Citat:
En minoritet gör inte en statreligion, och speciellt inte i ett land som är sekulärt.
Av alla muslimer som invandrar till Sverige är de flesta inte troende muslimer, så deras intresse av att jobba på att anledningen till att de flydde från början ska återuppstå i landet de kommit till är rätt litet.
Av alla muslimer som invandrar till Sverige är de flesta inte troende muslimer, så deras intresse av att jobba på att anledningen till att de flydde från början ska återuppstå i landet de kommit till är rätt litet.
Vad har du för källa på att de flesta ej är troende?
"I enkätundersökningen visar svaren att 83 procent av tjejerna bara får vara kompisar med tjejer. 73 procent av dem får inte vara ihop med någon innan de gifter sig och 56 procent får inte delta i fritidsaktiviteter där också pojkar deltar. Över 70 procent av tjejerna säger att deras föräldrar förväntar sig att de inte har sex innan äktenskap."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22384051.ab
Tydligen är socialkonservatism väldigt utbrett i invandrartäta förorter och enligt dig själv krävs stark tro på sexfientlig Gud för att upprötthålla sådan socialkonservatism.
Citat:
Säg mig? Om du nu så hett åsundar att få förtrycka kivnnor och kontrollera deras liv…varför i helvete flyttar du inte till ett sådant land där detta är sanktionerat av lagar?
jag menar om du nu njuter så av att kvinnor inte ska få lov ha sex….inte få lov gå klädda som de vill. Varför byter du inte land??? och lämnar Sverige och svenska kvinnor i fred?
Finns massor av socialt konservativa länder i världen med krav om religion, slöjor, hetäckande klädsel, utegångsförbud, oskuldstvång, tvångsgifte, könstympning, offentliga våldtäkter, ALLT vad du kan tänkas gilla….Flytta dit! varför ägan så mycket svett på att försöka ändra 9 miljoner svenskar?
jag menar om du nu njuter så av att kvinnor inte ska få lov ha sex….inte få lov gå klädda som de vill. Varför byter du inte land??? och lämnar Sverige och svenska kvinnor i fred?
Finns massor av socialt konservativa länder i världen med krav om religion, slöjor, hetäckande klädsel, utegångsförbud, oskuldstvång, tvångsgifte, könstympning, offentliga våldtäkter, ALLT vad du kan tänkas gilla….Flytta dit! varför ägan så mycket svett på att försöka ändra 9 miljoner svenskar?
Jag bor redan i en Stockholms-förort där slöjor och oskuldsnorm är vanligt. Jag behöver inte flytta.