De kom ju ganska allihop på en och samma gång under påsken, där de på olika sätt försökte tona ned anklagelserna.

New York Times lyckades snurra in sig i den föga smickrande formuleringen:
"The Times found no pattern of sexual misconduct by Mr. Biden, beyond the hugs, kisses and touching that women previously said made them uncomfortable.".
https://web.archive.org/web/20200412090835/https://www.nytimes.com/2020/04/12/us/politics/joe-biden-tara-reade-sexual-assault-complaint.html

Vilket Biden-kampanjen inte tyckte om, så New York Times kastade all form av journalistisk integritet åt sidan och t.o.m. erkände helt ogenerat att man smygströk sista meningen för Bidens skull trots att man själv granskat och varit nöjd med den:
"Even though a lot of us, including me, had looked at it before the story went into the paper, I think that the campaign thought that the phrasing was awkward and made it look like there were other instances in which he had been accused of sexual misconduct. And that’s not what the sentence was intended to say."
https://www.nytimes.com./2020/04/13/business/media/joe-biden-tara-reade-new-york-times.html

Washington Post lyckades ju med ett ordentligt magplask de också. När de citerade polisrapporten så förvanskade de det verkliga citatet "disclosed that she was the victim of sexual assault" till "disclosed that she believes she was the victim of sexual assault"
https://twitter.com/richmchugh/status/1249768499632902144

Så visst har det rapporterats. Grejen är ju lite att de flesta skrev reportage som ganska uppenbart bara var till för att kunna lägga saken till handlingarna och gå vidare. Med den här nya utvecklingen blir det svårt att gå vidare och låtsas som ingenting.
Citera
2020-04-25, 03:59
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
https://twitter.com/ryangrim/status/1253756644191809538
https://twitter.com/RichMcHugh/status/1253812727262388224

Troligt transkript + klipp nu uppgrävt med Tara Reades mor när hon ringer in till Larry King vid tiden för anklagelserna mot Joe Biden och är rådvill om hur hon ska göra med det "problem" hennes dotter har på arbetsplatsen hos en framstående senator, ett ärende som tycks kört fast och nu frågan om att gå till pressen. "Problem" som en mor är upprörd över och överväger att gå till pressen med under Anita Hill-eran alluderar givetvis till något mer allvarligt, även om våldtäkt inte nämns uttryckligen, snarare än de bagatellartade incidenter som skulle kunna gå under den beteckningen av en nitisk HR-avdelning idag.

Det är givetvis inte fullständigt bevis för att Biden våldtog henne, men det är i princip så mycket "contemporary corroborating evidence" man kan få under metoo-standarden. I svensk rätt hade det här tillsammans med brodern och vännen som backar upp henne i att ha berättat om det vid tillfället med stor sannolikhet varit tillräckligt för att få Biden fälld för våldtäkt (jfr bevisvärderingen i. NJA 1991 s. 83, NJA 2005 s. 712, NJA 2017 s. 316)

Hur långt är demokraterna, mainstream-media och övriga etablissemanget redo att blunda eller rentav dra tillbaks vad man pushade under metoo för att skydda Biden?

Edit:
Tara Reade intygar att det är hennes mor som ringer in:
https://twitter.com/ReadeAlexandra/status/1253821261928525824

Nu är jag mycket dåligt insatt i detta med Biden och hans påstådda våldtäkt, men jag har sett alla videos när han stryker både barn och ungdomar på mycket obehagligt sätt.
Men jag har inte hört varken MSM eller Trump tala om Bidens smekningar på barnen eller denna ev våldtäkt.

Hur länge kan MSM knipa om dessa då det var ett sånt jävla hallå med #metoo men nu är det knäpptyst, men framförallt undrar jag varför Trump inte börjat slaktandet av Biden då han har den bäste scenen i världen för detta?
Citera
2020-04-25, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Nu är jag mycket dåligt insatt i detta med Biden och hans påstådda våldtäkt, men jag har sett alla videos när han stryker både barn och ungdomar på mycket obehagligt sätt.
Men jag har inte hört varken MSM eller Trump tala om Bidens smekningar på barnen eller denna ev våldtäkt.

