• 4
  • 5
2016-12-06, 16:11
Medlem
Xeliouss avatar
Om du får ut något av hobbyn, typ blir av med aggressioner du har som ADHD-sjuk kan det kanske löna sig i längden. Nu är det vinter, varför "drifta" på asfalt när det då och då är snö ute liksom, billigare sladda runt på snö.

Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Till åtlöje heter det.
Tja jag vill också ha billigare bensin. 10kr litern vore vettigt. Då kan man snabbt och lätt räkna ut vad full tank kommer kosta. 750kr för min Cadillac med 300hk V8 som det absolut inte driftas med, kickdown från 10-110 på 4.5 sek är enda "eleken" jag ägnat mig åt.
.
Hade du haft en sådan STS hade du vetat att den är framhjulsdriven. och inte gör några 4,5.
Senast redigerad av Xelious 2016-12-06 kl. 16:16.
Citera
2016-12-06, 17:52
Medlem
santos_devilles avatar
260/h för en hobby lär ju inte vara den dyraste hobbyn.
Och med tanke på vad din hobby gör med det långa loppet för jorden så är det ju billigt.
Citera
2016-12-06, 20:21
Medlem
Diablo1118s avatar
En massa OT och trams inlägg raderade.
Flashback Forum ställer krav på både kvalitet och läsvärde.
Den som bryter mot netiketten riskerar varning
//moderator
Citera
2016-12-06, 21:35
Medlem
albert666s avatar
2 val här
Sluta drifta eller åk till usa

abbe
Citera
2016-12-07, 00:02
Medlem
Du behöver en riktig arabräser:

https://www.youtube.com/watch?v=2E14GN2_zNE
Senast redigerad av Cuneiforme 2016-12-07 kl. 00:14.
Citera
2016-12-07, 01:56
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
För vi har feta skatter på bensinen. Dieseln också för den delen. Det blir nog billigare och du kör med gengas. Jag har läst att det drar typ 15 liter per mil och 40 liter kostar 50 spänn på mathem.se. Det finns säker billigare att köpa och jävligt lätt att baxa bränslet själv om du bor i skogen.

Men vad händer med bilens köregenskaper om man hänger på ett sånt där aggregat där bak? Då får man mera tyngd över drivhjulen vilket väl borde innebära mindre sladd, eller?

För att få ner kostnaden TS kanske kunde hitta någon som tycker att det är kul att åka med och drifta och dela kostnaden med?
Citera
2016-12-07, 08:28
Medlem
"Det som upprör mig mest är att driftar jag i te.x 30 min så drar det säkert 10 liter bränsle det är helt sjukt kommer inte ens upp i 10 km/h det är ofattbart hur mycket bränsle det går åt men det är inte bilens fel att bränsle kostar"

Hallå 30 min drifting på10 liter bensin? Driftar du med en prius då? Och 10 km/h?? WTF.

Skriv in drifting i sökrutan på youtube så ska du få se vad drifting är. Återkom gärna och förklara dina siffror
Citera
2016-12-07, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nevlec
Har precis köpt en ny toyoyta auris hybrid så jag har redan en elbil

Din dumma idiot jag tänker fan inte flytta till USA där sjukhuskostnaderna kostar skjortan och jobben ger dig vad? 300 dollar per månad. Jag efterfrågade tips inte dumma kommentarer
300-400dollar veckan är standard
Citera
2016-12-07, 13:29
Medlem
Förklara det roliga med drifting och VARFÖR detta är såå kuuul?

DESKI som istället gillar att åka juste bil i Europa Fattar INTE
Ett Smack
Citera
2016-12-07, 16:08
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Vad är det för tips du är ute efter mer exakt?
Hur man tillverkar egen bensin hemifrån?
Citera
2016-12-08, 20:36
Medlem
godboys avatar
Ja du. Intressen kan vara dyra. Några förslag:
1. Du får drifta mer sällan.
2. Se till att dra in mer slantar.
3. Prioritera bort annat. (Utemat, sprit, tobak t ex)

Sen att gnälla på skatten funkar inte. Som du själv sagt, sjukförsäkringen är svindyr i USA, du har inte samma möjlighet till vettigt stöd om du blir sjukskriven en längre tid. Tänk om du eller nån du älskar får cancer och de måste betala stora delar av vård och medicin själva. Det är inte många som skulle ha råd med det. Det kostar mellan 5.000 -50.000 att uppta en vårdplats ett dygn. Då är inte dyrare medicin inräknat. Ska du ha cancerbotande läkemedel får du räkna med att hosta upp 1.000 000 kr / år minst. Sen tillkommer ofta strålbehandling och det är inte gratis!

Det är inte många som skulle ha råd med detta om de fick pröjsa själva. Dessutom, i de försäkringar man kan teckna om man bor i USA, finns det ofta begränsningar i hur stora kostnader de täcker. Ungefär som djuförsäkringar på hund o katt i Sverige.
Citera
2017-01-02, 19:02
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Om du får ut något av hobbyn, typ blir av med aggressioner du har som ADHD-sjuk kan det kanske löna sig i längden. Nu är det vinter, varför "drifta" på asfalt när det då och då är snö ute liksom, billigare sladda runt på snö.

Hade du haft en sådan STS hade du vetat att den är framhjulsdriven. och inte gör några 4,5.
Nej jag har en Deville COncourse. 15-110 tog 4.5 med kickdown. Givetvis är den framhjulsdriven. Går säkert att drifta backandes om man nu tvunget ska ägnat sig åt sånt skräpbeteende.

Fast ditt problem med läsförståelse hänger nog ihop lite med ditt intresse för drifting om man så säger.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in