2016-11-29, 16:04
Medlem
Samarbete mellan kriminalvårdsstyrelsen o arbetsförmedlingen

kommer att göra invandrare i majoritet bland plitarna - de är redan
i majoritet på många kåkar - hur skall detta sluta

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/arbetsformedlingen-om-det-gar-bra-ska-personen-kunna-rekryteras

Har vi några fler konstiga specialrekryteringar av Främmande Fåglar

ja hon som sålde sig till Hero i gbg är en - o så har vi Alfonso Granlund med syster
Bermudez
Citera
2016-11-29, 16:38
Medlem
Att sätta nyanlända muslimer i jobb inom kriminalvården. Ja - vad kan gå fel?

Då lär vi snart få se ökad kriminalitet även inom kriminalvården framöver
Citera
2016-11-29, 16:44
Medlem
Kan inte tänka mig att det blir några problem. Människor som vuxit upp i korrupta länder avslutar ju som bekant sådant beteende i samband med att de passerar Sveas gräns. Det blir nog inga deals landsmän emellan över huvud taget.

I övrigt undrar jag vad denna stackars Monica Ståhl menar med att hon hoppas att "Kriminalvården kommer att uppskatta att de får möjlighet att arbeta med en grupp som inte vanligtvis hittas inom Kriminalvården i dag"... majoriteten av de intagna är ju invandrare?!?

Och hur är det tänkt att detta ska ge dem förbättrade svenskakunskaper?

Avslutningsvis, är ett av målen att ge de så kallade flyktingarna ett större nätverk. Really? Är det här rätt miljö för lättpåverkade, klantänkande nyanlända att bygga nätverk?
Senast redigerad av 666ten 2016-11-29 kl. 16:49.
Citera
2016-11-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Kan inte tänka mig att det blir några problem. Människor som vuxit upp i korrupta länder avslutar ju som bekant sådant beteende i samband med att de passerar Sveas gräns. Det blir nog inga deals landsmän emellan över huvud taget.

I övrigt undrar jag vad denna stackars Monica Ståhl menar med att hon hoppas att "Kriminalvården kommer att uppskatta att de får möjlighet att arbeta med en grupp som inte vanligtvis hittas inom Kriminalvården i dag"... majoriteten av de intagna är ju invandrare?!?

Och hur är det tänkt att detta ska ge dem förbättrade svenskakunskaper?

Avslutningsvis, är ett av målen att ge de så kallade flyktingarna ett större nätverk. Really? Är det här rätt miljö för lättpåverkade, klantänkande nyanlända att bygga nätverk?

Helt riktigt, bara man får komma inom Sveriges magiska gränser så blir man en helt ny person!
Citera
2016-11-29, 16:55
Medlem
sylvia.borins avatar
"Vi hoppas att det kommer att vara intressant för våra arbetssökande att jobba inom staten, sen hoppas vi också att Kriminalvården kommer att uppskatta att de får möjlighet att arbeta med en grupp som inte vanligtvis hittas inom Kriminalvården i dag, säger Monica Ståhl."

Ovanstående uttalande skulle göra sig utmärkt som signaturmaterial.
Citera
2016-11-29, 17:18
Bannlyst
Ja, det är jättesmart att ge ISIS terrorister nycklar till fängelser så dom kan släppa ut Bombmuhammed, ZikavirusAhmed PolitiskainfiltratörMehmet, bilbrännarAisha och PrickskytteAbo.

Jävlar vad ni är smarta. Ni är verkligen progressiva!!! Good job!!

10 av 10.

klappar händerna.
Citera
2016-11-29, 17:50
Medlem
Plit har ju varit liknande polis o tull dvs svenskt medborgarskap och
vandelsprövning.

Hur vandelsprövar man Ali Baba, Paki Butt, Afgan Talib o Neger Mbaye som kommit direkt från kriget där de levt rövare på olika sätt - ink i bland för att överleva eller dränera sin
spermapung in-ut-i skyddslös eller tillfångatagen dam - inklusive att de smugglat/smugglats
ljugit identiteter - kommit på falska handlingar - resp kastat sina egna o ljuger om detta-
plus falska identiteter och icke styrkta identiteter -

Any Commentz - Gott Folk - några plitar fd plitar eller plitar i familjen?

