Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-12-15, 08:03
  #1
Medlem
utters avatar
Christer Sturmark satt i TV soffan i morse och jag drabbades av ett lätt illamående av hans beskäftiga person. Är det någon som har erfarenhet av honom eller har något intressant skvaller?
Citera
2005-12-15, 08:08
  #2
Moderator
Oddballs avatar
Träffade honom via jobbet i slutet på 90-talet och han var väldigt självgod. Fast de var de väl allihopa då, "IT-entreprenörerna", innan aktierna förvandlades till toalettpapper....
Citera
2005-12-15, 09:18
  #3
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Träffade honom via jobbet i slutet på 90-talet och han var väldigt självgod. Fast de var de väl allihopa då, "IT-entreprenörerna", innan aktierna förvandlades till toalettpapper....


Sturmark han dock sälja innan kraschen! Men håller dock med dig om att han är en självgod jävel!
Citera
2005-12-15, 10:37
  #4
Medlem
DeeDees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Christer Sturmark satt i TV soffan i morse och jag drabbades av ett lätt illamående av hans beskäftiga person. Är det någon som har erfarenhet av honom eller har något intressant skvaller?

Om du inte gillar Sturmark ska du INTE gå in på följande adress och förkovra dig :

http://www.sturmark.se/

Starkt psyke rekommenderas.

//DD
Citera
2005-12-15, 10:45
  #5
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Sturmark han dock sälja innan kraschen! Men håller dock med dig om att han är en självgod jävel!

Det stämmer nog att han hann kränga iväg aktierna innan det svängde. Sen blev han väl regeringens allt-i-allo-IT-guru efter det?

Som jag förstod det då så gillar han både killar och tjejer, är det så? Fast bäst gillar han nog sig själv....

Får lite äckelkänslor, inte av Sturmark dock, han påverkar mig inte så mycket, men av den lilla kinesen Marcus Bäcklund.... Otrevlig och dryg jävel!! Nu håller han visst på och försöker kränga de där svenska mobilerna med pekskärm. Man ska ju inte önska någon motgång så jag håller väl tyst....
Citera
2005-12-15, 11:19
  #6
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeeDee
Om du inte gillar Sturmark ska du INTE gå in på följande adress och förkovra dig :

http://www.sturmark.se/

Starkt psyke rekommenderas.

//DD

"När jag lämnade Cell som jag startade 1996,..." Jag trodde att det var Marcus Bäcklund som startade Cell.

Man behöver för fan samarin för att inte få halsbränna av allt självförhärligande som man bjuds på den här sidan.
Citera
2005-12-15, 11:25
  #7
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Får lite äckelkänslor, inte av Sturmark dock, han påverkar mig inte så mycket, men av den lilla kinesen Marcus Bäcklund.... Otrevlig och dryg jävel!! Nu håller han visst på och försöker kränga de där svenska mobilerna med pekskärm. Man ska ju inte önska någon motgång så jag håller väl tyst....

Bäcklund fick sparken från sitt jobb på Andersen Consulting för att hans projektmedarbetare klagade på hur de blev behandlade.
Citera
2005-12-15, 11:34
  #8
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Christer Sturmark satt i TV soffan i morse och jag drabbades av ett lätt illamående av hans beskäftiga person. Är det någon som har erfarenhet av honom eller har något intressant skvaller?

Han undervisade lite grann i logikprogrammering (en kort period tror jag) för de som studerade datalogi på Uppsala universitet. Personligen tyckte jag han var helt okej som lektionsledare (ej föreläsare, utan lektionsledare). Men lika många ogillade hans sätt. Jag förstod aldrig om han också var eller hade varit student eller om han bara var inhyrd av institutionen.

Faktum är att han blåste småspararna genom att trissa upp värdet på ett luftslott, babbla i media och hajpa bolaget och sedan sälja av det och springa utav bara h**vete när korthuset rasade samman. Om sådant tycker man inte. Extremt dålig stil och ett dåligt entreprenörsskap utan någon som helst moral. Människor som kanske sparat i hela sitt liv kanske ville placera pengarna på börsen för att få en hyfsad avkastning när de blir pensionärer. Sedan såg de pengarna försvinna på några dagar eller veckor. Och Sturmark sitter flera år efteråt i TV och snackar en massa skit. Han är inte *LITE* självgod den där mannen.

Vi som är seriösa företagare inom databranschen gillar inte den sortens entreprenörsskap. Går inte bolaget bra får Sturmark göra konkurs, precis som han gjorde med Datamedia och ett antal andra bolag om jag förstått saken rätt. Eller helt enkelt lägga ner bolaget. Att lura småsparare att köpa aktier till svindlande belopp, som inte har någo verklighetsförankring, är ynkligt. Och dessutom helt utan någon moral.
Citera
2005-12-15, 13:57
  #9
Medlem
Det har kommit ut en rad böcker där han anges som författare, men som inte är skrivna av honom utan anlitade skribenter. Inget ovanligt i branschen, men med tanke på att han gärna framhåller sig själv som hyllad och insatt författare i IT-branschen är det ganska komiskt. Miljonerna han tjänade på småspararna har han bl.a. spenderat på att köpa Bengt Palmers hus med en klassisk stor musikstudio där han sitter och komponerar känsliga franska chansoner.
Citera
2005-12-15, 14:07
  #10
Medlem
Här är en positiv synpunkt

Sturmark har faktiskt gjort en mycket bra sak. Han har som ordförande för den förnämliga föreningen Humanisterna aktivt verkat för sekularisering av Sverige. Från att ha varit en samlingspunkt för geronter har Humanisterna nu blivit en levande förening. Det ska han ha mycket heder av.

kolla:

www.humanisterna.org


Hur det är med Sturmark och IT bryr jag mig inte ett dugg.
Citera
2005-12-15, 16:02
  #11
Medlem
Han kan,

Sturmark är PPK personlig, pålitlig, kompetent, Sen har jag Sturmark och tacka för slantarna jag van på cell aktierna. En toppen kille
Citera
2005-12-15, 18:08
  #12
Medlem
Thomas_LAs avatar
På en lite mer personlig nivå, kan jag berätta att Sturmark åtminstone på tidigt 90-tal var extremt kändiskåt, hängde efter sådana som Mickael Rickfors och Meja och körde ohejdad name-dropping så fort någon orkade lyssna. Men sedan blev han ju känd och rik själv, så...

Sedan känner jag två av hans ex-flickvänner och de säger båda att han var den mest amatörmässiga och inkompetenta älskare de någonsin haft. Ska tydligen vara urusel i bingen. Att han skulle vara bisexuell har jag dock aldrig hört förut...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback