Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-20, 22:37
  #1
Medlem
Vad installerar jag för program för att kunna få läskvitto på skickade mail?

Vad rekommenderar ni?

Finns det med automatiskt läskvitto eller är det upp till mottagaren?
Citera
2016-11-20, 22:43
  #2
Medlem
Finns inget hundraprocentigt för mail. Ett mail skickas från en server till en annan och det går inte att tvinga mottagarservern till något efter att den fått mailet.

Det som finns är diverse fulknep, såsom att skicka med en länk till en bild som ligger på en sida du själv har kontroll på så kan du se om den länken har använts. Det är dock vanligt att sådant klassas som spam.
Citera
2016-11-20, 23:19
  #3
Moderator
Arne.Ankas avatar
Med outlook är det en inställning som görs.
Citera
2016-11-20, 23:22
  #4
Medlem
Frixys avatar
Gmail har också en sådan inställning. Mottagaren blir meddelad om att läskvitto begärts och får svara ja eller nej.
Citera
2016-11-21, 00:29
  #5
Medlem
Kethrs avatar
https://support.google.com/a/answer/1385059?hl=sv
Citera
2016-11-21, 09:23
  #6
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snolinga
Vad installerar jag för program för att kunna få läskvitto på skickade mail?

Vad rekommenderar ni?

Finns det med automatiskt läskvitto eller är det upp till mottagaren?
I de flesta vettiga emailklienter går det att skicka med en begäran om läskvitto. Huruvida mottagaren sedan accepterar begäran eller ej kan du naturligtvis inte styra över, det finns inget som gör att du kan avtvinga någon ett läskvitto.

Det där med bilden som nån föreslog är inte speciellt säkert heller i och med att de flesta emailklienter inte vill ladda ´bilder hur som helst, uatn brukar för det mesta fråga efter om man accepterar det eller ej.

Ett nej på den frågan = inget kvitto den vägen heller.
Citera
2016-11-21, 23:19
  #7
Medlem
Jag tänkte jag skulle kunna använda mail i stället för att skicka ett rekommenderat brev eller kanske som komplement men kan mottagare välja är det ingen mening med det, synd det inte står läst som på messinger eller sms
Citera
2016-11-21, 23:20
  #8
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snolinga
Jag tänkte jag skulle kunna använda mail i stället för att skicka ett rekommenderat brev eller kanske som komplement men kan mottagare välja är det ingen mening med det, synd det inte står läst som på messinger eller sms
facebook pm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback