• 1
  • 2
2016-11-27, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Skulle vara nice med en "whoresplaining" jour... För de som önskar fokusera på arbetet och slippa ödsla energi på horeriet.
Jouren kan dyka upp med vässade verbala backhands.
"Vagsplain" heter den kvinnliga motsvarigheten. Så klart.
Citera
2016-11-27, 17:24
Bannlyst
Citat:
Skulle vara nice med en "whoresplaining" jour... För de som önskar fokusera på arbetet och slippa ödsla energi på horeriet.
Jouren kan dyka upp med vässade verbala backhands.
Ge exempel på detta, tack
Citera
2016-11-27, 23:54
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IntellectIdiot
Ge exempel på detta, tack

Känslobaserade "fakta".
Kränkthet, därför att hon har/gör fel.
Kan ej ta ett rakt nej. Tror att det betyder öppet förhandlingsläge för att hon är kvinna.

Edit:
Väldigt mycket av whoresplainandet får man enkelt stopp på genom att tydligt fråga: "Knullar vi?"
I regel är det manginor som tar illa vid sig, när man ställer horeriet på sin spets.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2016-11-28 kl. 00:32.
Citera
2016-11-28, 00:16
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarium
"Vagsplain" heter den kvinnliga motsvarigheten. Så klart.

Nej, kvinnor har haft vaginor i alla tider...

Denna epok vi nu skönjer slutet på, är den mest gynocentrerade någonsin.
Se bara på hur uttrycket "stark kvinna" använts de senaste 20 åren, till kvinnor som helt failar på punkten stark. Ett både verbalt och tankens billiga horeri som säger allt om våran tids generella syn på könen.
Citera
2016-11-28, 04:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nej, kvinnor har haft vaginor i alla tider...

Denna epok vi nu skönjer slutet på, är den mest gynocentrerade någonsin.
Se bara på hur uttrycket "stark kvinna" använts de senaste 20 åren, till kvinnor som helt failar på punkten stark. Ett både verbalt och tankens billiga horeri som säger allt om våran tids generella syn på könen.
Det finns ingen feminist i Sverige med ens en bråkdels trovärddighet att bemöta en kvinna med riktiga frågor, som Mona här så de får håla på med "mansplaining" och skicka ut gammalt debunkat skåpmat runt runt, för att hålla upp ångan. Ideologiskt står de redan på lerfötter och allt färre tar dem på allvar. Vilket inget tänkande folk heller borde göra.
Citera
2016-12-03, 16:10
Medlem
Intelligenss avatar
"Mansplaining" är ett begrepp som många häver ur sig för att de inte vill tappa ansiktet eller erkänna att de hade fel i en argumentation.
En kvinnlig bekant delade i somras under fotbolls-EM ett klipp från youtube och skrev om hur mycket tuffare och bättre kvinnliga fotbollsspelare är än de manliga. Klippet innehöll av en manlig fotbollsspelare som grät av smörta och sedan en kvinnlig fotbollsspelare som blödde från ansiktet men utan en min tänkte fortsätta spelet. Problemet var bara det att kvinnan i klippet inte alls var någon fotbollsspelare, utan rugbyspelare. När jag skrev en kommentar där jag påpekade detta fick blev dock denna kvinnliga bekanta arg och anklagade mig argt för att syssla med manssplaining.
Citera
2016-12-03, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
"Mansplaining" är ett begrepp som många häver ur sig för att de inte vill tappa ansiktet eller erkänna att de hade fel i en argumentation.
En kvinnlig bekant delade i somras under fotbolls-EM ett klipp från youtube och skrev om hur mycket tuffare och bättre kvinnliga fotbollsspelare är än de manliga. Klippet innehöll av en manlig fotbollsspelare som grät av smörta och sedan en kvinnlig fotbollsspelare som blödde från ansiktet men utan en min tänkte fortsätta spelet. Problemet var bara det att kvinnan i klippet inte alls var någon fotbollsspelare, utan rugbyspelare. När jag skrev en kommentar där jag påpekade detta fick blev dock denna kvinnliga bekanta arg och anklagade mig argt för att syssla med manssplaining.

Och du bygger hela din åsikt kring ett begrepp på en enda kvinnas kommentar?

Lite "womansplaining" till dig eller som du nu uttrycker det: ett påpekande av av fakta.
Citera
2016-12-03, 17:16
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Jag tror snarare den kvinnliga motsvarigheten skulle vara Fegging, dvs. "female nagging" vilket kvinnor excellerar i.

Haha den var underbar! Jag har hört en liknande men glömt den.
Vem det nu var i Opinion sammanfattade det bra, ge fan i att låt det handla om kön.
Översitteri är vad det handlar om, tom Ekesvärd höll med om det, men hon fattar inte att det är sexism att ge sig på män, de är ju de tillåtna mobboffren. Jag börjar fundera angående kvinnans intelligens.
Citera
2017-01-06, 19:49
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och du bygger hela din åsikt kring ett begrepp på en enda kvinnas kommentar?

Lite "womansplaining" till dig eller som du nu uttrycker det: ett påpekande av av fakta.

Nej, men på jävligt många observationer genom åren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in