2007-04-18, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
...
Sturmark har dessutom suttit i myssoffor och berättat om hur illa han tycker om religioner samtidigt som han hävdar att han har religiösa kompisar som han tycker jättebra om och han respekterar minsann religiösa människor

Han spelar väl schack med Runar. Har jag hört i alla fall. Runar är väl religiös tror jag.
Citera
2009-01-28, 11:59
Medlem
z2joiss avatar
Han släpper nu en bok där han intervjuar sina halvkändisar till kompisar om ateism. Och det kan inte undgå någon hur han njuter av att få synas i media igen. På något sätt har han lyckats få med sig dumskallen Björn Ulveaus på ett hörn också.
Citera
2009-01-28, 12:19
Medlem
ottozons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Christers sambo är skådespelerskan Gunilla Backman

Här finns en bild av de båda tillsammans:

http://www.finest.se/imageGallery/image.php?igid=3970&iid=245911
Citera
2009-01-28, 15:40
Bannlyst
Sturmark kan konsten att babbla en massa utan att ha någonting att säga. Han kan ta Mona Sahlin i hand för det finns lika litet substans i det han säger. En massa betydelselösa floskler och plattityder utan vare sig innebörd eller berättigande. Mittfåreartisteri utan att ta ställning för någonting. Killen är mediasveriges mesta lindansare. Såsom "humanist" ger han verkligen inte intrycket av att vara varken intellektuell eller bildad. Han kan prata i en lång stund utan att man på något sätt kan påminna sig om vad han egentligen sade. Det gäller bara att säga något rejält allmängiltigt så har han enligt sitt eget tycke haft något att komma med. Han är verkligen Sveriges okrönte "bullshitartist". Tråkigt att så många inte har stake nog att demaskera hans "skojarekvilibrism" och som den lille pojken utbrista:"Men... han har ju inga kläder på sig...!"
Citera
2009-01-28, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Jag tappade lite respekten för henne när jag läste det. Jag vill inte tro att hon är en lika känslokall och obehaglig "humanist"

Hon är djävligt självbelåten och påfrestande och har en väldigt stark önskan om att stå i centrum som till och med får henne att vilja konkurrera om uppmärksamhet med sina egna barn. Hon har ingen självdistans över huvudtaget. Så "de gulliga tu" passar nog bra tillsammans. Jag tycker synd om Ulf Brunnberg som lät sig trasslas in i hennes nät. Dock kom han till slut till sans och plockade fram saxen.
Citera
2009-01-28, 15:54
Bannlyst
Christer Sturmarks person och vandel har ingenting med humanism att göra. Det bevisade han själv i och med hur han bar sig åt i samband med IT-kraschen och turerna kring CELL som redan nämnts i tråden.

I Svenska akademiens ordlista står det: Humanism s. åskådning el. kulturströmning som framhäver det allsidigt mänskliga ss. (såsom) bildningsideal.

Ingenting av detta stämmer in på Sturmark som trots det, har gjort sig själv till galjonsfigur för sagda åskådning. Ampert.
Citera
2009-01-28, 20:40
Medlem
Sven-Gustafs avatar
En riktigt trist typ och en nonsensbabblare. Och de där märkliga ticksen han har i ansiktet! Då och då rycker det till. Det ser smärsamt ut. Han påminner då om en ung stjärtgosse som får sin första kuk i röven.
Citera
2009-01-28, 21:28
Bannlyst
skönt att se att här fanns så många andra som avskyr den där mannen. känner bara till honom genom humanisterna. Det jag stör mej mest på är att hans mun säger EN sak medans hans kroppsspråk säger nånting helt annat. känns inte som han tror på sina egna åsikter eller att han möjligen bara ljuger.
jag hatar den gamla fule fjanten! och jag hatar humanisterna!
Citera
2009-01-28, 21:56
Medlem
z2joiss avatar
Det roligaste av allt är att "Humanisterna" alltmer börjar påminna om en egen liten sekt...

Man kan till och med lägga pengar i deras "kollekt": http://www.humanisterna.se/

Här finns en liten bakgrundshistoria: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=167059

Lägg märke till att Sturmark själv naturligtvis har en bra och godtagbar förklaring till varje anklagelse och att allt negativt om honom är lögn. Just like your real guru...
Citera
2009-01-29, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Det roligaste av allt är att "Humanisterna" alltmer börjar påminna om en egen liten sekt...

Man kan till och med lägga pengar i deras "kollekt": http://www.humanisterna.se/

Här finns en liten bakgrundshistoria: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=167059

Lägg märke till att Sturmark själv naturligtvis har en bra och godtagbar förklaring till varje anklagelse och att allt negativt om honom är lögn. Just like your real guru...

jo det där kan jag hålla med om. han utstrålar typiska sektledarfasoner - allt som han säger är "rätt", medans allt annat är "fel". han verkar vara en inskränkt och fördömande person precis som sektledare ofta är. han kan nog bli farlig för andra människor om han får hållas.
Citera
2009-01-29, 10:41
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghjkiuyt
han kan nog bli farlig för andra människor om han får hållas.
Tror inte det.
En sektledare är ofta fanatisk och kompromisslös, medan Christer är en opportunist som gripit varje litet grässtrå som givit en chans till en mikrosekund i rampljuset.
En Linda Rosing på en annan nivå med andra ord.
Christer var mannen som skapade 'hysterin' bakom 'melleniebuggen', dvs faran för att allt digitalt skulle stanna på nyårsdagen 2000.
Nu tar han upp kampen mot den hotande faran från kristendomen!!
Typ 1000 år för sent...
Citera
2009-01-29, 11:03
Bannlyst
Sturmark är en klok sanningssägare som ofta missbedöms. Många bara snackar – Sturmark uträttar också något. En kul kille som har haft lite otur i livet. Av svenska överintelligenta mediepersonligheter tycker jag bara att Alexander Bard gör ett (nästan) lika outplånligt intryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in