2006-10-17, 19:20
Medlem
j0h4n^^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haengqui
Kan du ge mig länken? Skulle vara intressant.

reklamen för den guiden finns som reklam överallt på www.warcraftmovies.com

fast då får man förstås betala
Citera
2006-10-17, 19:48
Medlem
wootens avatar
jag kör pvp mage. Jag har fulla frostträdet och den sista talangen i förkortad fireball kasttid. Jag är chanslös mot elemental mages, men fy fan vad jag äger upp melee.

Nu till frågan, är det nån som har förslag till hur jag kan lägga mina talents på ett bättre sätt för pvp? Själv tycker jag att varenda talang i frost trädet är lockande att lägga på.. Dom bra talentsarna i fire och arcane kommer så sent i trädet.
Förslag?
Citera
2006-10-17, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haengqui
Kan du ge mig länken? Skulle vara intressant.

Har inte kvar länken men prova att googla på "joana's leveling guide" eller liknande.. på hennes egna sida så tar hon betalt men det var något forum jag signade upp mig på som hade den upplagd.
Citera
2006-10-18, 06:01
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
jag kör pvp mage. Jag har fulla frostträdet och den sista talangen i förkortad fireball kasttid. Jag är chanslös mot elemental mages, men fy fan vad jag äger upp melee.

Nu till frågan, är det nån som har förslag till hur jag kan lägga mina talents på ett bättre sätt för pvp? Själv tycker jag att varenda talang i frost trädet är lockande att lägga på.. Dom bra talentsarna i fire och arcane kommer så sent i trädet.
Förslag?

Jag har själv spelat en mage och gjort en hel del Pvp'ande. Kan ju säga att efter talent tree remaken så är det ingen tvekan, elemental är för bra för att skita i =)

Kan slänga upp en build:

En typisk elemental build, fokuserar på främst Scorch spam och mkt crit. Du har Shatter så du ökar din crit chans vilket ger dig mkt Ignites. Sen får du guldbiten Iceblock vilket alla mages MÅSTE ha. Sen får du ju Blastwave vilket ger dig ännu mer övertag mot t.ex. hunters. Så all-in-all har du fire för crits och frost för det defensiva. Sen har du ju 3 instants vilket alltid är trevligt =).

Detta var builden jag använde ialla fall. Enda jag hade probs mot var i princip Shadow Priests.

http://www.wow-europe.com/en/info/ba...03203100051300
Citera
2006-10-18, 07:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezit
Att grinda tar bra mycket längre tid än att questa om man har hyffsad koll på quests. Jag har en bra guide från personen med rekordet i speltid upp till 60 men det är tyvärr bara horde, tror hon klarade 1-60 på 4 och någonting dagar genom nästan enbart questing. Det är värt att göra instancer om man vet att man har en bra grupp också.

4 dar är dubbelt så lång tid som rekordet till 60 även om det är snabbt. Mitt tips är att ta alla kill quests och grinda efter lvl 20. Springa/lämna quests kan du skippa åtminstonde upp till 50 eller nåt, då kan du göra den i Aszhara och sen fortsätta grinda. Beroende på klass går det givetvis snabbare för vissa än andra, men kan du hålla runt 20k-30k exp/h så ligger du ok till. Kan du inte döda sågott som hela tiden utan måste sätta dig och äta/dricka var och varannan kill är du på fel plats. Ta hellre ett ställe med lite lägre lvl på mobs men där du slipper pauserna.
Citera
2006-10-18, 15:22
Medlem
ugglans avatar
Bästa är i min mening att ta alla quests man kan, sedan planera på ett bra sätt vilken ordning man ska göra dom, så att man kan springa "ett varv", med så lite distans som möjligt mellan turnins/kills. Sen dödar man allt på vägen mellan dessa questställen. Så körde jag med min senaste, tog runt 6d20h
Citera
2006-10-19, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
4 dar är dubbelt så lång tid som rekordet till 60 även om det är snabbt. Mitt tips är att ta alla kill quests och grinda efter lvl 20. Springa/lämna quests kan du skippa åtminstonde upp till 50 eller nåt, då kan du göra den i Aszhara och sen fortsätta grinda. Beroende på klass går det givetvis snabbare för vissa än andra, men kan du hålla runt 20k-30k exp/h så ligger du ok till. Kan du inte döda sågott som hela tiden utan måste sätta dig och äta/dricka var och varannan kill är du på fel plats. Ta hellre ett ställe med lite lägre lvl på mobs men där du slipper pauserna.

Kan du ge ett namn på killen/tjejen som har tagit 60 på 2 dagars /played time?
Det skulle vara intressant att veta vilken klass och server denna powerlvler spelar på.
Citera
2006-10-19, 12:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blades88
Kan du ge ett namn på killen/tjejen som har tagit 60 på 2 dagars /played time?
Det skulle vara intressant att veta vilken klass och server denna powerlvler spelar på.

Det var en mage i ett kinesiskt guild som gjorde så dom ändrade alla instanser till lvl requirements + att dom ändrade exp systemet för han fick komma in i t.ex MC och han gjorde initialskada på varje mob varav resten av raiden slog ner den till ca 5-10% där han hoppa ur raiden och fick max exp för varje mob.
Fusk, men han var hursomhelst snabbast ^^
Citera
2006-10-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det var en mage i ett kinesiskt guild som gjorde så dom ändrade alla instanser till lvl requirements + att dom ändrade exp systemet för han fick komma in i t.ex MC och han gjorde initialskada på varje mob varav resten av raiden slog ner den till ca 5-10% där han hoppa ur raiden och fick max exp för varje mob.
Fusk, men han var hursomhelst snabbast ^^

Okej, väldigt coolt!! Hade inte hört talas om honom. Men man lär så länge man spelar
Citera
2006-11-01, 15:57
Medlem
wrongs avatar
är lvl 8 gnome mage..

har en polare som ska hjälpa mig senare genom att heala så jag kan döda .

men undrar vad man ska ta för talents och "spells"..

http://www.wow-europe.com/en/info/ba...e/talents.html (talents om nån vill visa vad man ska ta får något..)
Citera
2006-11-13, 00:15
Medlem
benjas avatar
Nu grbbar efter en dags gankande av sjukt dålig hordes i stv vill jag ha tips hur man som hunter dödar allt

jag klarar en hel del men långt ifårn allt och tipsen som jag hört förr med fd sen lägga trap etc etc funkar inte för dom slår alltid in mig i striden igen om ni förstår vad jag menar

Senast var det en moonfire spammande druid som bara höll sig inom 8y gränsen hela tiden som inte gick att döda

ge gärna länkar etc så ni slipper sitta och skriva en novell till mig
Citera
2006-11-13, 02:06
Medlem
Krackshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benja
Nu grbbar efter en dags gankande av sjukt dålig hordes i stv vill jag ha tips hur man som hunter dödar allt

jag klarar en hel del men långt ifårn allt och tipsen som jag hört förr med fd sen lägga trap etc etc funkar inte för dom slår alltid in mig i striden igen om ni förstår vad jag menar

Senast var det en moonfire spammande druid som bara höll sig inom 8y gränsen hela tiden som inte gick att döda

ge gärna länkar etc så ni slipper sitta och skriva en novell till mig

Specca Scatter Shot och Imp. Concussive Shot.
Håll dig på avstånd, spamma Concussive Shot.
Om dom kommer nära, Scatter Shot -> Spring iväg (räkna tills 3 medans du springer) -> Öppna med Concussive Shot -> Döda.

It's that easy! Men du kan nästan räkna med att förlora mot Mages och kanske druids. Hade en 5 minuters fight med en Druid på min Hunter, då slogs vi om vem som hade mest mana ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in