Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-02, 17:52
  #145
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Den enda stad där jag har problem med gådrullar är Stockholm. Min åsikt är att det beror på att det också är den enda staden i Sverige där alla (i stort sett) far fram som Duracellkaniner på overdrive. Jag vägrar tro att alla har så jävla bråttom precis hela tiden - det räcker numera med några timmar i stan för att jag ska vara alldeles utmattad. Bodde där förr i tiden, men är numera landsortsbo sedan många år (halleluja).

Det enda som irriterar mig som gångtrafikant är människor som stöter på bekanta i entréer till varuhus och liknande. Antingen säger man bara tjänare och går vidare, eller också stiger man åt sidan för att tjattra. Man ställer sig INTE i en grupp om 5-10 personer och tjabblar mitt i entrén. Med eller utan barnvagnar.

Jag upplever tvärtom att stressiga typer är bäst på att vika av och undvika kollisioner. Det flyter på ganska bra bland fotgängare i rusningen på Centralen och liknade platser, folkmassorna till trots. Då är det värre att ta sig runt på gator och torg bland människor som är ute och promenerar och tror att det är helt normalt att gå tre personer i bredd på trottoaren utan att ta hänsyn till mötande gångtrafik.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback