2016-12-02, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Vilket jävla dravel.

Om tjejer vet något idag så är det att de är prinsessor.

Om tjejer vet något idag så är det att de kommer få ta hand om och försörja sina barn och sig själva själva.
Citera
2016-12-02, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Om tjejer vet något idag så är det att de kommer få ta hand om och försörja sina barn och sig själva själva.

Det gäller bara ett fåtal och dessa har ofta kommit i ett tillstånd där de är så kritiska mot män att de inte kan vara i dess närhet.
Citera
2016-12-02, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det gäller bara ett fåtal och dessa har ofta kommit i ett tillstånd där de är så kritiska mot män att de inte kan vara i dess närhet.

Ja, tyvärr är det bara ett fåtal som förstått det. Men det är något som alla borde bli informerade om. Eller så är de fler än vi tror.

Jag känner liksom ingen kvinna eller tjej som förväntar sig att bli försörjd av sin partner.

Jag tror det mest är unga kvinnor som blir lurade att samhället ska hjälpa dem när de blir gravida som går bet i skolan.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-12-02 kl. 19:57.
Citera
2016-12-02, 19:55
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsJeff
Att just den delen inte skulle gå hem hos flashbackarna räknade jag ju ut innan, men den var inte det huvudsakliga i mitt inlägg..
Du kanske skulle tycka mindre och belägga mer? I alla fall om du vill utmärka dig bland "flashbackarna" som du uppenbarligen ser ner på trots att du bemödat dig med ett konto och ansträngt dig med 6 inlägg på 2 år.

Så här:

Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsJeff
Alltså, ni är fel ute hela högen. För det första undrar jag vad av OECD definieras som jämställdhet, för det pratar ni inte ens om vad jag har sett.
De beskriver vad de mäter här: http://www.oecdbetterlifeindex.org/topics/education/
Citat:
Jag tror knappast att Sveriges skola är ojämställd om man med jämställdhet menar att alla ska ha samma möjligheter.
Inte enligt detta: http://www.svd.se/pojkar-i-klam-nar-skolan-flickanpassas
Citat:
Och nej det beror inte på att tjejer får högre betyg av kvinnliga "feminazis" som är deras lärare
Inte enligt detta: http://www.lararnasnyheter.se/lararnas-tidning/2011/02/09/pojkar-missgynnas-betygsattningen
Citat:
utan för att de vet om att de behöver högre betyg/utbildning än killarna för att få samma jobb/lön.
Kvinnor får samma lön för samma jobb enligt fd JämO, numera DO. Denna myndighet är knappast känd för att låta ens inbillat förtryck passera, så att deras granskningar och anmälningsgraden till dem visar på samma lön kan anses ganska relevant. För detaljerad information ang löneskillnader: (FB) Referenstråd: Könsbaserad Lönediskriminering

Dubbelt så lätt för kvinnor att få jobb inom teknik: http://www.pnas.org/content/112/17/5360.full.pdf

Män är arbetslösa i större utsträckning: https://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss/Pressrum/Pressmeddelanden/Pressmeddelandeartiklar/Riket/2016-03-10-Arbetslosheten-hogre-bland-man.html
Citera
2016-12-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ja, tyvärr är det bara ett fåtal som förstått det. Men det är något som alla borde bli informerade om. Eller så är de fler än vi tror.

Jag känner liksom ingen kvinna eller tjej som förväntar sig att bli försörjd av sin partner.

Jag tror det mest är unga kvinnor som blir lurade att samhället ska hjälpa dem när de blir gravida som går bet i skolan.

Det verkar som att ungefär 70 % av kvinnorna är sammanboende med en man och bor man ihop så delar man utgifter.

Kvinnor kan ha olika strategier för att klara sig men en som är vanlig är att gifta sig relativt rikt och kunna ha det materiellt ganska bra.
Citera
2016-12-02, 20:13
Medlem
Citat:
Det verkar som att ungefär 70 % av kvinnorna är sammanboende med en man och bor man ihop så delar man utgifter.

Kvinnor kan ha olika strategier för att klara sig men en som är vanlig är att gifta sig relativt rikt och kunna ha det materiellt ganska bra.

I din generation kanske det är det. Välkommen till år 2016 morfar.
Citera
2016-12-02, 20:25
Medlem
I exemplet med skolan blir det väldigt tydligt att när killar misslyckas är det för att de är killar, medan i alla sammanhang där tjejer misslyckas är det pga strukturer.
Citera
2016-12-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
I exemplet med skolan blir det väldigt tydligt att när killar misslyckas är det för att de är killar, medan i alla sammanhang där tjejer misslyckas är det pga strukturer.