Hur länge kan MSM knipa om dessa då det var ett sånt jävla hallå med #metoo men nu är det knäpptyst, men framförallt undrar jag varför Trump inte börjat slaktandet av Biden då han har den bäste scenen i världen för detta?
Jo då, han överlåter det åt sonen för Don Trump Jr. Twittrar flitigt om Biden och Reade!

https://twitter.com/DonaldJTrumpJr/status/1253855529954410496
Citera
2020-04-25, 05:48
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nä bara bemöter er idioter när jag har tid!

Men lite kul att det verkar som Donald insåg sitt totala fuck up med dagliga rallys och lite spridande av virus.. inte funkade!

Kommer Donald köra som Joe! gör med live möten via webben eller kommer han go full boris?
Fast nu handlar inte denna tråden om Trump, gud du har sånt jävla Trumphat haha det är så patetiskt.

Du som brukar anklaga mig och andra att täcka upp för Trump och försvara honom hela tiden men nu gör du samma sak med Biden? Vi kan med säkerhet säga att du är en Trumphatande demokrat och din kritik mot presidenten borde knappast tas på allvar

Ja dessa anklagelserna och fake news medias locket på taktik är bland det vidrigaste jag sätt. Det var verkligen bullshit om att tro på alla kvinnorna bara när den anklagade har "fel" politiska åsikter antar jag? Journalister är politiska aktivister i dagens samhälle och har tappat all form av trovärdighet!
Citera
2020-04-25, 14:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov

I den media du pratar om, så är den inte längre fakta styrd, utan agenda styrd.
Så vad den säger är det ingen som längre bryr sig om.

Joe Biden har inget att oroa sig över, då den han möter har sexuella övergrepp bagage så det räcker och blir över för hela senaten.
För så långa är raderna av sexuella övergrepp bakom trumpen.

Sen ser man att man är rädd för Biden, och den rädslan finns ingen fakta eller saklighet,.
Citera
2020-04-25, 15:44
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
I den media du pratar om, så är den inte längre fakta styrd, utan agenda styrd.
Så vad den säger är det ingen som längre bryr sig om.

Joe Biden har inget att oroa sig över, då den han möter har sexuella övergrepp bagage så det räcker och blir över för hela senaten.
För så långa är raderna av sexuella övergrepp bakom trumpen.

Sen ser man att man är rädd för Biden, och den rädslan finns ingen fakta eller saklighet,.
Fast du pratar ju om CNN och annan fake news nu? Det om något är agendastyrt och låtsas samtidigt vara neutrala haha. FOX är biased åt höger och det är inget dom hymlar med, varför låtsas CNN vara oberoende när dom är en del av demokraternas propagandaorgan?

Kanske dags att fråga Biden om dessa anklagelser? Dags för honom att erkänna?
Citera
2020-04-25, 15:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Fast du pratar ju om CNN och annan fake news nu? Det om något är agendastyrt och låtsas samtidigt vara neutrala haha. FOX är biased åt höger och det är inget dom hymlar med, varför låtsas CNN vara oberoende när dom är en del av demokraternas propagandaorgan?

Kanske dags att fråga Biden om dessa anklagelser? Dags för honom att erkänna?
Jag pratar om kanalen som framför fakta, forskning och en saklighet i sina nyheter.

Där är CNN lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå ååååååååångt före FOX.
FOX som faktiskt ljuger oftare än de talar sanning.

Då på tal om fake news och Bidens då.

Biden förlitar sig på fakta, forskning och saklighet och tänker inte berättar för medborgarna de kan spruta in desinfektionsmedel i lungorna.
Biden är ett tryggt val för överlevnad.
Citera
2020-04-25, 15:57
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Jag pratar om kanalen som framför fakta, forskning och en saklighet i sina nyheter.

