2016-12-11, 22:19
Medlem
Frihetsministeriets avatar
För er som ifrågasätter hans kompetens så kommer här en samling med tidningsurklipp från hans tid i tjänst:

"One of the most “brilliantly competent” men in the field of terrorism was in the picture in Washington. He is Dr. Stephen Pieczenik, a psychiatrist with degrees from Cornell and Harvard. He is a deputy assistant secretary of state for management. To the relief of his many admirers at State and at the White House, he was at Mayor Walter Washington’s command center from Wednesday night, working side by side with Police Chief Maurice Cullinane."

"Dr. Steve R. Pieczenik, deputy assistant secretary of state for management, who is a Harvard-trained psychiatrist and an MIT-trained political scientist, recently traced the growing application of psychology to politics since Freud. … …Ruth Benedict’s book, “The Chrysanthemum and the Sword,” by focusing on face-saving needs of the defeated Japanese, was instrumental in molding Gen. Douglas macArthur’s occupation strategy, Pieczenik said…"

"…For Dr. Pieczenik, a psychiatrist, has for the last years been doing the most delicate and secret terrorist negotiating work for the State Department. The story of why he suddenly resigned (along with the No. 2 man) only days after the American hostages were taken in Iran is one of the most fascinating untold stories of the lengthening ordeal. For Pieczenik, who speaks five languages and has a genius for inter-cultural analysis and predictions, has successfully negotiated more than 500 hostage releases, often at considerable danger to himself. ….. When the Iranian hostage crisis began, Pieczenik, who should have been one of the first persons to be called in, was not even contacted. “I had to walk into the operations center on my own after 72 hours,” he related calmly. “It was like a Chinese fire drill — totally chaotic. All the top men in the State had no experience with this sort of thing. “Then, first, I was told to go with Ramsey Clark. I said, ‘Sending him shows you don’t understand Khomeini. The plane will never land. He’s not on Khomeini’s level — Khomeini perceives him as a clerk.’ They asked me, ‘How do you know better than we do?'” He smiled. Psychology makes it all clear. ….. I was talking with Pieczenik regularly by phone during this period, and the fact is that his judgements always turned out to be precisely right, while virtually all of the diplomatic judgments that were applied did not. He was right in predicting that, within 48 hours, there would be another embassy takeover — and there was. Again, it was not hard. There always is. He was right in predicting that Bani-Sadr would initially fall as foreign minister; that the Pakistani arms deal would not work out; that President Carter would back down from his state of the Union message (again, not hard) because it is simply part of his consistent pattern. “Every one of these things is predictable,” he says, “as was Jonestown. Remember when Idi Amin held 200 Americans hostage? Andy Young had just called him ‘crazy’ and I predicted, ‘within 24 hours, he’ll hold people hostage.'” …"

- https://sheeppee.wordpress.com/2011/...ys-newspapers/
Senast redigerad av Frihetsministeriet 2016-12-11 kl. 22:22.
Citera
2016-12-12, 00:12
Avstängd
Han kommer snart att börja sälja guld och olika vitaminer. Antagligen har han kopierat Alex Jones affärsmodell. Han har väl sett hur mycket pengar Paul Craig Roberts tjänat på att pumpa guld och tänkt "det där kan jag göra mycket bättre än gamle Palle!". Och det gör han!

/Johan
Citera
2016-12-12, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Han kommer snart att börja sälja guld och olika vitaminer. Antagligen har han kopierat Alex Jones affärsmodell. Han har väl sett hur mycket pengar Paul Craig Roberts tjänat på att pumpa guld och tänkt "det där kan jag göra mycket bättre än gamle Palle!". Och det gör han!

/Johan

Alex Jones säljer inte guld. Han säljer vitaminer men det betyder inte att Steve Pieczenik eller Alex inte är trovärdiga. Till skillnad från Sverige så är det inget fel i USA bland högerkretsar att vara kapitalist och sälja produkter för att kunna finansiera sin verksamhet. Om inte Alex Jones hade sålt dessa saker för att kunna få saker och ting att gå runt så hade jag blivit misstänksam.

