2022-03-04, 18:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Fint att du instämmer i min analys av Skrockrock.
I verkligheten har ett demokratiskt beslut fattats. Det kommer tvinga fram ett veto från den Demente. Ett politiskt bakslag av många.

Genom veto ska han tvinga folk att bära mask.

Come on man!
Citera
2022-03-04, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey

Du är forumets Tucker Carlsson. Sysslar med underhållning och inte förmedling av äkta nyheter.
Du sätter ord på mina tankar.
helt rätt.
Citera
2022-03-04, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Men om vi nu ska prata logik och fakta för sådana som faktiskt bekriper dess innebörd, så är det faktiskt så att nyheten om Bidens bakslag faktiskt snappats upp av flera MSM nyheter (och nej, inte bara "fringe-medier på yttersta högerkanten"). Och faktum kvarstår att en president som har stöd i ryggen, behöver ALDRIG använda ett veto.
Antal veton använda av
Obama: 12st
Trump: 10
Biden: 0

Tucker Scrollock kliar sig på huvudet och undrar varför den kognitiva dissonansen slår till.

En senate resolution är inte en lag. En senate bill är något permanent medan en senate resolution måste röstas igenom identiskt i bägge kammare. Den skickas till underhuset och genom att x senatorer deltar i rollcall och inte i omröstningen så ( drumroll) kan samma lagförslag inte tas upp i nästa senate legislative session. (*)
Vill man vara elak så kan man lägga till ett poison pill och knyta denna senate resolution till något otänkbart tex barnsexhandel. Så att lagförslaget dör i underhuset.
För i underhuset går det inte att rösta utan en kvalificerad majoritet. Men i senaten är det möjligt.
2/3 majoritet krävs enligt grundaren alexander hamilton men han angav aldrig en specifik siffra i konstitutionen. I house of rep. kan nancy pelosi sammankalla hela kammaren och sedan aldrig ta upp lagförslaget. Eller så kvittar hon ett lagförslag hon vill ha med republikanerna och släpper igenom detta om hon får en continious resolution
spending bill(höja lånetaket ) den 8e mars. Vilket är vad samtliga lobbyister vill ha (*)
https://www.reuters.com/world/us/us-lawmakers-vote-march-8-us-govt-funding-bill-politico-2022-03-01/
Tar jag fram spåkulan så ger hon Republikanerna denna resolution mot att de röstar igenom att höja lånetaket på internationella kvinnodagen. (*)
Allt sammantaget kan lät chuck schumer detta lagförslag komma ner på golvet utan att "objecta" eller protestera mot att republikanerna vill häva filibustern "motion is maid and laid on table" just för att begrava det och ge biden oändliga krafter (covid19 emergency power declaration)
(obs detta ovan är min spekulation, jag har inte läst senatens daily record ännu. ska kolla ikväll)

Jag skulle kunna fortsätta men med risk för att tuckerscrumlock blir förvirrad..

1) om jag har fel i något här ovan så får ni gärna tala om var och varför
2) i sedvanlig ordning vill jag påminna om en enkät jag läst där MAGA-sektföljare dvs väljare i röda delstater har lägre IQ än normala väljare i blå delstater
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22427384/
3) Joe biden är den president i USA som fått igenom flest federala domare på livstidsnomineringar än någon annan levande president. Han har redan slagit Regan och Bush rekord på 1.5år därför att republikaner hävt filibustern för federal judges. Om det vill sig väl har han snart täppt till alla vakanser som moscow mitch låtit stå tomma och då talar vi om 200-300 st utav 1700. Därmed kan dessa federala domare bara blocka lagförslag som repulikanerna lägger fram därför att de tycker att det går emot konstitutionen.
Jag ser framför mig hur USA blir progressivt och etniskt diversifierat och hur vita män utan college degrees hamnar längst ner i högen så att säga. Lite som i denna tråd. Att tävla på meriter istället för hudfärg gör att röda delstater fortsätter sjunka i evolution och till slut se ut som appalachernas mountain men (googla)Och när de inser att deras enda utlopp för sin frustration "don the con trump" inte ens ställer upp i 2024, då och först då ska jag logga in här och sen logga ut för alltid.

3.5)Shout out till team hundpumpare.

(*) indikerar att det är min gissning
Senast redigerad av seppolundgren 2022-03-04 kl. 21:41.
Citera
2022-03-04, 22:34
Medlem
Seppo; det resonemanget blev nog för svårt för Sucker Trollock att hänga med i…
Citera
2022-03-05, 00:48
Medlem
Verkar inte som att pedo-Joe fått igenom så mycket av sin agenda? Eller just det han hade ju ingen det var bara en återgång till Obamas politik med globalism och utförsäljning av USA, eller Seppo?

Skönt att idioten är avskydd trots media och etablissemanget i ryggen då är man bra värdelös haha!
Citera
2022-03-05, 02:57
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Vad ska man säga? Det tycks som Biden behöver anamma en massa Thatcherism för att få fart på sin retarderade arbetsmarknadspolitik:

Employment rose by 678,000 in February, and the unemployment
rate edged down to 3.8 percent

Eller inte.
Citera
2022-03-05, 03:23
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Om det är nått jag stör mig så förbannat jävla sjukt mycket på så är det väl att Biden kunde ha startat en sån här enhet tidigare. Men, bättre sent än aldrig, antar jag.

