2016-12-15, 18:33
Medlem
Bedrövligt beslut helt mot "yttrandefrihet på riktigt" som flashback säger sig stå för.

Får jag starta en tråd där jag frågar vem man skulle ha nominerat till årets julkort?
Citera
2016-12-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Bedrövligt beslut helt mot "yttrandefrihet på riktigt" som flashback säger sig stå för.

Får jag starta en tråd där jag frågar vem man skulle ha nominerat till årets julkort?

På vilket sätt påverkas din yttrandefrihet av att en sådan tråd inte finns?
Citera
2016-12-15, 22:09
Medlem
Citat:
Vad yttrandefrihet är har diskuterats mycket här, finns olika åsikter om det. Du är nog den enda som trott det betyder att du har rätt att agera i flashbacks namn.
Du kan fortfarande skicka julkort till din kandidat. Du kunde ordnat ett julkortsprojekt själv nånstans om du tagit tag i det tidigare istället för att vänta tills nu.
Citera
2016-12-15, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirRasmus
På vilket sätt påverkas din yttrandefrihet av att en sådan tråd inte finns?

Jag hade laddat upp med två kandidater, som jag tom skrivit klart motiveringarna för, som jag tyckte gjort sig förtjänta av att få ett julkort, som jag nu inte får möjlighet att yttra.
Citera
2016-12-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Vad yttrandefrihet är har diskuterats mycket här, finns olika åsikter om det. Du är nog den enda som trott det betyder att du har rätt att agera i flashbacks namn.
Du kan fortfarande skicka julkort till din kandidat. Du kunde ordnat ett julkortsprojekt själv nånstans om du tagit tag i det tidigare istället för att vänta tills nu.

Jag kanske missförstod men jag tolkade det som att vi inte fick starta sådana "projekt".

Sen fyllde trådarna ett stort syfte förutom dom faktiskt skickade julkorten.

Lite som en årskrönika där man kunde uppmärksamma saker som hänt under året och ge berörda personer en tanke inför andra läsare.
Citera
2016-12-15, 22:49
Medlem
Citat:
Jag kanske missförstod men jag tolkade det som att vi inte fick starta sådana "projekt".

Lite som en årskrönika där man kunde uppmärksamma saker som hänt under året och ge berörda personer en tanke inför andra läsare.

Vi får inte starta såna projekt i flashbacks namn nej, så tolkar jag det också. Men du kunde ordnat ett projekt själv nån annanstans om du tagit tag i det i tid. Om du absolut vill ha ett julkortsprojekt.
Jag vet inte om det finns nån årskrönike-tråd. Kan du formulera en sån trådstart så det passar in i någon forumdel här så kan du väl starta en sån?
Citera
2016-12-15, 22:51
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Citat:

Ingenting du skrivit tyder på att du tror/föreger dig agera i Flashbacks namn. Posta tråden vetja, det var så det började. Detta har inte besvarats på över 4 dygn och den tidigare papperskorgade tråden har ingen pekat på, så vi som bara har reglerna att gå efter kan inte avgränsa undantaget, och med postgång inräknad* bör du därför inte straffas. Var litet noggrannare med din formulering än du varit här, visa att du försöker följa modadmins anvisning (men du ska inte behöva fråga först, det är här redan gjort).

* Postnord: “För att en hälsning med julfrimärke ska komma fram före jul ska det postas senast den 16 december. Med vanligt frimärke är sista dagen den 22 december. Väljer man att skicka med appen Riktiga Vykort, där digitala foton blir till fysiska julkort som skickas direkt hem till mottagarens postlåda, är det den 22 december klockan 16.00 som gäller. Var gärna ute i god tid.” [@]
Citera
2016-12-18, 02:12
Medlem
NygammalValss avatar
Ändra detta beslut nästa år. Orkar inte befintliga moderatorer ha med saken att göra så får ni väl utse en ny (tillfällig) moderator som är engagerad i frågan.

Synd om denna roliga tradition skulle försvinna för gott från Flashback.
Citera
2017-11-06, 09:38
Medlem
Det har återuppstått under nytt namn nu, här är nomineringstråden, hoppas det tar fart

(FB) Användarnas Julkort 2017, sprid julefrid
Citera
2017-11-06, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
“man (eller jag åtminstone) undrar över”, ja, men åtmestone du & 2 till d.v.s. admins. Samtliga andra har reglerna att följa, ex:vis 0.03 som ovan sagt. Det är ett dåligt argument att komma från 1 av de enda 3 som står utanför det regelverk som omgärdar övriga i skrivande stund 1 067 560 användare. Hittills har mig förmodligen ingen admin stått för direkt moderering i julkortstrådarna, och saken startade spontant-inofficiellt, så för klarhets skull: Om en användare nu startar en uttalat inofficiell tråd med begäran till moderator om hjälp med omröstning, så (bör den åtminstone inte bestraffas, men) kommer den stoppas?

Det brådskar, den 10 i dag och helg. Posten brukade ge sista lådläggardag den 17, men nu har vi *Postnord* och de räknar nog med varken snö eller ökad last.
Du verkar inte inse att trion verkar vara lika sentimental som dig själv.

Mitt inofficiella tips är att liten tråd i Laidback kanske kanske skulle klara överlevnad, men vad vet jag.
Citera
2017-11-07, 01:47
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartatkatten

Mitt inofficiella tips är att liten tråd i Laidback kanske kanske skulle klara överlevnad, men vad vet jag.
Tur då att jag i nästa inlägg klargjorde att “Jag bryr mig inte särskilt om mer än principbrottet, i detta fall alltså lås-/korgmeddelandet” för att undvika just den missuppfattningen. Mitt engagemang i frågan beror på att admins ännu bristfälliga svar kan leda till att användare bestraffas utan att förstå varför.

Laidback är det ena av 2 tänkbara subfora, men riskabelt p.g.a. dess karaktär av “Flashbacks inre” när man tvärtom önskar tydligast möjligt friförklara tråden från officiell status. Sista utvägen blir just det, och där är tråden startad. Den kan rimligen stoppas endast av admin medelst ytterligare undantag.
Citera
2017-11-08, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartatkatten

Än så länge överlever tråden även om den inte lever så mycket, som ajg förstått det var det att de använde flashbacks officiella namn när inte de höll i det, således verkar de inte ha problem att tråden i sig skapades så länge de inte påstod att det var flashback som stod bakom det. Namnet är ändrat och än så länge är tråden kvar, ingen som rapporterat det ännu.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in