2008-03-30, 14:13
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semtexmess
Vad är det som kan äventyras? Att de inte förblir övergivna? Att andra som vill också hittar dit? Från en betraktares synvinkel känns det som lågstadiefasoner med kompisligor som vill ha saker för sig själv och missunnar andra. Gissningsvis är det samma ålder hos de som vill ha det slutna forumet som hos resterande av majoriteten av ue..

Att objekten förstörs eller stängs ner. Alternativet skulle vara att de som satt på infon inte kunde diskutera det alls på FB utan att den överhängade risken att det skulle bli förstört (som så många andra ställen).
Citera
2008-03-30, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Att objekten förstörs eller stängs ner. Alternativet skulle vara att de som satt på infon inte kunde diskutera det alls på FB utan att den överhängade risken att det skulle bli förstört (som så många andra ställen).

Det vore ju trist om objekten förstördes men är det något som FB ska ta ställning till?
Citera
2008-03-30, 14:16
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
VIsserligen men det handlar väl mer om att skydda användarna och inte objekten som kan diskuteras? Eller är det så att FB har K märkt ett antal UE objekt och anser att det går i samma anda som öppenhet?

Om jag förstår dig rätt så är det ett forum där man diskuterar "hemliga" områden och byggnader som man inte vill se förstörda eller ha massor med vanliga människor som ska nosa runt?

Det är alltså en klubb för "eliten" inom UE och det är något som FB tycker är bra?

Vad är det ni skyddar egentligen med ett stäng forum, objekten som antagligen är förbjudna att vistas i från första början eller användarna som bryter mot lagen och vill bara dela med sig med sina "vänner" inom samma intressesfär?

Meningen med forumsdelen är att skydda objekten. Användarna ser vi på samma sätt rakt av oavsett medlemskap i forumsdelen eller inte. Men visst, man kan se det som en elit förgrening av UE delen (som jag vet att vissa gärna ser det som).
Citera
2008-03-30, 14:17
Medlem
ischs avatar
Citat:
Det vore ju trist om objekten förstördes men är det något som FB ska ta ställning till?

Uppenbarligen då Admin har skapat ett underforum för ändamålet.
Citera
2008-03-30, 14:27
Bannlyst
Citat:
Uppenbarligen då Admin har skapat ett underforum för ändamålet.

Nej, jag frågar dig om du tycker att FB ska ha en åsikt när det gäller sådant?
Citera
2008-03-30, 14:32
Medlem
ischs avatar
Citat:
Nej, jag frågar dig om du tycker att FB ska ha en åsikt när det gäller sådant?

Min personliga åsikt är att vi inte borde ha några begränsningar alls; inte krav i form av inläggs eller månader eller förbud mot piratkort etc _men_ tyvärr så finns det vissa regler och praktiska saker som gör att vissa saker tyvärr måste fungera på ett spec sätt och jag ser hellre att man kan diskutera det man gör i den "hemliga" UE delen än att man inte kan göra det alls på FB.
Citera
2008-03-30, 14:40
Bannlyst
Citat:
Min personliga åsikt är att vi inte borde ha några begränsningar alls; inte krav i form av inläggs eller månader eller förbud mot piratkort etc _men_ tyvärr så finns det vissa regler och praktiska saker som gör att vissa saker tyvärr måste fungera på ett spec sätt och jag ser hellre att man kan diskutera det man gör i den "hemliga" UE delen än att man inte kan göra det alls på FB.

Ett undvikande svar, jag frågar igen. Tycker du personligen att Flashback ska avgöra om saker skall kunna diskuteras öppet eller inte även när forumet/företaget inte hotas av repressalier?
Citera
2008-03-30, 14:55
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ett undvikande svar, jag frågar igen. Tycker du personligen att Flashback ska avgöra om saker skall kunna diskuteras öppet eller inte även när forumet/företaget inte hotas av repressalier?

Det var väl inget undvikande svar? Jag tycker att det är bra att Admin arbetar för att få ett så bra forum för användarna som möjligt även om jag gärna hade sett att alla forumsdelar var öppna och alla saker kunna diskuteras helt öppet.
Citera
2012-09-09, 01:22
Medlem
Combots avatar
Jag minns:
* Wardriving forum
* Något it-säkerhet avancerat forum
* Vägbeskrivningar och mer detaljerad information forum

Dessa var dolda men är kanske arkiverade, jag vet inte deras status idag.

Några andra forum som är dolda? (Outlaw och Knyppling är redan besvarat )
Citera
2012-09-09, 01:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Några andra forum som är dolda? (Outlaw och Knyppling är redan besvarat )
Säker på det

Citat:
* Vägbeskrivningar och mer detaljerad information forum
Underforumet i ue som krävde inbjudning?
Citera
2012-09-09, 01:35
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Säker på det

Underforumet i ue som krävde inbjudning?

Jepp.
Av de kända dolda forumen kan vi också lägga till Sandlådan, en övningsplats för modsen. Där händer det grejer, må ni tro!
Citera
2012-09-09, 01:38
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
...
Vafan har du smitit från badkaret varför inte göra en ordentlig lista på vilka dolda forum det finns under domänen www.flashback.org?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in