2024-06-08, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Okey, och då konstaterar vi att det finns inget värde, mer än att Joe var och är upptill datum vem putin var och är i 40år.
Och det låter ju som en intelligent politiker att ha denna kunskapen, och Joe är givetvis inte ensam att ha denna kunskapen om putin.

Men igen, över 40 år placerar oss i tidigt 80-tal. Hade Putin den typen av roll då som gör det rimligt att främmande (i ryska ögon fientliga) staters underrättelsetjänst hade en första hands personkännedom om honom? Av allt att döma var Putin en "simpel" KGB-agent i Östtyskland vid den tiden. Intelligent eller inte tvivlar jag på sanningshalten i det Biden säger och undrar om någon kan presentera något som kan stödja hans påstående bortom hans eget påstående.
Citera
2024-06-08, 23:13
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Men igen, över 40 år placerar oss i tidigt 80-tal. Hade Putin den typen av roll då som gör det rimligt att främmande (i ryska ögon fientliga) staters underrättelsetjänst hade en första hands personkännedom om honom? Av allt att döma var Putin en "simpel" KGB-agent i Östtyskland vid den tiden. Intelligent eller inte tvivlar jag på sanningshalten i det Biden säger och undrar om någon kan presentera något som kan stödja hans påstående bortom hans eget påstående.
Även om biden satt i senate intelligence committee så tvivslr jag på 40 år.

Det var först 1994 i st Petersburg under borgmästare sobjak som cia börjat få intresse för putler och hans korruption
Citera
2024-06-09, 04:34
Bannlyst
Nu måste väl Biden vara slut? Trump är ju storfavoriten och det verkar ju dessutom ha inkommit folk från silicon valley, wall Street och andra ställen som nu gått ut och stöttat Trump i stället.

Inser man inte hur stort detta är så lever man i förnekelse.
Citera
2024-06-09, 13:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Förklara simpelt och i kontexten chef över underrättelsetjänsten för utlands operationer?
För det låter inte simpelt alls eller ens nära.

Och Joe var i senaten redan 1972, så få kontakter och information av detta slaget låter till och med mycket troligt.
Och det kan nog vara väldigt svårt och hitta det du efterfrågar där på slutet, då det skulle betyda att någon typ stod över axeln och tittade, eller möjligtvis om det finns dokumentation på vem som läst vad.
Men misstänker den dokumentationen inte är tillgänglig och kanske är en sådan där som först släpps efter 50år.
Citat:
Ursprungligen postat av shitlibs
Nu måste väl Biden vara slut? Trump är ju storfavoriten och det verkar ju dessutom ha inkommit folk från silicon valley, wall Street och andra ställen som nu gått ut och stöttat Trump i stället.

Inser man inte hur stort detta är så lever man i förnekelse.
Hörde också att New York ratat Joe och donalds vinner lätt
Ett råd, tro inte på allt du hör ifrån skräpmedia, då det är oftast fel.
Citera
2024-06-09, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Förklara simpelt och i kontexten chef över underrättelsetjänsten för utlands operationer?
För det låter inte simpelt alls eller ens nära.

Och Joe var i senaten redan 1972, så få kontakter och information av detta slaget låter till och med mycket troligt.
Och det kan nog vara väldigt svårt och hitta det du efterfrågar där på slutet, då det skulle betyda att någon typ stod över axeln och tittade, eller möjligtvis om det finns dokumentation på vem som läst vad.
Men misstänker den dokumentationen inte är tillgänglig och kanske är en sådan där som först släpps efter 50år.

Jag hittar inget i det du skriver som på något sätt skulle styrka att en senator i USA skulle ha personliga kontakter med KGB-agenter i Östtyskland under tidigt 80-tal. Att påstå att något sådant helt ogrundat skulle vara "mycket troligt" är utan omsvep en illa betänkt ståndpunkt. Det är vid tiden i fråga ett antal år tills järnridån faller. Om det skulle finnas bevisning för att en amerikansk senator haft personlig kontakt med ryska KGB-agenter skulle det i grund behöva utredas eftersom en sådan kontakt med bakgrund av det geopolitiska läget vid tidpunkten i fråga klär en sådan relation i ett osmakligt sken.

Jag är inte insatt i frågan men sett den fakta jag fått presenterat för mig är beredd att avskriva ärendet som en lätt svammlig gubbstrutt som vill verka viktigare än han de facto är. Ett beteende vi sett tidigare från Joe t.ex. när han förskönat sina studier med påståenden om att han tillhörde toppskiktet i sin klass på den juridikutbildning han gick när han i verkligheten tillhörde bottenskiktet när han gick ut. Inget konstigt med det, han är politiker och politiker ljuger. Men att påstå att han känt Putin i över 40 år är sannerligen märkligt. Han har inget legitimt skäl att ha känt Putin så länge och uttalandet reflekterar osmickrande på honom, oavsett om det är sant eller falskt.
Citera
2024-06-09, 13:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag hittar inget i det du skriver som på något sätt skulle styrka att en senator i USA skulle ha personliga kontakter med KGB-agenter i Östtyskland under tidigt 80-tal. Att påstå att något sådant helt ogrundat skulle vara "mycket troligt" är utan omsvep en illa betänkt ståndpunkt. Det är vid tiden i fråga ett antal år tills järnridån faller. Om det skulle finnas bevisning för att en amerikansk senator haft personlig kontakt med ryska KGB-agenter skulle det i grund behöva utredas eftersom en sådan kontakt med bakgrund av det geopolitiska läget vid tidpunkten i fråga klär en sådan relation i ett osmakligt sken.

Jag är inte insatt i frågan men sett den fakta jag fått presenterat för mig är beredd att avskriva ärendet som en lätt svammlig gubbstrutt som vill verka viktigare än han de facto är. Ett beteende vi sett tidigare från Joe t.ex. när han förskönat sina studier med påståenden om att han tillhörde toppskiktet i sin klass på den juridikutbildning han gick när han i verkligheten tillhörde bottenskiktet när han gick ut. Inget konstigt med det, han är politiker och politiker ljuger. Men att påstå att han känt Putin i över 40 år är sannerligen märkligt. Han har inget legitimt skäl att ha känt Putin så länge och uttalandet reflekterar osmickrande på honom, oavsett om det är sant eller falskt.
Jag tolkar det Joe säger är kännedom, och senare en personlig erfarenhet.
För det är ju ett faktum de knappt mötts och.
Dock är jag helt säker på att Joe haft rätt mycket information om putin via det material de får till sig.
Och 40år känns rätt logiskt och med tanke på att putin tog ett stort steg upp då i hierarkin och blev en person av intresse.
Citera
2024-06-10, 15:27
Medlem
Till och med Alex Schulman skäms nu över att se Biden:

https://www.dn.se/sverige/det-ar-mardromslikt-att-se-joe-biden-stappla-runt-i-varlden/
Citera
2024-06-10, 17:48
Medlem
Flashback, Joe på sitt allra charmigaste humör på 1990-talet: "Det spelar ingen roll för USA om Haiti sjunker i havet" https://www.youtube.com/watch?v=8H5guljUIdc&ab_channel=GOPWarRoom
Citera
2024-06-10, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Till och med Alex Schulman skäms nu över att se Biden:

https://www.dn.se/sverige/det-ar-mardromslikt-att-se-joe-biden-stappla-runt-i-varlden/
Proppen måste ha gått ut nu när man ser denna sjuka stackare yra runt

Såg ni det senaste klippet? Han var borta i mer än en minut för fan...
Citera
2024-06-11, 18:45
Medlem
Hunter Biden fälls på tre punkter gällande olaga vapeninnehav. Fängelse upp till 25 år finns i straffskalan. Joe Biden har bedyrat att han INTE kommer benåda Hunter. Nu är det upp till bevis att se hur mycket det löftet är värt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xj6Aon/juryn-har-bestamt-sig-i-hunter-biden-fallet

Hunter riskerar än mer fängelse i september, då rättegånen äger rum betreräffande hans skattebrott. 17 år kan han få för det brottet.

https://abcnews.go.com/Politics/hunter-biden-conviction-federal-gun-charges/story?id=111023241
Senast redigerad av scrollock 2024-06-11 kl. 18:50.
Citera
2024-06-11, 19:24
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Hunter Biden fälls på tre punkter gällande olaga vapeninnehav. Fängelse upp till 25 år finns i straffskalan. Joe Biden har bedyrat att han INTE kommer benåda Hunter. Nu är det upp till bevis att se hur mycket det löftet är värt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xj6Aon/juryn-har-bestamt-sig-i-hunter-biden-fallet

Hunter riskerar än mer fängelse i september, då rättegånen äger rum betreräffande hans skattebrott. 17 år kan han få för det brottet.

https://abcnews.go.com/Politics/hunter-biden-conviction-federal-gun-charges/story?id=111023241

Hoppas Hunter kan få en riktigt fin uppgörelse efter valet om han tjallar ned sin far (Pedo Pete enligt Hunter) så att vi verkligen kan få klarhet i vilken man som varit president i snart 4 år.

Det verkar ju som både Hunter och Ashley Biden har en del att förtälja om sin vedervärdige far.

Bråttom är det ju att få Joe Biden inför skranket innan han lämnar jordelivet eller försvinner in för lång i demens dimman.
Citera
2024-06-11, 19:58
Medlem
Trollmias avatar
Joe Bide'ns America när ungdomar som lämnat däckspår på en regnbågsmålning på väg riskerar tio års fängelse för Felony. På X så hånas detta med ännu mer däckspår i vaje stad däregnbågsmålninga på gator blivit målade.

TGP är kanske int den bästa av källor, men jag gillar deras kommentarsfält.

https://www.thegatewaypundit.com/2024/06/washington-teens-charged-felony-vandalism-leaving-skid-marks/
Senast redigerad av Trollmia 2024-06-11 kl. 20:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in