2016-11-22, 19:03
Medlem
Jag har försökt att logga in på Internet hela dagen, men datorn säger någonting om att "anslutningen är inte privat" och att någon hackare kanske försöker stjäla information från mig - men jag hittar ingen som helst information om det här när jag söker efter den här saken på mobilen (jag kan fortfarande använda Internet på den i alla fall).
Vad är det frågan om?

Jag använder Lunet, förresten.
2016-11-22, 22:13
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Jag har försökt att logga in på Internet hela dagen, men datorn säger någonting om att "anslutningen är inte privat" och att någon hackare kanske försöker stjäla information från mig - men jag hittar ingen som helst information om det här när jag söker efter den här saken på mobilen (jag kan fortfarande använda Internet på den i alla fall).
Vad är det frågan om?

Jag använder Lunet, förresten.
Det är din webläsare som varnar för certifikatfel. Kolla klockan och datum på din dator, brukar vara en vanlig bov i dramat.

Annars kan det såklart vara att certifikatet för webservern har gått ut, då får de som administrerar den fixa ett nytt. Det tredje mer osannolika är att nån faktiskt har lyckats hijacka adressen i fråga.
2016-11-22, 22:15
Moderator
Protons avatar
Övriga frågor om certifikafel tas i någon av trådarna https://www.flashback.org/sok/certifikatfel tack, denna låses med andra ord /Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in