Där är CNN lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå ååååååååångt före FOX.
FOX som faktiskt ljuger oftare än de talar sanning.

Då på tal om fake news och Bidens då.

Biden förlitar sig på fakta, forskning och saklighet och tänker inte berättar för medborgarna de kan spruta in desinfektionsmedel i lungorna.
Biden är ett tryggt val för överlevnad.
Haha fakta forsking och saklighet, du är så hjärntvättad att det inte är värt att spendera någon tid på dig haha... CNN är fake news, nu slutar jag svara på dina galna lögner.
Citera
2020-04-25, 16:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Haha fakta forsking och saklighet, du är så hjärntvättad att det inte är värt att spendera någon tid på dig haha... CNN är fake news, nu slutar jag svara på dina galna lögner.
Fakta, forskning och saklighethet är det omvända emot hjärntvätt.

Hjärntvätt låter mer som en person som du, som inte ens kan återge Bidens politik rätt.
Det är så man vet man har med högerextrema och göra, för andra de diskuterar med just detta FAKTA, FORSKNING och SAKLIGHET.
Vet det är hemska svärord för dig, men dock är det enda sättet och berätta nått i slutet på dagen.

Biden är ett bra val för USA och deras hälsa, för den som ska göra nått säger till sina medborgare att ta livet av sig.
Kan det ha med alla sexuella övergrepp trumpen gjort som triggar detta tro?

Men sluta ljug då och du inte vill jag ska svara dig
Men det vet vi redan du inte klarar av att sluta med.
Citera
2020-04-25, 18:00
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Fakta, forskning och saklighethet är det omvända emot hjärntvätt.

Hjärntvätt låter mer som en person som du, som inte ens kan återge Bidens politik rätt.
Det är så man vet man har med högerextrema och göra, för andra de diskuterar med just detta FAKTA, FORSKNING och SAKLIGHET.
Vet det är hemska svärord för dig, men dock är det enda sättet och berätta nått i slutet på dagen.

Biden är ett bra val för USA och deras hälsa, för den som ska göra nått säger till sina medborgare att ta livet av sig.
Kan det ha med alla sexuella övergrepp trumpen gjort som triggar detta tro?

Men sluta ljug då och du inte vill jag ska svara dig
Men det vet vi redan du inte klarar av att sluta med.
Klart du tycker att tafsarJoe är ett bra val för USA, men vi andra gör inte det. Får man fråga vad Biden har för politik? Bara fortsätta på Obamas misslyckade politik och förstöra USA ännu mer?

Biden har stora problem med Våldtäktsanklagelserna och Kina affärerna som utreds just nu. Biden är också bra mycket svagare än Trump och har påverkats extremt negativt av sin ålder. Vart är människan ens??
Citera
2020-04-25, 18:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Klart du tycker att tafsarJoe är ett bra val för USA, men vi andra gör inte det. Får man fråga vad Biden har för politik? Bara fortsätta på Obamas misslyckade politik och förstöra USA ännu mer?

Biden har stora problem med Våldtäktsanklagelserna och Kina affärerna som utreds just nu. Biden är också bra mycket svagare än Trump och har påverkats extremt negativt av sin ålder. Vart är människan ens??
Vad spelar det för roll att upprepa nått du inte ens har intellektet att förstå, vi ser ju det i dina inlägg i tråden att du precis inget vet om Demokratisk politik.

Biden har bara problem med fantasier ifrån högerextrema, vart vi ser den riktiga sexuella predatorn är trumpen.
Så biden simmar lugnt i dessa fantasier.

Samtidigt förtroendet på trumpen sviktar där nästa samtliga andre ledares stiger.
Biden har inget att oroa sig över högerextrema fantasier, dock väl korkade människor som verkar samlas på en punkt där fakta, forskning och saklighet är de värsta svärorden som existerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in