2016-12-04, 23:06
Medlem
pepsi haxs avatar
Fick "Alopecia Areata" för ca 3-4 år sedan på min högra kind, en autoimmun sjukdom som attackerar hårsäckar.
Så jag tappade skägg i mitten av kinden, ca 1.5 cm lång fläck med höjd som variera från 0.5-1 cm.
Nu sista året har de börjat väldigt sakta men säker växa ut lite igen, beställde minoxidil 5% idag.
Så min fråga är om någon annan använt minoxidil för samma sak och ungefär hur lång tid de tog innan håret var som de var förr?
Citera
2016-12-05, 11:11
Medlem
minoxidil 5% är jädrans starkt. Jag har en fläck på övre delen av halsen jag inte kan växa skägg på och prövade då 3%-ig minox. Blev torr och flagnig även om jag roterade behandlingen med feta hudkrämer. Det funkade dock bra. Men minoxdil är ökänt för att åldra huden något enormt och skulle inte våga ha det på kinderna! Har du pratat med en dermatolog?
Citera
2016-12-05, 16:05
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SillyWalks
minoxidil 5% är jädrans starkt. Jag har en fläck på övre delen av halsen jag inte kan växa skägg på och prövade då 3%-ig minox. Blev torr och flagnig även om jag roterade behandlingen med feta hudkrämer. Det funkade dock bra. Men minoxdil är ökänt för att åldra huden något enormt och skulle inte våga ha det på kinderna! Har du pratat med en dermatolog?

Trodde 5% var rätt mild då de går upp till 15%
Får se hur de går, blir de för torrt eller något så slutar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in