Kan du vänligen förklara varför Steve Pieczenik inte är trovärdig? Har du kollat upp vem han är och sett alla videos jag länkade?
Senast redigerad av Frihetsministeriet 2016-12-12 kl. 15:42.
Citera
2016-12-12, 17:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsministeriet
Alex Jones säljer inte guld. Han säljer vitaminer

Kan du vänligen förklara varför Steve Pieczenik inte är trovärdig? Har du kollat upp vem han är och sett alla videos jag länkade?

Alex Jones redovisar aldrig hela sanningen utan är bara intresserad av att skrämma upp folk och kränga på dem homeopatiska substanser. Det är bara ytterligare en skepnad av mainstreammedia förpackad för att locka in det fåtal som genomskådat vanliga media.

Pieczenik profiterade på Trumps popularitet genom att orera om någon slags osynlig statskupp. I verkligheten stod hela etablissemanget bakom Clinton. De hade redan makten och hade väl knappast något intresse av en kupp eller motkupp.

När Trump vann så lade han sig genast på rygg för det etablissemang som han nyss kritiserat samt bjöd in dessa till ministerposter.

Om du tänker lite kritiskt så kommer du att förstå att det som ser ut och låter som en bluffmakare ÄR en bluffmakare.

Men det betyder inte att vanliga media har rätt eller har pejl på läget. De är båda två utväxter på samma system och båda dessa system vill förleda dig. Sök vidare och du skall finna!

/Johan
Citera
2016-12-12, 18:35
Medlem
madtops avatar
Citat:
om du inte kan bevisa varför han är en "foliehattsbärande mupp".

Men jösses människa, det är du som har startat tråden. Om du vill göra någon poäng så är det du som får argumentera för det. Varför skulle jag eller någon annan ens vara intresserade av att bevisa något?

Och som sagt: Om man håller på och yrar om Nibiru och annan skit så får man nog räkna med att man inte får några fans hos normalt fungerande människor. Utan hans målgrupp (de han tjänar pengar på) är lättlurade och konspirationstörstande typer som dig.
Citera
2016-12-12, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Men jösses människa, det är du som har startat tråden. Om du vill göra någon poäng så är det du som får argumentera för det. Varför skulle jag eller någon annan ens vara intresserade av att bevisa något?

För att det är han som kommer med anklagelsen. Jag kan jättegärna försöka komma med motbevis, men ni får vara sansade och ta ett steg i taget. Ska jag börja med 9/11 eller Sandy Hook, eller varför inte Pizzagate?

Ni borde vara intresserade av att försöka komma med bevis som styrker era anklagelser, vad tror du annars jag syftade på? Jag vill gärna se att en person kommer med något mer än simpla ad hominem attacker.

Citat:
Och som sagt: Om man håller på och yrar om Nibiru och annan skit så får man nog räkna med att man inte får några fans hos normalt fungerande människor. Utan hans målgrupp (de han tjänar pengar på) är lättlurade och konspirationstörstande typer som dig.

Skulle ni vänligen kunna länka vart ni fått det påståendet ifrån? Jag sökte nu på hans hemsida (www.stevepieczenik.com) och hittade absolut ingenting när jag sökte på "Nibiru" eller "Planet Nine" i sökfältet. Även om han nu tror på möjligheten för dess existens så diskvalificerar det honom inte alls i hanns övriga anklagelser och teorier. Personligen är jag neutral i frågan och har ingen övertygelse, men det skulle inte förvåna mig om en himlakropp av dess typ existerade. Bara för att en person skulle ha en konstig övertygelse så betyder det inte att allt annat han säger förlorar trovärdighet. Att påstå detta är en form av ignorant ad hominem attack som ligger och skvalpar i "guilt by association"-argumentering.
Citera
2016-12-13, 22:09
Avstängd
Jag kollade själv på några inslag av Pieczenik innan amerikanska valet för att utvärdera vad det var för tjomme. Avbröt när han började sitt senila dravel om den där planeten. Om han nu tagit bort det från sin site så är det väl ytterligare ett tecken på att han är en lurendrejare.

