Citat:
Ursprungligen postat av
stevegalloway
Hur gör folket?
Sätter ni upp mål ,delmål osv
Firar ni vid delmål kanske?
Jag själv har inget mål mer än att jag vill att portföljen växer .
Men till slut känns det bara som siffror på skärmen . 100 blir 200k , 1 miljon men då siktar man mot tvåan!
Blir man nöjd nångång ? Vad säger ni med 1 milj +
För mig går det bra, jag har tjänat 60k hittills. Jag hade som mål 50k, nästa blir 100k såklart.
Men jag har inte det beteendet som många beskriver, att man blir snål och bara vill ha mer pengar. Jag har börjat leva ut mitt liv mycket mer, förut var jag sparsam med pengar och tänkte efter mycket, nu har jag blivit mer och mer att "fan spelar ingen roll har ju pengar".
Fast jag går inte och köper saker bara för att. Jag köper det jag behöver, sådant har jag lärt mig av mina föräldrar och det sitter djupt i mig.
Mitt mål med pengar är egentligen att få makt, jag vill kunna styra mitt liv och leva så som jag vill utan att behöva ta hänsyn till saker. Så som hyra, priser på saker jag behöver osv. Jag vill bara kunna känna att jag vill bo där och därför köper jag det, eller jag behöver denna saken till detta jag håller på med, därför köper jag det. Utan att behöva tänka på om pengarna räcker.
Efter att jag kan göra det blir målet att influera samhället och försöka pusha fram saker genom att stödja organisationer jag gillar, politiskt eller liknande. Mitt mål är verkligen inte att bara bunkra pengar, målet är att ha mycket pengar och att investera dessa i annat än aktier helt enkelt. Investera i mig själv och i sådant jag tycker om fast som inte genererar pengar utan något annat.
Det är väl det man har pengar till? Jag har nog en annan filosofisk grund och uppfostran än många andra och det har nog påverkat hur jag ser på pengar och som är orsaken till att jag inte förgiftas av det. För det en del av er beskriver här är ren förgiftning av pengarna, ni kommer inte bli lyckliga av mer pengar det är helt klart.