Hej. Jag har känt mig förföljd till och från i 10 års tid. Först för några månader sedan började jag med mediciner. Första medicinen var ett skämt, den andra har lite mer verkan, men ändå för lite för att det ska klassas som bra. Mina förföljelsetankar har innefattat allt från organisationer till enskilda individer som jag känt relativt bra. När man har min problematik ser man tecken överallt och man hakar upp sig på minsta lilla, man är helt enkelt PARANOID, en PARNOID IDIOT. När något skett som man inte kan förklara, exempelvis att något flyttat på sig, då börjar man älta det och man är samtidigt orolig, har ångest och tankestörningar. Jag har vanföreställningar och paranoia, vilket förstör ens liv. Terapin har ingen effekt och medicinerna fungerar dåligt. Läkaren säger att vissa fått testa 10 olika sorters mediciner innan de hittat en som funkar.
Du som har egna erfarenheter kring ämnet psykos, vanföreställningar och paranoia.. Har du något tips på hur man kan bli bättre? Vad har gjort dig bättre?
Senast redigerad av panther1 2016-11-24 kl. 19:47.