Har micro113 som har åsikter om mycket inom detta några commentz
Citera
2016-11-29, 19:42
Medlem
Att sätta flyktingar utan id-handlingar som vakt på kriminalvård. I hemlandet satt dom innanför gallret och i Sverige sitter dom utanför gallret.

Se de från den positiva sidan, nu kanske Abdul och dom andra på anstalten får sylt utan hela jordgubbar och därmed slipper dom ett upplopp. Alltid något.
Senast redigerad av mommy123 2016-11-29 kl. 19:45.
Citera
2016-11-29, 20:08
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Hur vandelsprövar man Ali Baba, Paki Butt, Afgan Talib o Neger Mbaye som kommit direkt från kriget där de levt rövare på olika sätt - ink i bland för att överleva eller dränera sin
spermapung in-ut-i skyddslös eller tillfångatagen dam - inklusive att de smugglat/smugglats
ljugit identiteter - kommit på falska handlingar - resp kastat sina egna o ljuger om detta-
Man vandelsprövar dem på samma sätt som man vandelsprövar utländska läkare och sjuksköterskor. Man kollar dem mot det svenska brottsregistret!
Citat:
Har vi några fler konstiga specialrekryteringar av Främmande Fåglar

ja hon som sålde sig till Hero i gbg är en - o så har vi Alfonso Granlund med syster
Bermudez
Jag talade med Angeles Bermudez-Svankvist för någon vecka sedan och då sade hon "den där Deski på Flashback, han är en homo-filur!".
Citera
2016-11-29, 20:32
Medlem
Bajsfacistens avatar
Man låter alltså räven vakta hönshuset.

Antar att de är Sahlin och Dan Eliasson som vill ge våldtäktsmän och mördare som härjat åt Islamska staten och alternativt ge stenkastande och bilbrännande ungdomar ett fint ansvarsfullt yrke? Jag hade då inte blivit förvånad om det så vore.
Citera
2016-11-29, 20:52
Avslutad
Se det från den positiva sidan, när invandrarna börjar kaosa, vet man precis var man ska hitta dem.

Allting som kommer från bajsmunnarna till 7klöverspolitker numera bara dryper av desperation och panik.
Senast redigerad av GenesisP 2016-11-29 kl. 20:58.
Citera
2016-11-29, 20:57
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Plit har ju varit liknande polis o tull dvs svenskt medborgarskap och
vandelsprövning.

Any Commentz - Gott Folk - några plitar fd plitar eller plitar i familjen?

Har micro113 som har åsikter om mycket inom detta några commentz

En liten berättelse om min dag som handledare för Mustafa på Det Stora Häktet.
07:00 Mustafa stod och gallskrek och skrattade så det ekade i korridoren. Han hade träffat en landsman i den första cell han öppnade.

Jag fick ensam dela ut frukost till 21 personer. Mustafa "vårdade" sin landsman.
De som fick frukost av mej ville inte gå in i cellerna då de hörde sitt hemlands vilda tungomål eka i korridoren.
Jag fick höja rösten och hota.

8:15 Mustafa hade struntat i köordningen till duschen. Bråk uppstod. Jag plus tillsynsman fick ingripa och återställa ordningen. Det dunkades vilt på celldörrarna.

9:22 Plötsligt var Mustafa försvunnen! Jag var ensam. En säkerhetsfråga. Fick tillkalla hjälp.

9:47 Mustafa kommer tillbaka med andan i halsen, han hade varit ut och postat ett brev till en intagen!!! Stort ståhej. Åklagaren meddelades. Mustafa såg kränkt ut. Han ville ju bara hjälpa.

12:52 överlevde lunchen trots att Mustafa kollade varje matportion så att det inte var nån som fick gris. Att alla brickor var märkta och köket visste vad alla skulle ha. Lunchen tog lång tid.

13:00 gick på egen lunch och passade på att handla svindyr ost som skulle vara till ett knytkalas på kvällen.
14:11 Mustafa kom för sen från sin lunch.
Hade varit bättre han stannat borta hela dan hade jag insett då.

Hemgång. Min ost var borta ur kylskåpet!!! Jag fick ett utbrott. Mustafa hade setts äta ost inne i pentryt. Jag konfronterade Mustafa som trodde att osten var kvarglömd och att det var bäst att äta upp den innan den blev för gammal...
Jag ville ha betalt för osten. Det har jag inte fått än.
Dagen efter blev Mustafa placerad i nåt förråd.
Nu är ju inte alla som Mustafa - men varför chansa?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in