2005-12-17, 16:52
Medlem
Millencolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Till hunter (PvE lvling build, har bara kört i Scholo/strat/UBRS) kör jag

Beast Mastery Talents - 31 points

Improved Aspect of the Hawk rank 5/5
Thick Hide rank 3/3
Improved Revive Pet rank 2/2
Unleashed Fury rank 5/5
Improved Mend Pet rank 2/2
Ferocity rank 5/5
Intimidation rank 1/1
Bestial Discipline rank 2/2
Frenzy rank 5/5
Bestial Wrath rank 1/1

Marksmanship Talents - 20 points

Improved Concussive Shot rank 5/5
Improved Hunter's Mark rank 5/5
Lethal Shots rank 5/5
Aimed Shot rank 1/1
Mortal Shots rank 4/5

Som pet kör jag med en katt med max growl max stam boost och max armor boost skills.

Det funkar fint och ger en stabil effektiv PvE solo, mycket sällan jag hamnar melee och när jag gör det så har jag alltid disengage och feindeath och även intmidation för att få tillbaks agron till mitt pet, och i nödfall improved revive pet(6 sec mindre casttimem, 40% mindre mana cost och 30% mer liv) om mitt pet dött, och för det mesta så är moben nästan död så jag kan lätt slå ut dom melee.

Kör dock inte PvP så denna build är inte anpassad för att ta PvP situationer där ditt pet förlorar en stor del av sitt syfte i builden (att hålla fienden på missile range).

Tack så mkt =), är Hunter bra i BG och liknande PVP ?
Citera
2005-12-17, 17:00
Medlem
Resurrecteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millencolin
Tack så mkt =), är Hunter bra i BG och liknande PVP ?

Hunters har blivit sjukt bra. Räcker med att skicka fram en katt mot mit (mage) så kan enbart katten i stort sett dps'a ihjäl mig! Näe men, hunters är grymma numera. Jag som mage med det mesta av den bästa epic eq'n från BWL/MC har inte en chans att hänga med en hunter med eq från BWL/MC på damagemeters... Hunters har visserligen fördelen att dom kan resetta aggro med feign death och på så sätt kunna dps'a lite mer. Kontentan av mitt svamlande är iaf att hunters är mycket bra både i PvE och PvP.
Citera
2005-12-17, 19:12
Medlem
Olympiuss avatar
Klasserna är väl i stort sett helt balanserade. Det är skill det hänger på.
Har gjort nya gubbar av alla klasser för att en mage t ex tog mig jättelätt och som mage tog en warrior mig lätt och som warrior tog en priest mig osv.
Citera
2005-12-17, 19:19
Medlem
Haengquis avatar
Fyfan va kul det verkar. Nu har jag helt bestämt mig för vad jag ska vara för nåt:

Gnome
Mage
Frost och arcane (33/18 typ?)
Herbalism och Tailoring som professions

Vad tycks?
Citera
2005-12-17, 19:39
Medlem
Olympiuss avatar
Kör typ mining/skinning till level 40, byt sen ut skinning mot engineering. Så hade jag gjort.
Citera
2005-12-17, 19:45
Medlem
Haengquis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympius
Kör typ mining/skinning till level 40, byt sen ut skinning mot engineering. Så hade jag gjort.

Säkert ett bra förslag, men varför?
Citera
2005-12-17, 21:51
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haengqui

Det generar mycket pengar, men tyvärr så börjar allt fler köra de två och priserna sjunker. Men förut när jag gjorde min första char så satsa jag på de två och de flesta andra satsa på tex ett samlar yrke och ett crafting yrke - mining/blacksmith skining/leatherworking osv.

Så jag antar att det är det Olympius syftar på ?
Citera
2005-12-17, 22:00
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:

För att få pengar till mount och uppsjön med spells du får i level 40. Sen engineering är en fruktansvärd grym profession; roliga prylar som har en hel del funktioner, bomber m.m. som är nyttigt att ha i pvp.
Citera
2005-12-17, 22:08
Medlem
Haengquis avatar
Låter intressant. Saken är den att jag tänkte köra som mage och då kunna tillverka saker åt mig själv också (tailoring), men det kanske inte är värt det?

Bör man ha mining för att ha engineering, hänger dessa två ihop?

Det som kanske vore bäst då är mining och blacksmithing till lvl 40 sen byta blacksmithing mot engineering?

Och på vilken level får man tillgång till professions?

Mycket funderingar
Citera
2005-12-17, 23:22
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Låter intressant. Saken är den att jag tänkte köra som mage och då kunna tillverka saker åt mig själv också (tailoring), men det kanske inte är värt det?

Bör man ha mining för att ha engineering, hänger dessa två ihop?

Det som kanske vore bäst då är mining och blacksmithing till lvl 40 sen byta blacksmithing mot engineering?

Och på vilken level får man tillgång till professions?

Mycket funderingar

Du kan få professions i vilken level som helst, dock kan du crafta saker som har lvl req. men mest troligt så har du rätt lvl inne då du kan använda dessa.

Det verkar klokt att ha mining om man har engineering om du inte är gjord av pengar vilket du inte är. Då måste du köpa/loota mats och det blir inget bra, tro mig.

Blacksmithing finns det absolut ingen anledning för dig att ha, du använda en bråkdel av sakerna, ta inte det.

Tailoring, visst, en del saker kommer du få nytta av men engineering är bättre anser jag. Jag ångrar att jag inte är engineer på min shaman, ska ta det med min mage istället snart.
Min erfarenhet är att man oftast har bättre saker själv än vad man kan göra.
Citera
2005-12-17, 23:59
Medlem
Chims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resurrected
Hunters har blivit sjukt bra. Räcker med att skicka fram en katt mot mit (mage) så kan enbart katten i stort sett dps'a ihjäl mig! Näe men, hunters är grymma numera. Jag som mage med det mesta av den bästa epic eq'n från BWL/MC har inte en chans att hänga med en hunter med eq från BWL/MC på damagemeters... Hunters har visserligen fördelen att dom kan resetta aggro med feign death och på så sätt kunna dps'a lite mer. Kontentan av mitt svamlande är iaf att hunters är mycket bra både i PvE och PvP.
Nu blir jag nyfiken, vill gärna höra vad du har för gear, eftersom du säger att du har "mesta av det bästa epic".
Så come on, hit me
Jag själv tycker att jag har rätt ok gear med över 400 spellpower, visserligen förlorar jag lite int och stamina men det tar jag igen med att fighterna inte tar så länge
Självklart ändrar jag gear beroende på fight, har alltid 39 olika saker på mig.(Fireress-gear,damage-gear, PVE-gear, stamina-gear osv.)
Citera
2005-12-18, 00:09
Medlem
Millencolins avatar
Citat:
Fyfan va kul det verkar. Nu har jag helt bestämt mig för vad jag ska vara för nåt:

Gnome
Mage
Frost och arcane (33/18 typ?)
Herbalism och Tailoring som professions

Vad tycks?

Vad har du Herbalism till? Om du vill köra på att skaffa pengar och ändå ha Taioloring så är det väll Mining eller Skinning som är valet (rätta mej om jag har fel) kan ej mkt om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in