Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-19, 01:01
  #1
Avstängd
Låg och funderade på hur jag skulle kunna bli en lyckligare människa.
Försökte tänka på mina lyckliga bekanta och vad de hade gemensamt. Jag kom på en...
Är det jag som har otur med vänner eller är det så här jävla illa?
Citera
2016-11-19, 01:05
  #2
Medlem
Ja, vart lever du egentligen? Jag har ganska många omkring mig som med varierande framgång framstår som så lyckliga dom kan bli.

Alltså, det verkar som om de har sina studer och mer kan man väl inte önska sig utan droger?
Citera
2016-11-19, 01:07
  #3
Medlem
soligts avatar
Ja men nästan alla svarar att det är bra när man frågar hur läget är..
Citera
2016-11-19, 01:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trump2016
Låg och funderade på hur jag skulle kunna bli en lyckligare människa.
Försökte tänka på mina lyckliga bekanta och vad de hade gemensamt. Jag kom på en...
Är det jag som har otur med vänner eller är det så här jävla illa?

På vilket sätt är din bekant lycklig?

Jag håller nog med dig. Det är ont om genuint lyckliga människor tror jag. Det sägs ju att man vänjer sig vid allt, o då är det kanske inte så konstigt att även de med på pappret allt de önskar sig likväl inte är uppenbart lyckliga särskilt länge?

Om lycka är de känslomässiga topparna borde de gå att provocera fram: var utan mat ett par dag o känn sedan lyckan ett mål mat kan ge. Ligg i sängen en vecka o känn sedan lyckan av en enkel promenad i solsken, osv.
Citera
2016-11-19, 01:24
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
På vilket sätt är din bekant lycklig?

Jag håller nog med dig. Det är ont om genuint lyckliga människor tror jag. Det sägs ju att man vänjer sig vid allt, o då är det kanske inte så konstigt att även de med på pappret allt de önskar sig likväl inte är uppenbart lyckliga särskilt länge?

Om lycka är de känslomässiga topparna borde de gå att provocera fram: var utan mat ett par dag o känn sedan lyckan ett mål mat kan ge. Ligg i sängen en vecka o känn sedan lyckan av en enkel promenad i solsken, osv.

Den jag tänker på har jobb, familj, hus osv OCH verkar alltid var på gott humör - glad, positiv och har sinne för humor. De allra flesta jag känner är mer åt det bittra och pessimistiska hållet.
Citera
2016-11-19, 02:01
  #6
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump2016
Den jag tänker på har jobb, familj, hus osv OCH verkar alltid var på gott humör - glad, positiv och har sinne för humor. De allra flesta jag känner är mer åt det bittra och pessimistiska hållet.
Jag tycker mig vara lycklig fast jag varken har jobb, familj eller hus, strikt sett. Lycka för mig är mer en inställning än en lista över saker att ha. Jag ser ingen direkt nytta i att vara bitter, så jag tränar mig på motsatsen. Om jag trampar på en legobit eller tappar en slant är jag väl inte över att bli purken, men jag känner inte att det behöver informera hela min personlighet.
Citera
2016-11-21, 16:58
  #7
Medlem
Tror det handlar om att människor har en förmåga att aldrig vara nöjda med vad man har/är.
Man tror konstant att nästa sak man uppnår eller har ska vara den "slutgiltiga" saken som gör en lycklig. Men efter några veckor är man van och börjar längta efter nästa sak.
Citera
2016-12-01, 03:01
  #8
Medlem
therebells avatar
Finns inte något som lycka då realismen fångar upp ens drömmar i en bur o skendränker ens sinnen som lever i sitt lilla luftslott i hopp o tro om en lycka som varar tills döden skiljer oss åt

Å andra sidan finns det misär i ens vardag som mättar ens chanser till en lycka som varar en evighet där livet badar i sina glädjetårar då man ser midnattståget försvinna bortom horisonten
__________________
Senast redigerad av therebell 2016-12-01 kl. 03:08.
Citera
2016-12-01, 15:00
  #9
Medlem
Soxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicokick89
Tror det handlar om att människor har en förmåga att aldrig vara nöjda med vad man har/är.
Man tror konstant att nästa sak man uppnår eller har ska vara den "slutgiltiga" saken som gör en lycklig. Men efter några veckor är man van och börjar längta efter nästa sak.

Visst är det jävligt ibland?
Så länge man inte fuskar och nöjer sig med det man har, eller gillar det man ser på vägen till sina mål.

Den lyriska rödtotten

Har faktiskt träffat vad jag bedömer vara världens lyckligaste man. Två gånger. Efter lite snick snack visade det sig att snubben hade bott i Norrland men befann sig nu i det nedre länet. Har aldrig sett någon med sådan karisma. Eller karisma, vi snackar Aura. Det strålade verkligen om honom.

Han bar alltid på en halvtrasig gitarr och en mycket speciell utstyrsel. Hemsydda byxor som såg ut att vara gjorda av gardiner, ulltröja, och sandaler. Utseendet var originellt det med. Rött lockigt hår med rödflammiga kinder. Hela det här paketet gjorde han till den till goaste jäveln jag stött på.

Minns att han var på Netto en gång och charmade upp kassörskan. Frågade efter receptet på cupcakes. Såg han en gång till efter det, från spårvagnen. Då lunka han runt i spöregn, med gurran i högsta hugg och var bara allmänt upplyst.

Jag eftersöker dig, världens lyckligaste man. Eller någon annan som sett han. Vill ta del av hemligheten. Det lär vara otroligt ovanligt med lyckliga människor men de finns. Ni har min empiriska garanti, Flashback vänner.
__________________
Senast redigerad av Soxi 2016-12-01 kl. 15:42.
Citera
2016-12-01, 22:06
  #10
Medlem
elbilslobbyns avatar
Skulle tro att väldigt många hatar sina jobb, och liven som jobbet tvingar dem att leva.

Ett sätt att få fler lyckliga människor vore att införa basinkomst.
Citera
2016-12-05, 00:42
  #11
Medlem
När man kliver ut i en solnedgång vid havet, tittar sig omkring, tar ett djupt andetag och inser att allt detta kostar inte en spänn.. Det här är allt jag är gjord för, här finns den energi och värme jag delar, kommer ifrån och återgår till.. Vid insikten av att det alltid finns där.. då kan man bli lycklig.
Citera
2016-12-05, 01:40
  #12
Medlem
Brunbeverns avatar
Träffar man folk på arbetsplatser och skola osv, så verkar alla leva de perfekta liven och är glada jämt.

Läser man på nätet så verkar majoriteten må dåligt över en eller flera saker.

Knappast ett sammanträffande. Lär inte vara till 100% andra människor som hänger på nätet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback