• 1
  • 2
2016-11-19, 05:41
Medlem
Passepartouts avatar
felpost
Citera
2016-11-19, 05:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slutastirra
Kan inte direkt säga att mitt liv är det bästa. Jag har inga vänner IRL och knappt några på internet heller. Besöker jag vissa chattsidor så blir jag bara nedtryckt. Jag känner mig verkligen som skräp. Sen har jag alltid varit personen i skolan som alla mobbade och hade skitroligt. Sen min farsa dog så har allt gått dåligt. Han var den man kunde prata med. Nu när han är borta så mår jag mycket sämre. Även fast han dog för många år sedan. Jag vet ärligt inte vart jag ska ta vägen snart. Har ganska starka självmordstankar. Jag har ingen lust att åka eller ta kontakt med psykiatrin.

Jag skriver nästan aldrig i såna här trådar men du känns så äkta

Hej sluta stirra jag tar dig på allvar jag skulle bara vilja ge dig en symbolisk kram vore jag din pappa så vet du vad jag skulle be dig om?
Be om hjälp akutpsykiatrin är bättre än den eviga sömnen men att ringa vården och beställa en tid kan ta flera månader.

Ett tips för framtiden många träffar nya vänner när dom är inlagda inom psykiatrin och så länge du inte skadat dig själv så kan du gå hem när du vill.
Citera
2016-11-19, 06:13
Medlem
Pungsvings avatar
Om du hör röster som kräver att du gör vissa saker så ska du påminna dig om att de inte är på riktigt, fastän de kan tyckas så. Det är möjligt att du är schizofren och då finns det medicin som hjälper.

Förmodligen är du inte schizofren. Ett första steg för dig kan vara att hitta aktiviteter som avbryter de negativa rösterna i ditt huvud. Tex kan det hjälpa att gå en tur. Eller köp några bra böcker, romaner eller något du är intresserad av. Det finns otroligt mycket litteratur om Andra Världskriget, och att studera dem gör dig mer bildad och det kan kännas lättande att läsa om andra som hade det mycket svårt, många vänner som dog. Du är inte ensam.
Citera
2016-11-19, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Vad säger rösterna?

Medicinerar du?

Rösterna säger saker jag ska göra. Det blir bara värre och värre. Vet inte om jag orkar stå emot längre. Tar medicin men det blir inte bättre för det
Citera
2016-11-19, 08:34
Medlem
Jag hade verkligen självmordstankar 6 månader sedan. Nu har jag för tillfället medicin som hjälper och försöker spendera dagarna med att göra roliga saker. Är fattig i pengar men rik på livet, och jag mår bättre idag än på ungefär 5 år. Mår ganska bra faktiskt. Helt jävla otroligt om jag jämför med ett år sedan.

Säg fuck off åt rösterna och marschera till läkaren på måndag.
Citera
2016-11-19, 09:20
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutastirra
Rösterna säger saker jag ska göra. Det blir bara värre och värre. Vet inte om jag orkar stå emot längre. Tar medicin men det blir inte bättre för det

Sök dig till en akutpsykiatrisk mottagning. Gör det med en gång. Om du har självmordstankar och dessutom hör röster, så behöver du akut vård. Det är ingenting, som man kan prata bort med andra människor i PM, även om det självklart är fint att människor erbjuder sitt stöd här på forumet.

Känner du dig osäker på hur du ska gå tillväga eller vart du ska vända dig, så föreslår jag att du ringer nationella hjälplinjen. http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/O...m-Hjalplinjen/. Telefonnumret finns i länken. Har du någon person i din närhet, som kan köra dig till närmsta akutpsykiatriska mottagning, så är det en bra idé. Annars kan du själv boka en sjukresa med taxi eller så kan troligtvis personalen på din närmsta akutpsykiatriska mottagning göra det åt dig, om du ringer dit och förklarar exakt hur det ligger till.
Citera
2016-11-19, 10:33
Medlem
Yinool0401s avatar
Kramar. Verkligen Kramar!
Citera
2016-11-19, 10:39
Medlem
Wounderingtwos avatar
Var bor du TS?
Citera
2016-11-19, 21:05
Medlem
Du kan ju skicka PM till nån som erbjöd sig, så fixar de dig till lämplig vård.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in