Justice Department Launches Task Force to Go After 'Putin's Cronies'

Förhoppningsvis ryker ett par sponsorer till Team Japhy i processen. De har ju som bekant inte dolt sin förtjusning över Putins vårdslösa handlag, varken ur ekonomisk eller politisk hänsyn. Så justitie departementet vet med andra ord i vilken riktning man ska skicka blodhundarna.
Citera
2022-03-05, 05:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Vad ska man säga? Det tycks som Biden behöver anamma en massa Thatcherism för att få fart på sin retarderade arbetsmarknadspolitik:

Eller inte.
3.7 procent är ett nytt rekord för Amerikas unemployment claims.
Når biden 3.7procent ihop med 2 procent löneinflation så kommer usa att hamna i efterkrigstidens ekonomi. Låg arbetslöshet och extended child tax credits (barnbidrag) borde i teorin räcka för att demokraterna ska vinna i november. Jag hoppas att jag har rätt. Men massmedia kanske skadar biden i november ifall de fortsätter vara pessimistiska när det gäller arbetslöshetssiffrorna.

Anledningen till att massmedia inte rapporterar om den rekordlåga arbetslösheten är ganska märklig. Jag antar att det har att göra med att det är valår och doom and gloom säljer fler löpsedlar då.

Frågar man gemene amerikan så skulle de nog svara att det råder massiv arbetslöshet i usa idag vilket inte stämmer.
Men jag klandrar dem inte. De flippar på tvn och ser en kvarts nyheter innan lateshow värdarna börjar.. All övrig information kommer från Facebook och Twitter fortsätter vars algoritmer är tränade till att sprida alarmerande inlägg istället för lugnande inlägg.

Vi ska dock ha förtröstan i att Truth Social är här och då kommer äntligen sanningen fram. Truth social kommer att krossa silicon valley och truth social kommer ge högern en massiv plattform återigen.

Skojar bara. Truth social är skräp. GOP är skräp. Deras väljare är korkade får.
Citera
2022-03-05, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine

Eller inte.
Bensin som kostar $3.92 per Gallon. Tror inte de festa amerikaner är stormförtjusta över Bidens politik...

https://www.thegatewaypundit.com/2022/03/thank-democrat-gas-prices-reach-3-92-per-gallon-nearing-time-record-high-joe-biden
Citera
2022-03-05, 16:48
Medlem
Bidens demens uppvisar nya former. Nu tror han att han varit en professor som undervisat vid universitet i Pennsylvania!! Han har aldrig undervisat där och han är verkligen ingen "professor"! Han har aldrig ens disputerat!

https://dailycaller.com/2020/02/28/biden-penn-professor-south-carolina
Citera
2022-03-05, 17:01
Medlem
Citat:
Bensin som kostar $3.92 per Gallon. Tror inte de festa amerikaner är stormförtjusta över Bidens politik...

https://www.thegatewaypundit.com/2022/03/thank-democrat-gas-prices-reach-3-92-per-gallon-nearing-time-record-high-joe-biden

Oj, oj, oj 10 kronor litern. Det klarar säkert inte låglönelandet USA av. Det är något helt annat för oss svenskar där 22 kronor/liter är småpengar, men då är ju våra löner långt högre än vad amerikanarnas, eller kanske inte ändå.

Medellönen i USA är 44 000 USD = 431 000 kr

Medellönen i Sverige är 326 029 kr

Jag tror amerikanarna får svårt att betala sin tia litern.
Citera
2022-03-05, 17:31
Medlem
Citat:
Bidens demens uppvisar nya former. Nu tror han att han varit en professor som undervisat vid universitet i Pennsylvania!! Han har aldrig undervisat där och han är verkligen ingen "professor"! Han har aldrig ens disputerat!

https://dailycaller.com/2020/02/28/biden-penn-professor-south-carolina

Återigen läser du inte din länk. Det är för det första en artikel från februari 2020, som du försöker få till aktuell information;

”The University of Pennsylvania did indeed make Biden the “Benjamin Franklin Presidential Practice Professor” in 2017, but neither the school nor Biden expected him to teach any classes, according to comments at the time.”

Lite senare i artikeln förtydligas det:

”UPenn announced Biden’s hiring on February 7, just a week after he left office, and by the end of February Biden’s role was “still uncertain” and “being ironed out,” University spokesperson Stephen MacCarthy told the Pennsylvanian.”

Han utsågs alltså till ”Practise Professor” av Universitetet och anställdes också av detsamma. Han förväntades dock inte undervisa. Dock säger inte artikeln något om det var så att han höll några klasser eller seminarier. Men det vore inte särskilt konstigt när dom betalade lön till honom.

Jag skickar med en handbok över vad det innebär att vara just ”Practise Professor”, först ett litet citat från handboken;

”Professors of Practice will be engaged on the Teaching and Scholarship pathway. The Recruitment and Selectionprocesswill follow the standard University procedures; however the external professorial assessors may be substituted for relevant members from the business/industrial community as appropriate.

”The role of a Professor in Practice will be comparable with other Professorial colleagues on the Teaching and Scholarship pathway and the role profile will clearly illustrate the active role in teaching/teaching based practice modules as well as the significant interactions required with industry/business and the facilitation of research impact.”

https://www.cardiff.ac.uk/__data/assets/pdf_file/0009/1195776/Professor-of-Practice-City-Futures.pdf
Senast redigerad av Master.Palm 2022-03-05 kl. 17:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in