2016-12-08, 14:51
Medlem
VolvoSonetts avatar
Samproduktion, för att sänka kostnader spelar in här. Många olika märken har likadana handtag, bakljus, lyktor etc. Då designas bilen för att passa dessa.
Citera
2016-12-13, 17:26
Medlem
Multimedia-XLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så där har folk sagt i alla tider....

Det handlar mer om dig själv och din åsikt än bilarna i sig...

Vi tycker i dag att bilarna på 50-60tal var vackrare och mer egna i designerna, men även då så fanns det många som tyckte de bilarna vara i princip identiska så som du nu skrev i ditt inlägg.

Det handlar nog mer om att vi är vana med hur bilar såg ut under vår uppväxt och undomstid, och sen tycker vi bilarna blir förändrade och mer lika. Men det stämmer inte riktigt utan är mest nåt som många tycker.

Kikar vi på bilar från förr, säg 50-60tal så var det många som var mycket lika varandra då med, många tillverkare delade ju redan då på grundkarosser ovh ändrade bara vissa yttre plåtdetaljer och dekor etc.

Samma sak på 70tal och fram till nu...
det är nog sant, Jag är själv inte så gammal men jag bor på glesbygden där de flesta har volvo 240 eller någon saab så det stämmer nog riktigt bra
Citera
2016-12-13, 17:38
Medlem
Multimedia-XLs avatar
Jag ska be och tacka alla som diskuterad om det här ämnet, trodde aldrig att så många skulle ha svarat.
Det som är med design är mer en smaksak, jag gillar de gamla pv bilarna och även 240 bilarna.
Jag tycker äldre bilar är fina men det finns en anledning till att bilarna ser ut som de gör, få köa mig ett äldre exemplar av bil och rusta upp den då.
(Citat från min farfar: De slute gjorde biler när de slute gör 240n)

Tack och bock
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in