Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-05, 19:32
  #8617
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Återigen läser du inte din länk. Det är för det första en artikel från februari 2020, som du försöker få till aktuell information;

”The University of Pennsylvania did indeed make Biden the “Benjamin Franklin Presidential Practice Professor” in 2017, but neither the school nor Biden expected him to teach any classes, according to comments at the time.”
Biden: "I became a teacher. I became a professor".

Men jag ser ingen anledning att gå i taket över att Biden överdriver lite. Jag ser det som något positivt att han framhäver detta diplom.
Citera
2022-03-05, 19:37
  #8618
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Biden: "I became a teacher. I became a professor".

Men jag ser ingen anledning att gå i taket över att Biden överdriver lite. Jag ser det som något positivt att han framhäver detta diplom.

Fast när Mr Trump överdrev så kallades det för lögner.
Varför behandla demokraternas frontfigur annorlunda?
Citera
2022-03-05, 19:39
  #8619
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Fast när Mr Trump överdrev så kallades det för lögner.
Varför behandla demokraternas frontfigur annorlunda?
För att du läser fel media? TDS-kulten är hysterikor av naturen. Vi kan inte spela deras drama-queen spel.
Citera
2022-03-05, 19:45
  #8620
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
För att du läser fel media? TDS-kulten är hysterikor av naturen. Vi kan inte spela deras drama-queen spel.

Ja, du kanske har rätt..
Citera
2022-03-05, 19:48
  #8621
Medlem
Pedo-Joe ska tydligen gömma sig från blickfånget Delaware i helgen, behövs påfyllning av drogerna tro?

Dock så är han bara en frontfigur som egentligen är maktlös men men..
Citera
2022-03-05, 20:05
  #8622
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Oj,

Jag tror amerikanarna får svårt att betala sin tia litern.
Jag hoppas på att Joe Manchins senaste version av BBB kommer släppas på golvet innan augustis summer recess i senaten.

Då skulle Nancy Pelosi kunna rusa igenom samma Bill som en del av recon budgeten och lägga en tidsstämpel på 10 år så att republikanerna inte kan fälla förslaget vid december budgeten eller hålla den gisslan ifall de inte får igenom ytterligare en skattesänkning för eliten.

Jag nördar ner mig i kongressen därför att det sker enormt mycket nu på sistonde. Innan schemat rensas så att hd domaren kan utfrågas.
Citera
2022-03-05, 20:15
  #8623
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Jag hoppas på att Joe Manchins senaste version av BBB kommer släppas på golvet innan augustis summer recess i senaten.

Då skulle Nancy Pelosi kunna rusa igenom samma Bill som en del av recon budgeten och lägga en tidsstämpel på 10 år så att republikanerna inte kan fälla förslaget vid december budgeten eller hålla den gisslan ifall de inte får igenom ytterligare en skattesänkning för eliten.

Jag nördar ner mig i kongressen därför att det sker enormt mycket nu på sistonde. Innan schemat rensas så att hd domaren kan utfrågas.
Tror du att Manchin sände en signal när han satte sig bland Republikanerna under SOTU?
Citera
2022-03-06, 00:48
  #8624
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Tror du att Manchin sände en signal när han satte sig bland Republikanerna under SOTU?
Nej inte särskilt.
Min bästa gissning är följande
Hos demokraterna är Joe Manchin en superstar. Hos republikanerna blir han en anonym senator från den fattigaste delstaten i usa. Utan PAC pengar från organisationen "no labels" Eller heritage foundation.
De har ingen nytta av en senator som inte kan påverka majoritetspartiet demokraterna.

Skulle Manchin gå över till att bli republikan så förlorar han alltså sin förmåga att leka vågmästare enligt mig. För Mitch mcconnell äger varenda senator. Beviset för detta ligger i mitch kontroll över senate leadership pac

Är du av annorlunda åsikt så välkomnar jag den.
Citera
2022-03-06, 05:50
  #8625
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Nej inte särskilt.
Min bästa gissning är följande
Hos demokraterna är Joe Manchin en superstar. Hos republikanerna blir han en anonym senator från den fattigaste delstaten i usa. Utan PAC pengar från organisationen "no labels" Eller heritage foundation.
De har ingen nytta av en senator som inte kan påverka majoritetspartiet demokraterna.

