2016-12-05, 06:46
Medlem
Tjenare.
Som skrivet i rubriken så är det vibrationer när man ökar gasen på bilen, det började med att hacka/rycka när jag körde på motorvägen i ca 100 km/h. Men ju längre jag kom desto mera kom hackandet även på lägre hastigheter och lägre varv. Nu hackar det i princip så fort man gasar.
Ju mer man gasar desto mer hackar det.
Audi a4 1.8t -07 bensinare. All hjälp är uppskattad!
Citera
2016-12-05, 11:05
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
En tändspole kanske.
Citera
2016-12-05, 14:19
Medlem
walklikeacats avatar
Börja med att ta ur alla tändstift och kolla av elektroderna. Sedan kan du undersöka om du har gnista på varje tändstift. Har det varit kallt där du bor? Kan ha varit en mindre frysning i bränslesystemet.
Citera
2016-12-07, 22:03
Medlem
OrakelSpektakels avatar
Är det att hela bilen vibrerar ELLER är det att motorn ibland inte går rent vilket ger en obehaglig känsla av avsevärt lägre motoreffekt jämte lite vibrerande känsla???

Jag har kört en VW en gång som med tiden började vibrera mer och mer vid gaspådrag, och det visade sig vara "lösa delar inne i växellådan" (ja du läste rätt), det var en förbannad tur att det fortfarande var lite garanti kvar. Men det var att hela bilen skakade vid uppförsbacke i 100km/h.

De som redan tidigare i tråden skrivit lite verkar ju vara inne på att du har en tändkabel som är på väg att ge upp e dyl. Det skulle i så fall vara en snabbare ytligare vibration, och känslan av tappad motoreffekt så klart.

Jag tror du skulle haft fler tips med bättre beskrivning av "hacka/rycka" resp. "vibration", men jag förstår att det är knepigt att beskriva i text liksom....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in