2017-11-06, 16:28
Medlem
junkbords avatar
Snackas om 30-40 miljoner för Pontus Dahlberg.

https://www.expressen.se/gt/sport/ar-pa-vag-att-saljas-for-rekordsumma/
Citera
2017-11-06, 16:29
Medlem
simonvps avatar
Dahlberg krängs för 30-40 miljoner kr. Vad tycker ni blåvita om detta? Bra att stabilisera ekonomin, eller överskuggas det av att tappa en ruggigt vass keeper?
Citera
2017-11-06, 16:31
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Dahlberg krängs för 30-40 miljoner kr. Vad tycker ni blåvita om detta? Bra att stabilisera ekonomin, eller överskuggas det av att tappa en ruggigt vass keeper?

Sälj på en gång.
Vi behöver pengarna.
Citera
2017-11-06, 16:35
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord

Bra pris för en målis, även om han är ung

Vore ju coolt om han gick till Napoli. Eller Tyskland. Watford njaa...han är väl lite för ung för att tillhöra Tipsextra generationen som absolut ska till England, oavsett klubb
Senast redigerad av gato12 2017-11-06 kl. 16:39.
Citera
2017-11-06, 16:49
Medlem
Kung_Ingentings avatar
IFK Göteborg kunde ju gjort ett väldigt bra byte men Isak Pettersson verkar klar för IFK Norrköping istället:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/E0nrG/klart-succemalvakt-till-ifk-norrkoping

Är Mitov-Nilsson på väg bort?
Citera
2017-11-06, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Bra pris för en målis, även om han är ung

Vore ju coolt om han gick till Napoli. Eller Tyskland. Watford njaa...han är väl lite för ung för att tillhöra Tipsextra generationen som absolut ska till England, oavsett klubb

Ja ska bli grymt kul om han går till Bundesliga då jag är en stor fan av bondeligan. Napoli hade vart skojj med faktiskt.
Citera
2017-11-06, 17:08
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Den höga prislappen är ju till en rätt stor del för att han är såpass ung fortfarande. Men det ju ingen garanti att han fortsätter att utvecklas och jag har svårt att se värdet bli särskilt mycket högre. Worst case-scenario är att ju han stannar av. För de pengarna måste en förening i vår situation sälja.
Citera
2017-11-06, 17:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Den höga prislappen är ju till en rätt stor del för att han är såpass ung fortfarande. Men det ju ingen garanti att han fortsätter att utvecklas och jag har svårt att se värdet bli särskilt mycket högre. Worst case-scenario är att ju han stannar av. För de pengarna måste en förening i vår situation sälja.

Även om han är ung så tycker jag att det är ett överpris (Ca 20-25 enl. mig) så får ni det priset så sälj. Glöm inte en vidareförsäljningsklausul. Om han är så bra som många säger så kan det generera en skaplig summa i framtiden.
Citera
2017-11-06, 18:43
Medlem
Då kan vi börja silly då. Dessa spelare har Sirius på utgående som inte ämnar sluta: Josh Wicks, Alexander Nilsson, Ian Sirelius, Johan Andersson, Kim Skoglund, Moses Ogbu, Gustav Thörn, Jakob Bergman.

Wicks - Verkar förlorad. Pengapåsen räcker inte till.
Ogbu - Prio 1, 2 och 3 att förlänga här. Eftersom han hade en misslyckad sejour med Jsödra och gått skadad sen i somras borde det finnas goda möjligheter att kunna skriva ett långtidskontrakt. Kaptensbindeln väntar.
Nilsson - Finns lösa rykten om BP. En grovjobbare och lätt att gilla på så vis som men ingen man överbetalar för att behålla.
Sirelius - Knappast startspelare, men tillhör ryggraden i laget och har lite projekt runt klubben. Lär återvända.
Skoglund - Lär också återvända. Men han ska tillhöra truppen som mittfältare, inget annat.
Andersson - Ganska ung och hemmakille, så man försöker nog behålla honom. En av dom närmaste utanför en startelva. Beror nog lite på honom själv med speltid och så.
Bergman - Håller i min mening inte riktigt som back i AS. På mittfältet är det tjockt. Han kritar nog på för någon Superettan-klubb istället.
Thörn - Utlånad hela säsongen. Finns nog inte i planerna.

Tippar på att man flyttar upp en eller två juniorer. Utifrån behövs en målvakt, minst en (mitt)back, en mittfältare och en anfallare.
Citera
2017-11-06, 20:20
Medlem
Citat:

Det sämsta som kan hända Blåvitt nu är att vi ännu en gång räddar ekonomin genom en enkel lösning i form av en överraskande spelarförsäljning. Får vi 30-40 miljoner för den unge målvakten är ekonomin räddad i ett par år och den nödvändiga omställningen av föreningens ekonomi riskerar att inte bli av.
Citera
2017-11-06, 23:10
Medlem
Tlagnojs avatar
30_40 MSEK är väldigt mycket för en målis.
Citera
2017-11-07, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord

Det snackas inte alls. Det är tidningen GT som tror sej veta ”enligt uppgift”
Den där ”enligt uppgift” har gissat på en sju helvetes massa tränare vid det här laget som skulle varit på väg till blåvitt . Men inte fan har vi sett någon ny tränare ännu.

Men visst kan Dahlberg vara på väg bort. Men det kan ju vilken jävla idiot som helst räkna ut.
Och till det behövs det inte ens en fotbollskunnig. Och absolut inte nån jävla journalist.
Dessutom har ju Dahlberg ”enligt uppgift” varit på väg sen i somras .

Jag väntar med spänning på GT och GP’s nästa gissning eller ”enligt uppgift” som dessa två tidningar väljer att kalla det
Senast redigerad av zebop 2017-11-07 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in