• 1
  • 2
2016-11-26, 17:37
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO
Men en sak förstår jag inte, om det nu är ett bedrägeri som det pekar mot, varför tar dom endast 269kr i månaden? om det är så lätt att dra pengar från ett kort så hade dom ju lika gärna kunna dragit flera tusen?

Är så jävla arg på mig själv när jag ser att det pågått i 5 månader

Läs dina egna meningar en gång till så kanske du hittar svaret.
Citera
2016-11-26, 18:23
Medlem
Ring banken.

Var med om en liknande sak när jag gick ur facket - dom fortsatte att dra pengar från mitt konto i evigheter. Ringde dom flera gånger och krävde att dom upphör och avregistrerar mig omedelbart, skickade in en massa blanketter osv osv... 9 månader senare när jag upptäckte att dom fortfarande drog pengar trots löften om att dom inte skulle göra det så kontaktade jag banken och bad dom att spärra lurendrejarna. Var inga problem att få det gjort. Därefter började facket att skicka pappersfakturor, vilka förpassades till papperskorgen i expressfart. Några månader senare gav dom upp.
Citera
2016-11-26, 18:42
Medlem
Ingångna avtal hålls även om du blockerar betalningen. Du har ingått ett avtal med X som du tillåtit dra 269 kr i månaden. Om du avbryter betalningen så upphör inte ditt betalningsansvar utan det kan efter exempelvis 10 månader dyka upp en faktura på 2690 kr plus förseningsavgifter. Rätt sätt är att kontakta företaget X och se till att avtalet hävs. Jag har svårt att bedöm i detta fall om det finns något juridiskt avtal eller om du råkat ut för en bluff. Det finns dock en stor riska att det faktiskt finns ett avtal som säger att du är betalningsansvarig.
Citera
2016-11-26, 21:24
Medlem
Någonstans har du antagligen godkänt ett avtal. Tyvärr är det inte alltid enkelt att förstå att det är ett avtal som du ingår när du klickar på något.
Kan vara i stort sett vad som helst;
"Var med och försök vinn en helt ny IPhone"
"Betala 5 kronor och få drömsemester till Västindien"
Etc

Väldigt svårt för banken att göra något. De är förmedlare av penningtransaktion och vet inte hur avtalet mellan två parter ser ut.

När du försökt få tag på företaget utan bra resultat, polisanmäl.
Avsluta kontonummer, ordna nya och gör detsamma med betalkort.

Anledningen att summan inte är större?
Jag har inte svaret där men antar;
- Ett sådant belopp märks inte lika mycket och kan gå obemärkt förbi under en lång tid. Eller vad säger du TS?
- Varje enskild transaktion är så liten att banken inte låter dig göra en kortreklamation.
Citera
2016-11-26, 21:29
Medlem
Kontakta banken och se vad de kan göra, i värsta fall är du bunden till något
Citera
2016-11-28, 20:23
Medlem
Vill meddela att detta har löst sig nu

Tydligen så har jag på fyllan och villan skaffat mig ett konto på svenska porrsidan JohanVilde.com där jag medgivit att dom ska dra en summa varje månad för att jag ska ha tillgång till medlems sidan

Jag har verkligen inget minne av att jag gjorde detta i Juli men men dum som man är så har man betalat 1300kr för den där porrfilms snutten jag kolla på en sen kväll efter krogen
Citera
2016-12-04, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO
Tack för era svar, nu vet jag att det handlar om ett kort bedrägeri

Jag har fört över var enda krona jag hade på mitt löne konto till ett utav mina spar konton med fria uttag tills jag pratat med min bank.

Men en sak förstår jag inte, om det nu är ett bedrägeri som det pekar mot, varför tar dom endast 269kr i månaden? om det är så lätt att dra pengar från ett kort så hade dom ju lika gärna kunna dragit flera tusen?

Är så jävla arg på mig själv när jag ser att det pågått i 5 månader
därför att dom drar samma summa av flera 1000 sånna som dig som går på deras bluff.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in