Citat:
Ursprungligen postat av
admin4
Ja, den kommer stoppas. Det är inte tillåtet att bedriva kampanjer eller liknande i Flashbacks namn om man inte representerar just Flashback. Vi har helt enkelt i år bedömt att intresset varit för lågt för att vi ska sanktionera det, och då är det som sagt inte tillåtet.
admin4
Gott så, men med “uttalat inofficiell tråd” menas givetvis inte någon rebell-kampanj föregiven i Flashbacks namn – snarare ett fritt användaralternativ, tydligt med att följa gällande påbud, som endast organiseras här. Flashback behöver inte ens nämnas i sådan tråd, så skulle den stoppas?
‘Raidtrådar’ har ju tidigare på förekommen anledning blivit ogillade, och om än jag inte minns den formella utvecklingen ledde det väl åtminstone i någon direkt mån till 0.10 som nu länge sedan tagits bort men har en rest kvar i regelsidans inledande stycke: “Forumet ska inte heller användas för att starta eller bedriva trakasserier av icke offentliga personer.” Men detta har inte tidigare klassats som trakasseri utan tvärtom tills för några dagar sedan bedrivits officiellt; så jag undrar hur detta adminundantag avgränsas. Endast ni står fria att fladdra efter vind & eget skön.
F.ö. verkar uppdateringen ännu krångla: Ditt inlägg är stämplat 2 minuter före mitt förra, men dök inte upp i tråden förrän i morse. Därav mitt sen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trixton
Det kanske inte är så roligt att få tusentals julkort heller, så om uppslutningen kring ett sådant här jippo skulle vara stor, så skulle det kunna leda till problem för den som utses. Lagom kul när brevbäraren kommer med stora säckar och ringer på dörren. Säckar fulla av en massa julkort som man kanske inte har någon plats för ändå, utan får köra till återvinningen.
Lika bra att inte ha någon julkortstråd.
Senaste mottagaren blev glad, och det har nog aldrig gällt några 1000-tals:
(FB) Flashbacks julkort 2015 - fas III (SKICKA JULKORTEN!)