2016-12-02, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Känner du att killar är så pass överlägsna dig att de inte ens behöver gå i skolan får det stå för dig. Sanningen är att tjejer kan, men de vill oftast inte ut i den hårda kalla världen. Att starta företag och gå på tråkiga tekniska utbildningar vill de inte slösa tid på, när de kan luta sig tillbaka mot statens trygghet.

Att killar inte presterar i skolan kommer ha långtgående konsekvens för våra topuniversitet, vi har fortfarande bland världens bästa tekniska universitet med 70-80% män. När dessa slutar prestera så är det hejdå till svensk ekonomi och välfärd.

Bara 3% av svenska 14-åringar klarar av avancerad matematik, att jämföra med 54% i Singapore. Alla förstår att det inte är en hållbar situation när man står i konkurrens mot omvärlden i informationssamhället.

Det ska också nämnas att svenska tjejer underpresterar också gentemot resten av Västvärlden, så kvinnorna som styr vår skola har misslyckats med de också (bara inte lika mycket).

Folk som lyckas bli något sticker härifrån ändå. Sen är det inte kvinnor som styr Sverige, det är gubbar. Men du kanske tycker Göran, Reindfeldt och Löfven ser ut som kvinnor.
Citera
2016-12-02, 15:40
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Folk som lyckas bli något sticker härifrån ändå. Sen är det inte kvinnor som styr Sverige, det är gubbar. Men du kanske tycker Göran, Reindfeldt och Löfven ser ut som kvinnor.

Skolan och pedagogiken styrs av kvinnor, hela humaniora akademin är totalt feministstyrd.

Annars så är det väl en lite naiv tanke att tro att en statsminister styr landet, speciellt en med så underutvecklad intellekt som Stefan Löfven?

Kommer ihåg när han blev vald som socialdemokraternas representant att han gick under jorden i nästan ett år för att läxas upp i olika frågor.
Citera
2016-12-02, 16:21
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Som jag förstått det så är ju killars intelligens och prestationsförmåga vida överlägsen kvinnors. Varför skulle då dessa vara i något behov av stöd?
Ja du förstår det som det, antagligen på grund av att det är feminister som påstår detta. Varför skulle de annars propagera för Pampers till alla kvinnor?
Citera
2016-12-02, 17:00
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Jag har bara träffar på en man som sagt att han skulle vilja ha barn under mitt liv.

De kanske ville ha barn men inte med dig. Kanske var det faktm att du är feminist det som avskräckte-vore ju ganska katastrofalt om ni fick en son.
Citera
2016-12-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
De kanske ville ha barn men inte med dig. Kanske var det faktm att du är feminist det som avskräckte-vore ju ganska katastrofalt om ni fick en son.

Jag har aldrig proklamerat att jag är feminist, jag har inte ens gett feminismen tummen upp på Facebook. Jag har aldrig heller frågat dessa män om de skulle vilja ha barn, det har de sagt själva bara någon pratat om barn. Men det gäller för de flesta kvinnor också.

Du förutsätter bara att jag är feminist och vill ha barn för att jag är kvinna.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-12-02 kl. 17:36.
Citera
2016-12-02, 17:37
Medlem
Citat:
Jag har aldrig proklamerat att jag är feminist, jag går inte ens gett feminismen tummen upp på Facebook. Jag har aldrig heller frågat dessa män om de skulle vilja ha barn, det har de sagt själva bara någon pratat om barn. Men det gäller för de flesta kvinnor också.

Du förutsätter bara att jag är feminist och vill ha barn för att jag är kvinna.

Menn flest tør ikke å si at de ønsker barn. Fordi det ofte blir sett på som merkelig at en mann skal tenke slikt.
Citera
2016-12-02, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oleoh
Menn flest tør ikke å si at de ønsker barn. Fordi det ofte blir sett på som merkelig at en mann skal tenke slikt.

Men de sticker om man blir gravid eller när barnet kommer.

Jag vet att män aldrig är ärliga men i just den frågan tror jag att de flesta är ärliga.
Citera
2016-12-02, 17:54
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Jag vet att män aldrig är ärliga
Till skillnad från kvinnor.
Citera
2016-12-02, 17:57
Medlem
Ursäkta men är du dum? Sveriges skola är fan inte minst jämställd av alla i världen. Svenska flickor får gå i skola och där har du beviset.
Citera
2016-12-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Till skillnad från kvinnor.

Kvinnor är nog inte heller ärliga. Att säga att man vill ha barn till en man måste vara den absolut sämsta raggning repliken.
Citera
2016-12-02, 18:09
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Kvinnor är nog inte heller ärliga. Att säga att man vill ha barn till en man måste vara den absolut sämsta raggning repliken.
Därför säger man att man äter p-piller fast man inte gör det.
Citera
2016-12-02, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Vilket jävla dravel.

Om tjejer vet något idag så är det att de är prinsessor.

Att just den delen inte skulle gå hem hos flashbackarna räknade jag ju ut innan, men den var inte det huvudsakliga i mitt inlägg..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in