Två andra exempel av samma typ är David Seaman och Reality Calls som använt Pizza Gate som hävstång i sina scams. Dessa visar sig nu vara att vidarebefordra sin publik till olika nystartade konkurrenter till Youtube.

Det är ytterst pengar och reklamintäkter som driver alla dessa "sanningssägare" i slutändan. Till och med David Duke som har anpassat sitt budskap för att få sända i Jeff Renses radionätverk. Väldigt komprometterande att Duke drev på så mycket för Trump och att Trump nu utsett en av Goldman Sachs värsta hyenor till en viktig ministerpost.

/Johan
Citera
2016-12-14, 01:02
Medlem
Citat:
Jag kollade själv på några inslag av Pieczenik innan amerikanska valet för att utvärdera vad det var för tjomme. Avbröt när han började sitt senila dravel om den där planeten. Om han nu tagit bort det från sin site så är det väl ytterligare ett tecken på att han är en lurendrejare.

Vänligen kom med bevis som stödjer din tes. Det räcker inte med att du påstår att du har sett ett inslag där han påstår det. Jag tror faktiskt du bara hittar på för att du inte har något att komma med. Kan du komma med en video eller artikel där han påstår det, tack? Om du har sett honom säga det i ett inslag så borde det ju finnas en video någonstans, vänligen leta upp den och posta den här.
Citera
2016-12-14, 17:22
Avstängd
Citat:
Vänligen kom med bevis som stödjer din tes. Det räcker inte med att du påstår att du har sett ett inslag där han påstår det. Jag tror faktiskt du bara hittar på för att du inte har något att komma med. Kan du komma med en video eller artikel där han påstår det, tack? Om du har sett honom säga det i ett inslag så borde det ju finnas en video någonstans, vänligen leta upp den och posta den här.

Du får nog nöja dig med att jag är säker på att jag hörde snubben yra om den där planeten. Du har helt rätt i att påståenden med fördel bör beläggas med hjälp av källa - men det har jag inte riktigt tid och intresse för just i detta fall.

Vänliga hälsningar!

/Johan
Citera
2016-12-14, 22:58
Medlem
Citat:
Du får nog nöja dig med att jag är säker på att jag hörde snubben yra om den där planeten. Du har helt rätt i att påståenden med fördel bör beläggas med hjälp av källa - men det har jag inte riktigt tid och intresse för just i detta fall.

Vänliga hälsningar!

/Johan

Herregud. Du anklagar mannen för att tro på något och sedan kan du inte "backa upp" ditt påstående. Vet du varför du vill att jag ska tro på vad du säger, det är för att du inte kunde hitta någon källa på att han ska ha sagt detta. Avlägsna dig från den intellektuella diskussionen eller kom med bevis, tack.
Citera
2016-12-14, 23:22
Avstängd
Citat:
Herregud. Du anklagar mannen för att tro på något och sedan kan du inte "backa upp" ditt påstående. Vet du varför du vill att jag ska tro på vad du säger, det är för att du inte kunde hitta någon källa på att han ska ha sagt detta. Avlägsna dig från den intellektuella diskussionen eller kom med bevis, tack.

Puh!

Nä du har faktiskt rätt i att det inte går att hitta några belägg annat än att a n d r a påstår att han tror på Nibiru.

Så du har rätt i att det kan ha gjorts bara för att nyttja hans namn eller för att diskreditera honom. Det skulle i sådana fall bevisa att han var en schysst källa att lita på.

Men! Låt oss tänka lite till:

Alex Jones syns på youtube snackandes om Niburu och sprida skräck. Pieczenik intervjuas av Alex Jones om och om igen.

Vad betyder det?

/Johan
Citera
2016-12-14, 23:34
Medlem
madtops avatar
Citat:
Alex Jones syns på youtube snackandes om Niburu och sprida skräck. Pieczenik intervjuas av Alex Jones om och om igen.

Vad betyder det?

/Johan

Att båda jobbar inom nöjesindustrin och tjänar pengar på idioter som tror på skiten de sprider?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in