Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-13, 00:14
  #7525
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jag tänker tyvärr inte googla åt dig, men som sagt, sök och du kommer finna. Du kanske tror att våldtäktsanklagelserna är påhittade också?
Det är inte det att jag inte känner till artiklarna. Det är bara det att när sidor som har en historia av att publicera fabricerade artiklar som smutskastar demokrater och hyllar republikaner gör samma sak en hundrade gång, så finns det liksom ingen anledning att tro på det. Källkritik verkar vara otroligt svårt för vissa här på flashback.

Det finns inte så mycket som tyder på att anklagelserna om Biden's närmanden är sanna heller. Ingen av personerna som jobbade på samma ställe som henne vid tillfället kunde stödja hennes version och flera sa att det hade varit omöjligt för Biden att göra det som påstods utan att folk märkte det. Tror inte ens han var anklagad för våldtäkt dock så kanske någonting jag missat?
__________________
Senast redigerad av Emma18 2021-11-13 kl. 00:22.
Citera
2021-11-13, 00:15
  #7526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Trump är knappast rasist (trots att hans far var det för länge sedan), Obama förefaller ofta vara rasist mot vita människor, trots att hans mor var vit. Biden var dock rasist på sjuttiotalet. Det handlade nog dock mest om "kulturrasism", att detta beteende var normalt i Bidens familj under hans uppväxt och i hans kompisgäng - samt som vanligt att han trodde att det skulle gynna hans politiska karriär att säga lite dumheter om rasblandning. Bidens son Hunter använder sig i sina email av en rasitisk jargong. "Han vill inte dejta gula kvinnor", "Är det för att jag är svart?", skriver han till en advokat. Med tanke på att Hunter hela sitt liv har levt ett vitt segregerat överklassliv är det väl sannolikt att hans rasism kommer från hans familj?

Ok, fair points. Den där "Hunter" verkar vara en sjuk djävel. Men generellt är ju "rasism" något de är besatta av i USA, och så länge vi inte snackar klansmen* som skriker vitt och brett om "niggers" ska man nog egentligen vara rätt försiktig med den anklagelsen. Tror Biden mest är en förkalkad gammal hjärna som inte riktigt har koll på nånting längre. Åtminstone var inte snacket om "great Negro" någon flagrant rasism, utan som du själv säger snarast ett försök att flirta med färgade röstare.

* Ok, var väl nåt om KKK i Bidens familj, men orkar inte kolla på detaljerna just nu.
Citera
2021-11-13, 00:17
  #7527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jhar länge gillat Biden och ofta försvarat honom (är demokrat).
Varför har du länge gillat Biden? Om jag tolkar dig rätt är det inte hans ständiga krigshetsande du uppskattat? Är det måhända uppgörelsen med försäkringsbolagen som ledde till att kreditkortsskulder ej kan innefattas i en personlig konkurs? Hans korruption? Att han alltid varit en skitstövel? Att han haft fel om varje utrikespoltiskt beslut under 40 år? Att han fängslade en massa svarta marijuanarökare under 90-talet? Kan du säga något bra Biden har gjort, någonsin?
Citera
2021-11-13, 00:22
  #7528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Ok, fair points. Den där "Hunter" verkar vara en sjuk djävel. Men generellt är ju "rasism" något de är besatta av i USA, och så länge vi inte snackar klansmen* som skriker vitt och brett om "niggers" ska man nog egentligen vara rätt försiktig med den anklagelsen. Tror Biden mest är en förkalkad gammal hjärna som inte riktigt har koll på nånting längre. Åtminstone var inte snacket om "great Negro" någon flagrant rasism, utan som du själv säger snarast ett försök att flirta med färgade röstare.

* Ok, var väl nåt om KKK i Bidens familj, men orkar inte kolla på detaljerna just nu.
Jo, Biden var god vän med en av klanens högsta ledare under sjuttitalet. Hunters sjukdom kommer från någonstans, troligen familjeförhållandena. Båda Hunter och Ashley har varit sex och drogmissbrukare. Att sedan Joe Biden använder sin narkoman till son som bagman för att hämta hem korruptions pengar i miljöer där droger flödar visar om inte annat vilken fullständig skithög han är. Nu är han förstås mest senil, men detta gör honom knappast till en god människa, snarare en skamfläck för mänskligheten.
Citera
2021-11-13, 00:22
  #7529
Medlem
Snart går 1,9 triljoner $ infrastructure bill igenom. Bra jobbat President Biden.

