2016-11-27, 06:06
Medlem
Hej jag har mycket ångest som jag har svårt att hantera. Jag har i princip 3 saker som dämpar lite iaf:

1. Sova

2. Spela datorspel

3. Onanera (eller sex, men det orkar jag inte fixa i min nuvarande situation)

Det är i princip de enda tre saker som mildrar min ångest, socialt umgänge kan hjälpa lite ibland, men ganska ofta tillför det snarare ångest än tar bort, för att man känner press på sig att säga vissa saker eller vara rolig och tillmötesgående.

Hur gör ni för att hantera er ångest?
Citera
2016-11-27, 06:27
Medlem
Kajahs avatar
Snörar på mig mina löparskor och drar ut och springer en mil. Det upptäckte jag för ungefär ett år sedan och då var jag långt från vältränad. I princip alla dina tillvägagångssätt är kontraproduktiva tyvärr.
Citera
2016-11-27, 06:50
Medlem
Lekbarns avatar
1. Går ut och går , oavsätt om det är dag eller natt.
2. Byter aktivitet och rum jag är i.
3. Tar klonazepam ( försöker hålla det till 2 ggr vecka)
4. Tar en grogg, bara en!!

I mörkare perioder i mitt liv slog och ströp jag mig själv i syfte att kontroller ångesten. Tack lov mår jag bättre dessa dagar.
Senast redigerad av Lekbarn 2016-11-27 kl. 06:56.
Citera
2016-11-27, 07:07
Medlem
Tycker du inte att sättet du hanterar det på (eller avsaknad av hantering) bidrar till mer ångest långsiktigt?
Citera
2016-11-27, 07:09
Medlem
Dodobiirdzs avatar
Det är ingen idé att försöka försöka gömma sig ifrån ångesten utan det bästa man kan göra är att göra något aktivt som gör att man tänker mindre. Som någon sade så hjälper fysisk aktivitet alltid. Det absolut bästa hade väl varit att lösa sin situation som man har ångest över.

Mindfulness sägs funka med, meditation likaså. Testa båda.
Citera
2016-11-27, 07:43
Medlem
Memnoths avatar
För många år sedan led jag av fruktansvärd intensiv generaliserat ångestsyndrom. Det var då jag började med att promenera, för att sedan plötsligt upptäcka att motion och styrketräning var en drog! Desto mer jag sprang, desto fler armhävningar och sit-ups jag gjorde, desto bättre mådde jag.

Ta det långsamt i början så motivationen inte ryker innan beroendet kickar in.
Citera
2016-11-27, 08:37
Bannlyst
Du kanska ska fundera på vad som föreligger ångesten istället för att dra i tarzan ?
Citera
2016-11-27, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tago
Tycker du inte att sättet du hanterar det på (eller avsaknad av hantering) bidrar till mer ångest långsiktigt?
Den känslan fick jag också, det borde ju bli värre av det
Citera
2016-11-27, 09:36
Medlem
therebells avatar
Twittrar

Spelar gomoku

Tar benzo
Citera
2016-11-27, 11:20
Medlem
Godis.

Efter 300 gr blandat godis, intaget snabbt och intensivt, så mår jag ofta så illa att jag inte riktigt kan känna av min ångest.
Citera
2016-11-27, 11:21
Medlem
Don-Dallass avatar
Vad tror du att ångesten beror på? Varför uppkommer den?
Citera
2016-11-27, 11:41
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Jag avstår från att fly den. Väldigt kontraintuitivt men icke desto mindre är det lösningen. Dämpningsförsöken är orsaken till ångesten.

All ångest, spänning, låsning beror på att man motsätter sig det som händer.

En vattenslang får en jättestor utbuktning om man sätter foten på den så flödet hindras. Utbuktningen är er ångest. Nu vill ni försöka trycka hårdare med foten.

Bli en supraledare istället. https://en.wikipedia.org/wiki/Superconductivity

Buddha sade: smärta är oundvikligt men lidande är valbart.

Alltså: ångest dämpas genom att inte söka dämpa den.

Put that in your pipe and smoke it...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in