2017-05-29, 22:35
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Ryktas om att Pär Hansson är klar för det riktiga HIF och inte den pajasklubben uppe i norr. Han var dessutom på Olympia idag, underbar värvning om det stämmer. Allsvenskan, här kommer vi!
Citera
2017-05-29, 23:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Gick inte Sätra för 4-5 miljoner? Isåfall ska vi ha minst det dubbla för Aidoo.

Hur är ekonomin i klubben, var går smärtgränsen för försäljning?
Citera
2017-05-29, 23:53
Medlem
gato12s avatar
Aidoo har minst lika stor potential som Amartey hade iaf. Sen om det leder till en bänkplats i Leicester är väl mer osäkert.
Citera
2017-05-30, 07:45
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur är ekonomin i klubben, var går smärtgränsen för försäljning?
Personligen blir jag missnöjd om Aidoo går för mindre än 10 miljoner kronor. Men det är svårt att säga någon summa då affärer kan se så olika ut. Jag är t.ex mer nöjd med 9 miljoner och en fet vidareförsäljningsklausul, än 10 miljoner blankt. Hur Michelsen och Jansson värderar honom vet jag ej, men han har iaf 1,5 år kvar på kontraktet.

Jag tycker verkligen att han är bra, och han har potential att bli mycket bättre. Han har utvecklats enormt sedan förra säsongen, även om misstag såklart fortfarande förekommer.
Citera
2017-05-30, 07:57
Medlem
Signaturums avatar
Hur ser det ut i Malmö ang. utgående kontrakt?
Vet att Yoshi har gått ut med att han kommer att försvinna snart, samt att Berget vill bort.
Citera
2017-05-30, 08:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Aidoo har minst lika stor potential som Amartey hade iaf. Sen om det leder till en bänkplats i Leicester är väl mer osäkert.

Tycker Amartey imponerade mer under sin allsvenska sejour än vad Aidoo gjort hitintills. Amartey var ju mer än en skicklig försvarare.

Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Hur ser det ut i Malmö ang. utgående kontrakt?
Vet att Yoshi har gått ut med att han kommer att försvinna snart, samt att Berget vill bort.

Wiland, Andersson, Lewicki, Yotun, Eikrem, Berget, Tinnerholm, Carvalho, Rakip och Rosenberg.

Rosenberg ser ut att sluta så han kan vi glömma. Viktigast i det gänget är Yotun och Lewicki som jag ser det. Vi faller inte med Eikrem och Berget. Wiland är bra men har åldern mot sig. Lika bra att ersätta. Tinnerholm, Rakip och Carvalho är ersättningsbara utan att vi behöver spräcka budget.

Det kommer att hända grejer under transferfönstret. Vi får se vad som går i lås. Toulouse vill ju sälja Toivonen och Durmaz. Är de beredda att ta steget hem nu? Det var länge sedan vi betalde mycket för en allsvensk spelare så det kan vi glömma. Kanske kollas på någon med utgående kontrakt.
Senast redigerad av mishima 2017-05-30 kl. 08:13.
Citera
2017-05-30, 08:44
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tycker Amartey imponerade mer under sin allsvenska sejour än vad Aidoo gjort hitintills. Amartey var ju mer än en skicklig försvarare.

Nu har jag för dålig koll på Aidoo för att jämföra, men om han styr hela laget och är den som alla andra litar på så kanske han är lika bra? Men Amartey var fan gudabenådad när han hjälpte oss framåt.
Citera
2017-05-30, 10:41
Medlem
Jaxxxs avatar
Hur långt är AIKs låneavtal med Thern? Vilka möjligheter till förlängning finns.
Eller lägger sig MFF i.
Citera
2017-05-30, 10:46
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nu har jag för dålig koll på Aidoo för att jämföra, men om han styr hela laget och är den som alla andra litar på så kanske han är lika bra? Men Amartey var fan gudabenådad när han hjälpte oss framåt.

Han är inte på den nivån Amartey var på än, men bättre än Colley om man ska jämföra backförsäljningar.
Citera
2017-05-30, 10:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Han är inte på den nivån Amartey var på än, men bättre än Colley om man ska jämföra backförsäljningar.

Colley klumpfot!
Colley var ju inte den vassaste skapelsen vi har haft. Men han var bra, det säger jag inget om.
Citera
2017-05-30, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Hur långt är AIKs låneavtal med Thern? Vilka möjligheter till förlängning finns.
Eller lägger sig MFF i.
Säsongen ut sedan går hans kontrakt ut sommaren 2018 så ev AIK köper loss han. 1-2 forwards bör komma till AIK i sommar. Accams kontrakt går väl ut i höst? Vore en klockren värvning. Status på Tokelo Rantie? Troligast går AIK på Argentina spåret
Citera
2017-05-30, 15:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Eller lägger sig MFF i.

De sa på TV igår att lånet gällde säsongen ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in