2021-09-18, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Australien får alltså inte bestämma själv hur man bäst ska försvara sig? Det låter ju knappast rimligt. Vidare kan en säga att det inte är en dussinnation man har att göra med vad gäller försvarsmateriel. Så fransmännen, även om de med viss rätta känner sig bedragna, får helt enkelt finna sig att en suverän stat önskar samarbeta med odiskutable ledaren inom vapentillverkning, speciellt när denne dessutom kommit så sjukt galet mycket längre än alla andra.

https://www.statista.com/statistics/262742/countries-with-the-highest-military-spending/
Du tycker inte att det är jävligt smutsigt och ohederligt av Biden att övertala Australien att förråda deras gemensamme vän? Och detta utan att ens betala kompensation för den uteblivna affären? Du är alltså inte bekant med begreppet "pacta sunt servanda" förstår jag. Varför ska Frankrike nu lita på ett ord av vad Biden säger eller ingå några avtal med honom om han i en handvändning kommer att bryta dem? Detta kanske låter otroligt för en sådan som dig, men ryktbarhet och ära är värt betydligt mer än lite snabba pengar i en engångsutbetalning vid en ohederlig affär.
Citera
2021-09-18, 02:32
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Joe Biden har skapat en enorm osämja med Frankrike genom att svika den försvarspakt de hade genom att förmå Australien att skrota ett avtal de hade på att innhandla franska ubåtar till ett värde av 315 miljarder svenska kronor till förmån för amerikanska ubåtar istället. Frankrikes utrikesminister Jean-Yves Le Drian går så längt att säga att Biden stuckit en kniv i ryggen på Frankrike (det är extremt skarpa formuleringar på den nivån i politiken, i synnerhet mellan allierade). Macron och den Franska regeringen är nu så fly förbannade på Biden och har aviserat att de avser att bojkotta firadet av 240-årsjubileet av slaget vid Chesapeake Bay tillsammans med USA. Franska flottans högsta befälhavare Washington har nu kallats tillbaka hem från Washington dit han rest för att delta i firandet. Kina är även de måttligt roade över tilltaget och säger att de kan komma att döda Australienare ifall Australien sjösätter planerna på ubåtarna från USA.

https://www.expressen.se/nyheter/franska-ilskan-mot-nya-pakten-kniv-i-ryggen
Om du kan lite om fransk politik så vet du att stora ord hör till. Frankrike har inte skött sin del av avtalet som jag förstår det, så det var väl då vettigt att dra sig ur och starta egen låda där ”de tre” har mer av kontroll? De kommer säkert att skita sig igen, men…

Ser inte att Bidén et al har gjort fel just i detta fall.
Citera
2021-09-18, 02:43
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Du tycker inte att det är jävligt smutsigt och ohederligt av Biden att övertala Australien att förråda deras gemensamme vän? Och detta utan att ens betala kompensation för den uteblivna affären? Du är alltså inte bekant med begreppet "pacta sunt servanda" förstår jag. Varför ska Frankrike nu lita på ett ord av vad Biden säger eller ingå några avtal med honom om han i en handvändning kommer att bryta dem? Detta kanske låter otroligt för en sådan som dig, men ryktbarhet och ära är värt betydligt mer än lite snabba pengar i en engångsutbetalning vid en ohederlig affär.
Vi kan väl säga såhär; när jag ser över mina livvaktsval, då anlitar jag hellre Hulk Hogan än en trådsmal och efterbliven poet från franska solkusten.
Citera
2021-09-18, 02:46
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
xxx

Eller när han försökte hosta sig igenom ett försvar av Gavin Newsom:

https://www.youtube.com/watch?v=9kK-IElYxUw
Han hade lite umph i det talet i vart fall. Det kändes lite medryckande, och han verkade tala utan att förlita sig på en teleprompter. Vi får se vad hostan och harklandet är.
Citera
2021-09-18, 02:55
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Märkligt hur han kan anses vara avsiktlig och kalkylerande samtidigt som han anses vara dement, svårt sjuk åldring, inlåst i ett rum av andra, och fysiskt nergången.
Det är väl inte Bidén som de avser, utan de som styr i bakgrunden. Lite som med Löfven här i Sverige.

Marionetter.
Citera
2021-09-18, 05:01
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Latenta, ständigt skiftande pandemivariabler, är naturligtvis svårt att mejsla ut perfekt. Men i alla fall, lyckligtvis så existerar det metoder för att stävja orättfärdiga, anti-demokrati, gerrymandering upptåg:

Deploying algorithms to stop gerrymandering
Michael Li, a redistricting expert at the Brennan Center for Justice at the New York University’s law school, puts it: “What used to be a dark art is now a dark science.” And when manipulated maps are implemented in an election, he says, they are nearly impossible to overcome.

By mid-September, they’ll announce their findings and hope state legislators heed the guardrails. Once new district maps are proposed later in the fall, they’ll analyze the results and engage with the public and political conversations that ensue—and if the maps are again suspected to be gerrymandered, there will be more lawsuits, in which mathematicians will again play a central role.
Citera
2021-09-18, 19:37
Medlem
Fan vad bra han är Biden, förlorat vapen för 850 miljarder, dubblat oljepriser och rivstartat inflationen.

Går fastigheterna ner med 95% om några år så vet ni vem det beror på.
Citera
2021-09-18, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Om du kan lite om fransk politik så vet du att stora ord hör till. Frankrike har inte skött sin del av avtalet som jag förstår det, så det var väl då vettigt att dra sig ur och starta egen låda där ”de tre” har mer av kontroll? De kommer säkert att skita sig igen, men…

Ser inte att Bidén et al har gjort fel just i detta fall.
Tror du Franrikes f.d. USA-ambassadör håller med dig?
Citera
2021-09-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Vi kan väl säga såhär; när jag ser över mina livvaktsval, då anlitar jag hellre Hulk Hogan än en trådsmal och efterbliven poet från franska solkusten.
Om du tycker det, varför lovade du då den franske poeten hundratals miljarder i lön för att sköta säkerheten till att börja med?
Citera
2021-09-18, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wasaorden
Fan vad bra han är Biden, förlorat vapen för 850 miljarder, dubblat oljepriser och rivstartat inflationen.

Går fastigheterna ner med 95% om några år så vet ni vem det beror på.
Denna video sammanfattar det hela rätt bra. Biden "förhandlar" inte med sina fiender, han ger dem bara vad de vill ha och mer därtill!

https://www.youtube.com/watch?v=Myuy6wn8UcY
Citera
2021-09-18, 21:42
Medlem
stone_sleepers avatar
Så här ser det ut på gränsen. Ni kommer inte se det i oligarkmedia, demokraterna försöker ju stoppa nyhetskanaler från att filma i området.

https://www.youtube.com/watch?v=HgVBOqmsTD4
Citera
2021-09-18, 22:34
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Tror du Franrikes f.d. USA-ambassadör håller med dig?
Det hoppas jag att hen inte gör. Fransoser är inte lydiga svennar som t ex scrollock.

Adore la vie.

Jag undrar om Bién kommer att sitta tiden ut. Han har gjort en del framträdanden där har han variit ”sane”, men även det motsatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in