Citat:
Ursprungligen postat av
Deski
Plit har ju varit liknande polis o tull dvs svenskt medborgarskap och
vandelsprövning.
Hur vandelsprövar man Ali Baba, Paki Butt, Afgan Talib o Neger Mbaye som kommit direkt från kriget där de levt rövare på olika sätt - ink i bland för att överleva eller dränera sin
spermapung in-ut-i skyddslös eller tillfångatagen dam - inklusive att de smugglat/smugglats
ljugit identiteter - kommit på falska handlingar - resp kastat sina egna o ljuger om detta-
plus falska identiteter och icke styrkta identiteter -
Any Commentz - Gott Folk - några plitar fd plitar eller plitar i familjen?
Har micro113 som har åsikter om mycket inom detta några commentz
En liten berättelse om min dag som handledare för Mustafa på Det Stora Häktet.
07:00 Mustafa stod och gallskrek och skrattade så det ekade i korridoren. Han hade träffat en landsman i den första cell han öppnade.
Jag fick ensam dela ut frukost till 21 personer. Mustafa "vårdade" sin landsman.
De som fick frukost av mej ville inte gå in i cellerna då de hörde sitt hemlands vilda tungomål eka i korridoren.
Jag fick höja rösten och hota.
8:15 Mustafa hade struntat i köordningen till duschen. Bråk uppstod. Jag plus tillsynsman fick ingripa och återställa ordningen. Det dunkades vilt på celldörrarna.
9:22 Plötsligt var Mustafa försvunnen! Jag var ensam. En säkerhetsfråga. Fick tillkalla hjälp.
9:47 Mustafa kommer tillbaka med andan i halsen, han hade varit ut och postat ett brev till en intagen!!! Stort ståhej. Åklagaren meddelades. Mustafa såg kränkt ut. Han ville ju bara hjälpa.
12:52 överlevde lunchen trots att Mustafa kollade varje matportion så att det inte var nån som fick gris. Att alla brickor var märkta och köket visste vad alla skulle ha. Lunchen tog lång tid.
13:00 gick på egen lunch och passade på att handla svindyr ost som skulle vara till ett knytkalas på kvällen.
14:11 Mustafa kom för sen från sin lunch.
Hade varit bättre han stannat borta hela dan hade jag insett då.
Hemgång. Min ost var borta ur kylskåpet!!! Jag fick ett utbrott. Mustafa hade setts äta ost inne i pentryt. Jag konfronterade Mustafa som trodde att osten var kvarglömd och att det var bäst att äta upp den innan den blev för gammal...
Jag ville ha betalt för osten. Det har jag inte fått än.
Dagen efter blev Mustafa placerad i nåt förråd.
Nu är ju inte alla som Mustafa - men varför chansa?