2017-07-12, 15:55
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Säljer dom han till MFF då vet man att dom saknar ambitioner, jag menar herregud, man säljer inte en såpass bra spelare till en seriekonkurrent.
Ja och det är just det som Sonny säger är anledningen till att man inte kommer att sälja honom till MFF.
Citera
2017-07-12, 16:55
Medlem
Rogne är på väg till Lech Poznan.
http://www.gp.se/sport/fotboll/uppgifter-thomas-rogne-på-väg-till-lech-poznan-1.4438023
Citera
2017-07-12, 19:52
Medlem
John Alvbåge återvänder till IFK efter att Minnesota valt att inte utnyttja köpoptionen.

Ännu en gammal målvakt som måste ta vägen nånstans då jag förmodar att han inte är önskvärd som reserv i IFK. Om ingen klubb i allsvenskan nappar så hur ser möjligheterna ut för t.ex ÖIS?
Citera
2017-07-12, 20:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
John Alvbåge återvänder till IFK efter att Minnesota valt att inte utnyttja köpoptionen.

Ännu en gammal målvakt som måste ta vägen nånstans då jag förmodar att han inte är önskvärd som reserv i IFK. Om ingen klubb i allsvenskan nappar så hur ser möjligheterna ut för t.ex ÖIS?
Vad sitter han på för lön i Blåvitt? Förmodar att den är bra och att då sänka sig ned till vad en klubb i Superettan kan erbjuda känns långsökt. Iofs söker ju Bajen målvakt
Citera
2017-07-12, 20:56
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Enligt 08 fotboll så kostar Stefanelli cirka 12 miljoner.
Citera
2017-07-12, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Enligt 08 fotboll så kostar Stefanelli cirka 12 miljoner.
Drabbar ingen fattig.

Nu är det viss press på firma Weström-Ackerman.
Citera
2017-07-13, 00:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vänsterback eller? Innebär det att Safari blir innerback?
Pa Konate och Yotun lär ju försvinna
Citera
2017-07-13, 06:58
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluepillman
Rogne är på väg till Lech Poznan.
http://www.gp.se/sport/fotboll/uppgifter-thomas-rogne-på-väg-till-lech-poznan-1.4438023

Först efter säsongen tydligen. Nu är vi iofs rätt tunna just där men det vore inte fel att casha in ändå. Erling Jr kan ju spela där om inte annat. Gör vi oss även av med Bjärs har vi alltså Erling Jr, DBW och Zalo som mittbackar. Zalo är förvisso mer skadad/sjuk än resten av truppen ihop men likväl.

Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy

ÖIS har ju Lukic i buren och lär väl knappast ta in en målis med så stark koppling till oss. Det troliga är väl att man klargör för Alvbåge att om han ska vara kvar så blir det som reserv bakom Pontus med sänkt lön. Dahlins kontrakt går ut och lär ju då inte förlängas.
Det är dock inte en billig målvaktsreserv vi får i Alvbåge. Man kan naturligtvis hävda att Pontus snart sticker om han fortsätter som nu och att vi då behöver både Alvbåge och Dahlin...
Själv tror jag Pontus stannar ett par säsonger till och då kan vi ha lika unge Amos bakom istället. Dahlin kan väl isf förvisso få ett lika billigt kontrakt som nu och agera andra/tredjemålis med. Alvbåge bör vi göra oss av med, det är inte på reservmålis-posten vi bör lägga våra få slantar direkt...
Citera
2017-07-13, 08:24
Medlem
gato12s avatar
Kujovic till valfri svensk klubb tippar jag på.
Citera
2017-07-13, 09:30
Medlem
Fred Friendlys avatar
Konate klar för SPAL från och med 1/1 2018.
Bra förhandlat av Danne får man anta.
Citera
2017-07-13, 09:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Konate klar för SPAL från och med 1/1 2018.
Bra förhandlat av Danne får man anta.

Kontraktet går ut då så inte mycket att förhandla där. SPAL får vara snälla och betala en slant ifall de vill ha honom dit tidigare.
Citera
2017-07-13, 10:12
Medlem
junkbords avatar
En tjomme som går som bosman till Italien.

Ja det var nog sista gången vi hörde något om Pa då. Blir väl två tre matcher sen direkt in i frysboxen.

F.ö. har Tobbe skrivit på ett nytt kontrakt som sträcker sig över 2018. Tar även över sitt gamla nummer, 7, från Mads.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in