• 1
  • 2
2016-11-24, 16:19
Medlem
franges avatar
Var det inte kanal5 som hade Mera Motor eller något liknande, för en sådär 5-7 år sedan?
Citera
2016-11-24, 16:21
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtanEkorre
Den var ju dock rätt usel i min mening

Enligt mig är alla bil/motor-program dåliga så jag har ingen aning, totalt ointresserad.

Top Gear som format är omöjligt i Sverige, marknaden är för liten. Ferrari skulle aldrig "offra" en ny kärra för en tv-publik på 100 000 personer, så det blir annat här.
Citera
2016-11-24, 16:31
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Gran Turismo fanns ju:
http://www.viafree.se/program/livsst...rismo/sasong-4

Var inte så jättebra tycker jag.

Citat:
Den var ju dock rätt usel i min mening

Biltokig är bättre än Gran Turismo. Men rätt mycket snack och för korta avsnitt. Hade det hållit på 45 minuter skulle det fungera bättre.

Gick ju ett program på SVT där Joppe Pihlgren och Pia Jurvanen Conde var programledare. Det var rätt bra! Motorist hette det. Lite som Trafikmagasinet vill jag ha för mig att det var. Men göra något liknade Top Gear skulle bli för dyrt att göra i Sverige.
Citera
2016-11-24, 16:39
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Var inte så jättebra tycker jag.

Biltokig är bättre än Gran Turismo. Men rätt mycket snack och för korta avsnitt. Hade det hållit på 45 minuter skulle det fungera bättre.

Gick ju ett program på SVT där Joppe Pihlgren och Pia Jurvanen Conde var programledare. Det var rätt bra! Motorist hette det. Lite som Trafikmagasinet vill jag ha för mig att det var. Men göra något liknade Top Gear skulle bli för dyrt att göra i Sverige.
Trafikmagasinet 2.0! Konsumentupplysning i kommunistformat möter TopGear!
Citera
2016-11-24, 16:59
Medlem
MartinStLouiss avatar
Det skulle kosta för mycket och sen tror jag inte programmet skulle bli långvarigt heller. Det skulle säkert bli svårt o hitta en trio som kommer lika bra överens och som trivs med varandra som Clarkson, Hammond och May.
Citera
2016-11-24, 17:00
Medlem
UtanEkorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Trafikmagasinet 2.0! Konsumentupplysning i kommunistformat möter TopGear!

Hur var trafikmagasinet kommunistformat? Det var ju i allra högsta grad god konsumentupplysning. Det börjar bli rätt tjatigt att SAMTLIGA produktioner SVT har varit inblandade i genom tiderna skall få en kommuniststämpel med hemlig agenda bara för att det råkar vara populärt.
Citera
2016-11-24, 17:02
Medlem
JokkMokks avatar
Blir nog väldigt bajsnödigt så tvek på den.
Citera
2016-11-24, 17:05
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Hur var trafikmagasinet kommunistformat? Det var ju i allra högsta grad god konsumentupplysning. Det börjar bli rätt tjatigt att SAMTLIGA produktioner SVT har varit inblandade i genom tiderna skall få en kommuniststämpel med hemlig agenda bara för att det råkar vara populärt.
Jag syftar främst på produktionsformatet. All TV-produktion på 80-talet liknade mer "Horizont" än "MTV".
Jag vet att produktionen fortsatte fram till 2003, men "haydays" var på 80 och 90-talet.
Citera
2016-11-24, 18:43
Medlem
Om jag tänker lite fritt skulle kanske Gunde Svan (som är mycket bilintresserad), Kenny Bräck och Tina Thörner vara möjliga programledare. Det inledande avsnittet skulle kunna handla om prins Carl Philips racekarriär och Koenigsegg. Kanal 5 känns som lämplig kanal.
Citera
2019-09-03, 20:54
Medlem
aina08s avatar
Dags att väcka denna tråd. För nu kommer...
TOP GEAR SVERIGE

https://www.mestmotor.se/automotorsp...rogramledarna/

Adam Alsing, Marko "Markoolio" Lehtosalo och Tony Rickardsson blir programledarna.
Programmet ska ha premiär under 2020 på Kanal 5.

Det har saknats ett riktigt bilprogram i svensk tv sen Trafikmagasinet, om man bortser från alla utländska inköp av div kanaler och ja hoppas verkligen att de här kan bli bra. (tvingar mig själv att vara optimistisk)
Programledarna känns ok. De finns ju många andra som säkert kunde varit bättre men de känns lite som de här får duga.
Frågan är hur hög produktion de kommer att kunna ha ekonomiskt, för de lär avgöra om de blir nåt bra eller en flopp. Antar att originalproduktionen lär ha ett finger med i de hela och då även kanske med en del pengar får man hoppas. Nåt som annars känns tråkigt är att de ska gå på Kanal 5 som är en riktig skitkanal... fast kanske är de just denna kanal som kan bryta lite gränser och är ju bra.
Sen får man ju hoppas att programledarna kommer att vara sig själva och inte spela roller för att de ska bli likt originalet för då lär de bli barnprogram av de hela.

Så vad tror ni andra, utan att använda en allt för grov såg?
Senast redigerad av aina08 2019-09-03 kl. 20:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in