2017-01-17, 19:06
Medlem
chran508s avatar
Lämnar Tekie nu så gör han det minst en säsong för tidigt. Det är ju denna säsongen han ska ta det stora steget. Fyller 20 i år och skulle må bra av en säsong där är helt ordinarie. Han skulle i dagsläget bli uppkäkad i belgiska ligan.
Citera
2017-01-17, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
En IFK:ares fantasier?

Vilket? Att han hade snarlikt målsnitt i AS under sin debutsäsong? Att han var(är?) den yngsta spelaren någonsin att reppa u21? Att han var en stor talang? Han är 25 år nu har jag för mig, och det känns som att han varit med i evigheter. Hade inte knät blivit fullständigt söndertrasat i u21 EM så kan jag nästan lova att han inte hade spelat i Esbjerg idag. Robin var en riktigt stor talang, han var förvisso hela 17 år när han debuterade i AS.
Citera
2017-01-17, 22:02
Bannlyst
Är Isak såld nu samt summa såfall? Läste något om de men hittar inget om det.
Citera
2017-01-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LASSGAURD
Är Isak såld nu samt summa såfall? Läste något om de men hittar inget om det.

Han ska enligt media förhandla de sista detaljerna imorgon.
Citera
2017-01-17, 22:36
Medlem
LT10s avatar
CSKA Moskva och kinesiska Guizhou Hengfeng Zhicheng FC är tydligen två klubbar som budat på Michael Olunga. Snackas om 30-40 millar, vilket är sjukt bra.

Intressanta veckor framöver...
Citera
2017-01-17, 22:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
CSKA Moskva och kinesiska Guizhou Hengfeng Zhicheng FC är tydligen två klubbar som budat på Michael Olunga. Snackas om 30-40 millar, vilket är sjukt bra.

Intressanta veckor framöver...
Svenska klubbar ska vara rätt tacksamma att dessa klubbar i dessa länder finns. Tror inte vi hade fått såna bud från mer tradionella fotbollsländer i Europa.
Citera
2017-01-17, 22:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Han ska enligt media förhandla de sista detaljerna imorgon.
Vet man ännu exakt vad AIK kommer få på ett bräde i första skedet?
Citera
2017-01-17, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Vet man ännu exakt vad AIK kommer få på ett bräde i första skedet?

Nej
Citera
2017-01-17, 22:46
Medlem
bagarn29s avatar
Enligt Himmelriket kan Piotr Johansson var på väg till Gefle på lån.
Citera
2017-01-17, 23:52
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vilket? Att han hade snarlikt målsnitt i AS under sin debutsäsong? Att han var(är?) den yngsta spelaren någonsin att reppa u21? Att han var en stor talang? Han är 25 år nu har jag för mig, och det känns som att han varit med i evigheter. Hade inte knät blivit fullständigt söndertrasat i u21 EM så kan jag nästan lova att han inte hade spelat i Esbjerg idag. Robin var en riktigt stor talang, han var förvisso hela 17 år när han debuterade i AS.

Ok. Jag har ingen större koll. Dock lite kul hur folk håller på i den här tråden, dissa andras talanger och höja sina egna: "våran kille är bättre, eller åtminstone lika bra" etc.
Citera
2017-01-18, 08:11
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Ok. Jag har ingen större koll. Dock lite kul hur folk håller på i den här tråden, dissa andras talanger och höja sina egna: "våran kille är bättre, eller åtminstone lika bra" etc.

Fast det där med att hissa egna produkter är ju något varenda supporter håller på med, oavsett liga. Inget konstigt, alla supportrar vill ju ha en egen guldgosse att följa och då letar man efter det.

Att Söder var en oerhörd talang och säkerligen hade nått högre höjder än vad han nu presterar på (gör det bra där han är dock) var ju klart för alla som såg honom. Det hade varit otroligt roligt att se hur han hade fortsatt om vi sluppit Charles Richmond hösten 08, då hade vi ju spelat minst EL-gruppspel.

Isak är en jättetalang och det är bara att gratulera AIK som får en jättesumma (oavsett vad den blir exakt) men sedan återstår det ju att se vad det blir av honom längre fram precis som med alla talanger.

Söder var en jättetalang som JL förstörde.

Förövrigt är det ju lite småsegt att vi har tio kontrakt som går ut efter denna säsong, känns tufft att förlänga ens dom vi vill med tanke på skatteregler etc som förändras.
Citera
2017-01-18, 10:38
Medlem
Samizdats avatar
Hamad till Malmö verkar troligt, enligt Sydsvenskan enligt Kicker.

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-18/tysk-tidning-hamad-atervander-till-malmo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in