Skulle Manchin gå över till att bli republikan så förlorar han alltså sin förmåga att leka vågmästare enligt mig. För Mitch mcconnell äger varenda senator. Beviset för detta ligger i mitch kontroll över senate leadership pac

Är du av annorlunda åsikt så välkomnar jag den.
Varför tror du att Manchin satte sig bland republikanerna?
Citera
2022-03-06, 11:38
  #8626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Bruce Springsteen sa det som Biden borde säga: !I'm Goin' Down"!

Bidens opinionssiffror fortsätter sjunka som en sten. Han har nu 35% och är nu en ynka procent över Trumps sämsta uppmätta siffrar någonsin, och då är Biden bara ett år in på sin mandatperiod. Hans siffrar har Sedan Afghanistan stadig sjunkigt, aldrig stigit mer än på marginalen, och värre lär det bli.

https://twitter.com/Politics_Polls/s...27845396488193

https://poll.qu.edu/poll-release?releaseid=3835

Stackars Joe Biden, han var i desperat behov det där kriget i Ukrraina, med Putin, den ohjälpsamma sadisten, han bara SKRATTAR åt Biden, allt medan Biden med en dåres envishet hävdar, nästan bedjande, att Putin KOMMER att invadera, allt medan ryska styrkor drar sig ifrån området:

https://www.arabnews.com/node/2026646/world
Ytterligare en opinionsmätning visar att Biden bara får 35%:

https://civiqs.com/results/approve_p...ue&zoomIn=true


Han får nu underkänt av en majoritet bland SAMTLIGA åldergrupper och oavsett utbildningsnivå. Faktum är att han bara har en majoritet som stödjer honom bland svarta väljare, och de röstar i regel inte, så det blir en bomkörning för Biden. Bland latinos är det ganska jämnt skägg. Den enda delstat där han är mer gillad än ogillad är Hawaii, som ligger långt isolerad ute i Stilla Havet (även den enda delstaten där han får en majoritet), samt Maryland, Massachusetts och Bernie Sanders delstaten Vermont. Inte ens i de Demokratiska "huvuddelstaterna" Kalifornien och New York eller i Antifa-högborgen Oregon, så har Biden längre en majoritet. Intressant nog är han avskydd av en majoritet i sitt eget Delaware (53% är negativt inställda till honom). Mest hatad är han i Joe Manchins West Virginia, så Manchin fattar vad han behöver göra inför sitt omval nu i höst och väljer därför att sitta på "den andra sidan" när Joe läser upp sitt SOTU-tal.

I Real Clear Politics sammanvägning av olika polls så fortsätter Bidens resa käpprätt nedåt! Inte i en endaste poll är han mer omtyckt än han är ogillad! I vänstervridna ABC/WAPO pollen uppvisar han även den sämsta spridningen, -19 (de som gillar honom minus de som ogillar honom) så Bidens-apologetern kan knappast gnälla om riggade pollar!

https://www.realclearpolitics.com/ep...oval-7320.html

Joe Biden är ETT SÄNKE för sitt parti!
Citera
2022-03-06, 22:10
  #8627
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
I vänstervridna ABC/WAPO pollen uppvisar han även den sämsta spridningen, -19 (de som gillar honom minus de som ogillar honom) så Bidens-apologetern kan knappast gnälla om riggade pollar!
!
Märklig logik Hörru. Ifall du anser att en poll är vänstervriden så är den inte pålitlig per definition. Varken när mätningen talar till din fördel eller talar emot din fördel (skew)
Därmed skulle det motsatta vara sant med. Att det finns polls som är högervridna. Om det stämmer så undrar jag förstås vilja det är så att jag kan bortse från så väl höger och vänstervridna polls.
Låt höra.


Edit. Här är en länk på 6min som förklarar statistisk inferens
https://youtu.be/tFRXsngz4UQ
__________________
Senast redigerad av seppolundgren 2022-03-06 kl. 23:10.
Citera
2022-03-07, 02:23
  #8628
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Varför tror du att Manchin satte sig bland republikanerna?
Jag vill inte att du ska tro att jag missat att besvara detta oavsiktligt. Det är helt och hållet med flit
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback