På senare tid har det dykt upp spam-inbjudningar till min kalender, nu senast idag med "UGG Boots black friday" någonting.
Kollar man informationen till kalendern står en "kinesiska tecken" med mailadress xbu8d08@hpmails.com som arrangör sen är det ett gäng andra mailadresser som också har fått inbjudan. Det jag vill nu är dels att ta bort inbjudan och förhindra att liknande dyker upp igen. Hur går jag till väga? Måste jag gå via Mail för att spärra adressen eller går detta att förhindra direkt via Kalender? Försöker jag radera händelsen står det att
Citat:
Är du säker på att du vill avböja den här aktiviteten? Om du avböjer aktiviteten kommer arrangören att meddelas om det.
och jag är ju självklart inte intresserad av att bekräfta till någon kines/japan/korean att mailadressen faktiskt existerar.
Jag använder mig av apples @me.com-adress och där fick man ju för några år sedan även en @icloud.com. Jag har märkt att all skräppost som skickas till mig är till @icloud.com-adressen, så även den här kalenderinbjudan. Kan man ta bort eller spärra all inkommande mail på den?