• 2
  • 3
2016-11-21, 19:51
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sparka din hund och när du är på gott humör så ger du den godis. Tror du hunden kommer neka godis när du är på gott humör?
Tror du att den kommer att lita på dig för att du ger den godis eller kommer den alltid ändå ha den där förberedelsen för sparken som du ger ibland - utan att hunden ens fattat vad som är förbjudet?

Han blir nog mer smått förvirrad av att han inte vet var han har dig än av schackbrädet -- såvida du inte fuskar i det också -- schackbrädet är något man kan lita på, det ser likadant ut och samma regler gäller alltid (om den andra inte fuskar)

Schack lärde jag mig innan jag ens började småskolan -- så att det brädet är pålitligt vet jag också ur barnperspektiv.
Jag lovar dig att mitt kusinbarn kommer tjäna mer pengar än dina barn om 20 år. Är man bara konsekvent och rakryggad så kommer barnen ta efter.
Citera
2016-11-21, 19:53
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Jag lovar dig att mitt kusinbarn kommer tjäna mer pengar än dina barn om 20 år. Är man bara konsekvent och rakryggad så kommer barnen ta efter.
Ok -- jag har inte en aning om vad ditt kusinbarn kommer att tjäna om 20 år, vi kan i alla fall hoppas att lönerna höjts en del till dess oavsett bransch ..

I övrigt mäter jag vare sig mina eller andras barn i pengar ...
Citera
2016-11-21, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelisa
Tex en 4-åring.. dra i håret, öronen? armen? smisk på rumpan? örfil?

Är nåt av dessa metoder moraliskt fel? lite stryk har väl ingen dött av.

Ha en trevlig kväll alla
Problemet är att barnet växer upp och har du under åren brukat våld mot barnet lär du få igen det med råge.
En vuxen människa med hjärnan i behåll (Läs: inte blivit misshandlat av farsan) slår inte sina barn, man ägnar sig åt dem. Fungerar det inte har man ägnat sig för lite om dem.
Citera
2016-11-21, 20:01
Bannlyst
Citat:
Vi lägger ditt löfte på minnet!

I övrigt är det ett uttryck för att sätta sig på andra som ofta brukas av de som har kork innanför pannbenet.
Citera
2016-11-21, 20:09
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Nånstans på jorden sker uppfostran på detta vis:

https://m.youtube.com/watch?v=SZNQs7eYlRg

Sen var det inte länge sen lärarna i Sverige markerade på detta vis, vore nåt att införas i Malmös kaozskolor kanske?

https://m.youtube.com/watch?v=Tp-QPNz6e2M
Senast redigerad av Indian Bruce Li 2016-11-21 kl. 20:18. Anledning: Korrektur
Citera
2016-11-22, 00:24
Medlem
halvfestligts avatar
Ge fan i ungen!!!
Var snäll mot barnet och du blir bemött på samma sätt. Synd att det inte går att lista ut vem du är din jävel.

Citat:

Ha en trevlig kväll alla
Citera
2016-11-22, 00:27
Medlem
halvfestligts avatar
Ett skämt får man hoppas. Fy fan.

Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Två hårda örfilar, först med handflatan och så returen med handryggen, eventuellt lite saktare.

Sen ett bra knep är att demonstrativt knäppa upp och dra ur livremmen medan man spänner blicken i pojken eller flickan. Om barnet en gång fått med livremmen så vet barnet att akta sig och lyda nästa gång.
Citera
2016-11-22, 00:27
Medlem
prostinnans avatar
Om man behöver ta till våld för att uppfostra sin unge och få den att lyssna på en så har man misslyckats fatalt med föräldraskapet. Kort och gott: man är en misslyckad förälder och en misslyckad människa.
Citera
2016-11-22, 08:18
Medlem
Stones avatar
Citat:

Ha en trevlig kväll alla

Jävla sjukhuvud.
Citera
2016-11-22, 11:24
Medlem
Citat:
Är man bara konsekvent och rakryggad så kommer barnen ta efter.

Amen to that!

Sett det för mycket..
Barnet gör fel, mamman säger "så får man inte göra gå in på ditt rum!"
2 min senare får barnet komma ut o få paj...

Barnen beter sig som monster, mamman säger "nu blir det inget godis/chips ikväll"
barnen får ändå chips för att det är ju ändå lördag......

Mamman gnäller på att barnen inte lyssnar på henne...

No shit sherlock!?!
Jag skulle inte heller lyda om jag ändå får belöning...
Citera
2016-11-22, 11:41
Medlem
Provocative2.0s avatar
Om man räknar bort rejäl misshandel med svångrem så gör man som man gjorde innan barnagaförbudet trädde i kraft.
Jag vet inte när det var o tror mina föräldrar bröt mot det. Men inte fan tog jag skada.
Det här har mkt med generationer att göra. Jag fick lite småstryk. Mina barn fick aldrig slag men nog fan tog jag tag i dem.
Vi alla mår i dag bra utan några konstiga diagnoser.

Men för att gå offtopic med. Behöver man prygla ett barn så har man själv skapat den grunden man står på. Så slå dig själv.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in