2016-11-28, 17:23
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Vad det kostar? Det är väl irrelevant vad det kostar!!

(Som Gudrun Schyman sa i en debatt med JÅ)
Citera
2016-11-28, 17:23
Medlem
svartenQQQs avatar
Kasta ut packet någon gång eller ska vi ha flera tjejer som ska behöva må dåligt för att DOM inte har folkgligt (stavning) syn på folk dom packen
Citera
2016-11-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Jag förstår inte varför man ska packa Stockholm full, det är redan idag svårt att få tag på vettiga rum.

Det finns ju öppna ytor i Norrland skicka upp flyktingarna.

Reinfeldt såg öppna landskap med åkrar och skogar som lämpliga platser att fylla med asylflyktingar i miljontals.

Nä, det är väl dags att fylla lyxhotellen i stockholms centrum.
Citera
2016-11-28, 17:25
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Helt klart dags för en nu flashmob när namnen på hotellen är kända. Förstår inte hotellen, eller kommer detta vara nedgångna kyffen som ändå står outhyrda (?), att detta kommer slå tillbaks dubbelfalt? Dels så kommer vi nätkrigare/nätmobbare/näthatare/vita cis-män attackera sidorna och ge dem dåliga omdömen, med rätta. Rummen kommer vara obeboeliga utan renovation efter endast ett par månader och vem vill ändå bo där med risk för att få med sig vägglöss hem? Sedan är dessa enkom en stor utgift medan alla ev. turister som skulle kunnat bo där blir ett stort bortfall, då dessa hade spenderat en massa pengar som ej är svenska skattebetalarnas...

Åh, vilket stolpskott som kläckt denna idé!

Ska ni dit o dansa för flyktingarna?

Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Inte så säker på att alla hotell ställer upp på det. Det kan förändra deras image till flyktinghotell och sedan blir det köpmotstånd från andra grupper. Även om de inte just nu har fullbokat så stundar nobelfesten. Våren kanske går bättre sedan kommer turistsäsongen och då är det oerhört skadligt om alla billigare alternativ är uppbokade av flyktingar.

Sitter bara idioter från S, V, Mp och Fi i Stockholms kommunfullmäktige. Gud bevare, kungen, folket och fäderneslandet.

antar att de gäller hotell utanför tullarna...

Ja, men de lägger ju iaf fram en budget.
Läste senast idag att Sd i södertälje inte har kompetensen att lägga fram en budget. Grattis ni som rösta sd i södertälje
Citera
2016-11-28, 17:29
Medlem
Silltunnas avatar
Eftersom majoriteten av stockholmare står bakom det kommunala styret, så borde det väl inte vara så svårt att få stadens befolkning att öppna sina dörrar...eller? Ge folket det folket vill ha! Politikerna gör bara sitt jobb, det dom blivit framröstade att göra! Invandrarna skall vallfärda längs huvudstadens gator, kosta vad det kosta vill!
Citera
2016-11-28, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Reinfeldt såg öppna landskap med åkrar och skogar som lämpliga platser att fylla med asylflyktingar i miljontals.

Fredrik.R hade helt rätt, det finns öppna ytor och vad jag läst vill även folket ha flyktingarna dit, så win win?
Citera
2016-11-28, 17:35
Bannlyst
Hur många hemlösa har Stockholm som tvingas på Härbärget, varför hjälper man inte den gruppen? Dom har flyktingarna vi ta emot kan få en fristad i Turkiet, Libanon osv, det behöver ens söka sej till Sverige.
Citera
2016-11-28, 17:35
Medlem
Jag vill kunna se vilka hotell i Sthlm jag bör undvika nästa gång det blir en Stockholmsresa. Pite havsbad undviker jag i fortsättningen eftersom dom huserar/har huserat flyktingar. Det var en idyll tidigare, men de har själva förstört sitt rykte och så kommer det även bli i Sthlm. De som trots allt kommer ta emot måste ställa sig frågan om deras rykte är värt det.

Kostnaden för detta kalas vill jag inte ens sia om, men högre skatter får nog Stockholmarna räkna med i fortsättningen.
Citera
2016-11-28, 17:44
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Ska ni dit o dansa för flyktingarna?

antar att de gäller hotell utanför tullarna...

Ja, men de lägger ju iaf fram en budget.
Läste senast idag att Sd i södertälje inte har kompetensen att lägga fram en budget. Grattis ni som rösta sd i södertälje

En meningslös exercis av en minoritet att dra fram ett tungt dokument som garanterat röstas ned.
Citera
2016-11-28, 17:44
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde

Stockholmarna röstade för ökad invandring och invandrarna vill till Stockholm eller annan större stad, alla får som dom vill, jag kan inte se problemet..förutom att jag ska va med och betala..
Citera
2016-11-28, 17:46
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Vad är det för fel på Stockholms slott? 600 rum som nästan står tomma. Med tanke på att alla är lika mycket värda kan nog högheterna tränga ihop sig med stor del av Somalias folk? Tycker det skulle passa bra in i den svenska modellen.
En fantastisk bra lösning - integration när den är som effektivast....eller berikning
Citera
2016-11-28, 17:48
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stugsittare
"Nu ska Sthlm:s hotell och vandrarhem fyllas med flyktingar-vad kostar det?"

Nuvarande regering med Svetsaren & Co har med all tydlighet visat att det inte finns någon gräns för kostnaderna.

Bara ta sinnessjuka lån, hur många miljarder om dagen som helst - kosta vad det kosta vill.

Snälla, kan ingen anmäla nuvarande regering till programmet Lyxfällan?

Folk spydde galla över Jimmie Åkessons spelande, med egna pengar. Nuvarande regering formligen sprider skattemedel omkring sig utan minsta vinstchans.

Här snackar vi monumentalt spelberoende!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in