Citat:
Ursprungligen postat av
Multimedia-XL
Jag är jävligt teknik intressera och gillar allt som är gammalt eller nytt.
Jag undrar däremot en sak, varför har all bilar blivit så jävla fula.
Nu menar jag inte att de är en ful design men i princip alla bilar som man ser på vägarna ser likadana ut. Förut kunde man säga det där är en volvo och det där är en ford. om ställer upp 3 olika bilmärken och täcker märkerna så ser man för fan inte vilken bil det är och vem som har gjort den (dock finns det undantag).
så jag frågar varför ser alla bilar likadana ut?
PS. Det finns moderna bilar som ser annorlunda ut men de flesta är likadana som andra, varför kan inte bilarna ha sin egna stil beroende på märke.
Så där har folk sagt i alla tider....
Det handlar mer om dig själv och din åsikt än bilarna i sig...
Vi tycker i dag att bilarna på 50-60tal var vackrare och mer egna i designerna, men även då så fanns det många som tyckte de bilarna vara i princip identiska så som du nu skrev i ditt inlägg.
Det handlar nog mer om att vi är vana med hur bilar såg ut under vår uppväxt och undomstid, och sen tycker vi bilarna blir förändrade och mer lika. Men det stämmer inte riktigt utan är mest nåt som många tycker.
Kikar vi på bilar från förr, säg 50-60tal så var det många som var mycket lika varandra då med, många tillverkare delade ju redan då på grundkarosser ovh ändrade bara vissa yttre plåtdetaljer och dekor etc.
Samma sak på 70tal och fram till nu...