Och som alla vet så finns det ju inga strukturer, bara diskriminering mot pojkar.
Citera
2016-12-03, 06:30
Medlem
Citat:
I din generation kanske det är det. Välkommen till år 2016 morfar.

Om du ska få din kille att vilja ha barn med dig måste du troligtvis ändra din personlighet.

Han måste känna sig säker på dig att han kan lita på dig att du kommer kunna uppträda välvilligt
under en mycket lång framtid. Han behöver känna sig bra med dig.

Era barn för att de ska riktigt lyckas behöver detta.

Sveriges framtid beror en hel del på det eftersom de som främst lyckas med att ha barn som blir civil -ingenjörer är gifta par som samarbetar.
Citera
2016-12-03, 09:44
Avslutad
Citat:
Och som alla vet så finns det ju inga strukturer, bara diskriminering mot pojkar.

I LDC-länder finns det strukturer som innebär att kvinnor inte prioriteras. Detta är inte fallet i Sverige. I Sverige har svenska kvinnor alla möjligheter utifrån alla möjliga val att på egen hand forma sina liv. Så varför ska vi överhuvudtaget bry oss om svenska kvinnor i Sverige. Det är inte dessa kvinnor som är i behov av hjälp. Om man vill hjälpa kvinnor då ska man göra det i förhållande till utsatta kvinnor i LDC-länder.

I Sverige diskrimineras män pga. att svenska kvinnor vill inbilla män att de lever under samma förutsättningar som kvinnor i LDC-länder gör, vilket så inte alls är fallet. Svenska kvinnor utnyttjar därmed den utsatthet som kvinnor i LDC-länder står inför för att stärka sin agenda i Sverige. Det bidrar till att män i Sverige blir diskriminerade för att dessa män är rädda för att de ska få en stämpel på sig att de inte vill stödja utsatta kvinnor. Men, som sagt, de utsatta kvinnorna uppehåller sig inte i Sverige utan i LDC-länderna. Såhär går det till och i och med att svenska kvinnor lyckas tyvärr felaktigt förmedla att det är de som är utsatta, anpassas samhället i Sverige till att kvinnor prioriteras. Män i sin tur diskrimineras.
Senast redigerad av asamera 2016-12-03 kl. 09:46.
Citera
2016-12-03, 10:32
Medlem
Citat:
Om du ska få din kille att vilja ha barn med dig måste du troligtvis ändra din personlighet.

Han måste känna sig säker på dig att han kan lita på dig att du kommer kunna uppträda välvilligt
under en mycket lång framtid. Han behöver känna sig bra med dig.

Era barn för att de ska riktigt lyckas behöver detta.

Sveriges framtid beror en hel del på det eftersom de som främst lyckas med att ha barn som blir civil -ingenjörer är gifta par som samarbetar.

Min kille vill ha barn med mig. Lol.

Bara för att jag inte sitter och stryker Flashbackare medhårs i varenda mening betyder inte att jag har en vidrig personlighet.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-12-03 kl. 11:15.
Citera
2016-12-03, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
I LDC-länder finns det strukturer som innebär att kvinnor inte prioriteras. Detta är inte fallet i Sverige. I Sverige har svenska kvinnor alla möjligheter utifrån alla möjliga val att på egen hand forma sina liv. Så varför ska vi överhuvudtaget bry oss om svenska kvinnor i Sverige. Det är inte dessa kvinnor som är i behov av hjälp. Om man vill hjälpa kvinnor då ska man göra det i förhållande till utsatta kvinnor i LDC-länder.

I Sverige diskrimineras män pga. att svenska kvinnor vill inbilla män att de lever under samma förutsättningar som kvinnor i LDC-länder gör, vilket så inte alls är fallet. Svenska kvinnor utnyttjar därmed den utsatthet som kvinnor i LDC-länder står inför för att stärka sin agenda i Sverige. Det bidrar till att män i Sverige blir diskriminerade för att dessa män är rädda för att de ska få en stämpel på sig att de inte vill stödja utsatta kvinnor. Men, som sagt, de utsatta kvinnorna uppehåller sig inte i Sverige utan i LDC-länderna. Såhär går det till och i och med att svenska kvinnor lyckas tyvärr felaktigt förmedla att det är de som är utsatta, anpassas samhället i Sverige till att kvinnor prioriteras. Män i sin tur diskrimineras.

Så tjejer ska alltså inte få hjälp i skolan för att det finns tjejer som har det sämre än dem i andra delar av världen enligt dig alltså? och pojkar har i sin tur inte samma möjligheter som flickor för att dessa kan få hjälp i skolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in