2016-11-22, 17:21
Medlem
Hallå!
Jag är ute efter ett riktigt bra headset som är kompatibelt med Mac.
Är väldigt sugen på Sennheiser PC 373D men det verkar inte som att det finns drivrutiner till Mac? Det kanske är 7.1 som inte kommer att fungera och det skulle ju vara tråkigt.
Har också kollat på G4ME Zero & One. Skulle gärna vilja ha tillgång till EQ osv, någon av er som spelar på Mac som har koll?
Citera
2016-11-22, 18:20
Medlem
tzjs avatar
https://en-us.sennheiser.com/mac-gaming-headset

Har du tittat där?
Citera
2016-11-22, 18:27
Medlem
wasfuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
https://en-us.sennheiser.com/mac-gaming-headset

Har du tittat där?

Sennheiser är lätt dom bästa lurarna jag ägt. PC 350 SE kör jag med nu. Så kan hålla med dig där.

Men varför skulle inte ett vanligt headset fungera? Vad är det för speciellt med "mac headset?".
Citera
2016-11-22, 18:29
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasfun
Sennheiser är lätt dom bästa lurarna jag ägt. PC 350 SE kör jag med nu. Så kan hålla med dig där.

Men varför skulle inte ett vanligt headset fungera? Vad är det för speciellt med "mac headset?".
Vissa premiumheadset och även andra varianter, kräver drivrutiner.
Citera
2016-11-22, 18:31
Medlem
wasfuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Vissa premiumheadset och även andra varianter, kräver drivrutiner.

Ok, tack.

Ska man satsa på high-end/premium headset bör man ju köra ett externt ljudkort ändå. Så det är väll det man bör titta på istället då?
Citera
2016-11-22, 18:33
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasfun
Ok, tack.

Ska man satsa på high-end/premium headset bör man ju köra ett externt ljudkort ändå. Så det är väll det man bör titta på istället då?
Det beror på budget och användningsområde. Någon som gamar 24/7 kanske anser att det är värt pengarna för ett premiumheadset. En som skypar med farmor en gång om året kanske inte lägger samma pengar på ett headset.
Citera
2016-12-15, 21:17
Medlem
Tattarhunters avatar
Kolla in Steelseries artics 7 som kommer i januari 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in