Varje dag jag vaknar tackar jag gud att den oranga apan är ute ur vita huset!

The people have spoken!leve president Biden!
Citera
2021-11-13, 00:24
  #7530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det finns inte så mycket som tyder på att anklagelserna om Biden's närmanden är sanna heller. Ingen av personerna som jobbade på samma ställe som henne vid tillfället kunde stödja hennes version och flera sa att det hade varit omöjligt för Biden att göra det som påstods utan att folk märkte det. Tror inte ens han var anklagad för våldtäkt dock så kanske någonting jag missat?
Reade alleged that Biden had pushed her against a wall, kissed her, put his hand under her skirt, penetrated her with his fingers
https://en.wikipedia.org/wiki/Joe_Bi...ult_allegation
“The penetration, no matter how slight, of the vagina or anus with any body part or object, or oral penetration by a sex organ of another person, without the consent of the victim.”
https://www.justice.gov/archives/opa...efinition-rape

Case closed. Att du inte tror henne är en annan sak. Jag säger believe all women. Biden hade ju inte ens stake nog att säga att hon ljög.

Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Varför har du länge gillat Biden? Om jag tolkar dig rätt är det inte hans ständiga krigshetsande du uppskattat? Är det måhända uppgörelsen med försäkringsbolagen som ledde till att kreditkortsskulder ej kan innefattas i en personlig konkurs? Hans korruption? Att han alltid varit en skitstövel? Att han haft fel om varje utrikespoltiskt beslut under 40 år? Att han fängslade en massa svarta marijuanarökare under 90-talet? Kan du säga något bra Biden har gjort, någonsin?

Ogillar han framförallt för hur han intog en ledande roll i att driva USA in i kriget mot Irak, som kostade typ en halv miljon människoliv. Har mest gillat honom för att han varit en skön typ, som gillat bärs och kvinnor. Men visst, det är inga vidare skäl för att gilla en politiker. Tyckte han hade en ödmjuk och bra aura som vicepresident under Obama. Men nu är han liksom inte längre sig själv.

Men nej, kan inte lista något konkret positivt som Biden åstakommit.
Citera
2021-11-13, 00:26
  #7531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det är inte det att jag inte känner till artiklarna. Det är bara det att när sidor som har en historia av att publicera fabricerade artiklar som smutskastar demokrater och hyllar republikaner gör samma sak en hundrade gång, så finns det liksom ingen anledning att tro på det. Källkritik verkar vara otroligt svårt för vissa här på flashback.

Det finns inte så mycket som tyder på att anklagelserna om Biden's närmanden är sanna heller. Ingen av personerna som jobbade på samma ställe som henne vid tillfället kunde stödja hennes version och flera sa att det hade varit omöjligt för Biden att göra det som påstods utan att folk märkte det. Tror inte ens han var anklagad för våldtäkt dock så kanske någonting jag missat?
Tara Reades vittnesmål om att Biden tryckte upp henne mot en vägg och tryckte in fingrarna i hennes sköte för att sedan, när hon nobbat honom, stirrade henne kallt i ögonen och sade "You mean nothing to me" avfärdar du förstås också? Själv finner jag historien ytterst trovärdig, i synnerhet med tanke på att hennes mor ringde in till en radiostation när det begav sig och vittnade om att en mäktig senator förgipit sig på hennes dotter: https://www.youtube.com/watch?v=OOti0PJlJ7A
Citera
2021-11-13, 00:28
  #7532
Avstängd
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Snart går 1,9 triljoner $ infrastructure bill igenom. Bra jobbat President Biden.

Varje dag jag vaknar tackar jag gud att den oranga apan är ute ur vita huset!

The people have spoken!leve president Biden!

Gratis är det också! Inflationen ligger ju nu bara på 6.2% så om några månader
så kanske den landar på 10%. Inflation är vi som vi vet av Bidenadministrationen
ett bevis på att det går väldigt bra. Fram med skottkärrorna!!
Citera
2021-11-13, 00:29
  #7533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Reade alleged that Biden had pushed her against a wall, kissed her, put his hand under her skirt, penetrated her with his fingers
https://en.wikipedia.org/wiki/Joe_Bi...ult_allegation
“The penetration, no matter how slight, of the vagina or anus with any body part or object, or oral penetration by a sex organ of another person, without the consent of the victim.”
https://www.justice.gov/archives/opa...efinition-rape

Case closed. Att du inte tror henne är en annan sak. Jag säger believe all women. Biden hade ju inte ens stake nog att säga att hon ljög.



Ogillar han framförallt för hur han intog en ledande roll i att driva USA in i kriget mot Irak, som kostade typ en halv miljon människoliv. Har mest gillat honom för att han varit en skön typ, som gillat bärs och kvinnor. Men visst, det är inga vidare skäl för att gilla en politiker. Tyckte han hade en ödmjuk och bra aura som vicepresident under Obama. Men nu är han liksom inte längre sig själv.

Men nej, kan inte lista något konkret positivt som Biden åstakommit.
Jag får erkänna att under Obamaåren följde jag inte amerikansk politik särskilt noga. Det var först 2016 som jag engagerade mig på allvar. Jag visste tidigare väldigt lite om Biden och tyckte att han verkade "trevlig" när han stod och pratade. Oj så fel jag hade.
Citera
2021-11-13, 00:31
  #7534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Gratis är det också! Inflationen ligger ju nu bara på 6.2% så om några månader
så kanske den landar på 10%. Inflation är vi som vi vet av Bidenadministrationen
ett bevis på att det går väldigt bra. Fram med skottkärrorna!!
Dessutom är inflationen enligt Biden - i varje fall fram till för en vecka sedan - bara ett lyxproblem som inte drabbar de fattiga.
Citera
2021-11-13, 01:19
  #7535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Jo, Biden var god vän med en av klanens högsta ledare under sjuttitalet. Hunters sjukdom kommer från någonstans, troligen familjeförhållandena. Båda Hunter och Ashley har varit sex och drogmissbrukare. Att sedan Joe Biden använder sin narkoman till son som bagman för att hämta hem korruptions pengar i miljöer där droger flödar visar om inte annat vilken fullständig skithög han är. Nu är han förstås mest senil, men detta gör honom knappast till en god människa, snarare en skamfläck för mänskligheten.
Glöm inte heller Joes bror James, som är en försupen, och djupt korrumperad djävel han med!
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Tara Reades vittnesmål om att Biden tryckte upp henne mot en vägg och tryckte in fingrarna i hennes sköte för att sedan, när hon nobbat honom, stirrade henne kallt i ögonen och sade "You mean nothing to me" avfärdar du förstås också? Själv finner jag historien ytterst trovärdig, i synnerhet med tanke på att hennes mor ringde in till en radiostation när det begav sig och vittnade om att en mäktig senator förgipit sig på hennes dotter: https://www.youtube.com/watch?v=OOti0PJlJ7A
Vilket stöds än mer av att Biden vägrar lämna ut dokument från sitt arkiv från universitetet i Delaware, som har hand om arkiveringen av ev. anmälningar som inkommit mot honom. Formellt heter det att universitet inte lämnar ut om någon som fortfarande innehar ett offentligt ämbete, men Joe skulle lätt själv kunna begära ut sina egna handlingar, men vägrar göra det. Det är väl om något suspekt beteende? Hade han haft rent mjöl i påsen hade han väl snaraste velat lägga alla korten på bordet och undanröja alla tvivel?
__________________
Senast redigerad av scrollock 2021-11-13 kl. 01:23.
Citera
2021-11-13, 01:30
  #7536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Snart går 1,9 triljoner $ infrastructure bill igenom. Bra jobbat President Biden.

Varje dag jag vaknar tackar jag gud att den oranga apan är ute ur vita huset!

The people have spoken!leve president Biden!
Tror du missat galoppen totalt. Den där infrastrukturspropositionen är inte en seger för Biden, det är en kolossal eftergift och därmed inget mindre än ett bakslag. Från början skulle det varit betydligt mer, och den skulle även innefattat sociala paket, men allt det fick strykas för att ens ha en chans att röstas igenom (tack Joe Manchin, för att du som ensam Demokrat i Senaten åtminstone har lite vett kvar i skallen!) Så nej, en seger är det defintivt inte och inget som du som Biden supporter bör glädjas åt heller. "Progressives" i Representanthuset gråter för övrigt blod över denna proposition.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback