2016-11-18, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
En minoritet gör inte en statreligion, och speciellt inte i ett land som är sekulärt.
Av alla muslimer som invandrar till Sverige är de flesta inte troende muslimer, så deras intresse av att jobba på att anledningen till att de flydde från början ska återuppstå i landet de kommit till är rätt litet.

Vad har du för källa på att de flesta ej är troende?

"I enkätundersökningen visar svaren att 83 procent av tjejerna bara får vara kompisar med tjejer. 73 procent av dem får inte vara ihop med någon innan de gifter sig och 56 procent får inte delta i fritidsaktiviteter där också pojkar deltar. Över 70 procent av tjejerna säger att deras föräldrar förväntar sig att de inte har sex innan äktenskap."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22384051.ab

Tydligen är socialkonservatism väldigt utbrett i invandrartäta förorter och enligt dig själv krävs stark tro på sexfientlig Gud för att upprötthålla sådan socialkonservatism.

Citat:
Säg mig? Om du nu så hett åsundar att få förtrycka kivnnor och kontrollera deras liv…varför i helvete flyttar du inte till ett sådant land där detta är sanktionerat av lagar?

jag menar om du nu njuter så av att kvinnor inte ska få lov ha sex….inte få lov gå klädda som de vill. Varför byter du inte land??? och lämnar Sverige och svenska kvinnor i fred?

Finns massor av socialt konservativa länder i världen med krav om religion, slöjor, hetäckande klädsel, utegångsförbud, oskuldstvång, tvångsgifte, könstympning, offentliga våldtäkter, ALLT vad du kan tänkas gilla….Flytta dit! varför ägan så mycket svett på att försöka ändra 9 miljoner svenskar?

Jag bor redan i en Stockholms-förort där slöjor och oskuldsnorm är vanligt. Jag behöver inte flytta.
Citera
2016-11-18, 02:43
Medlem
[quote=hardstart|59058801]Vad har du för källa på att de flesta ej är troende?

Citat:
"I enkätundersökningen visar svaren att 83 procent av tjejerna bara får vara kompisar med tjejer. 73 procent av dem får inte vara ihop med någon innan de gifter sig och 56 procent får inte delta i fritidsaktiviteter där också pojkar deltar. Över 70 procent av tjejerna säger att deras föräldrar förväntar sig att de inte har sex innan äktenskap."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22384051.ab

ja men vad underbart hardstat!!!! titta på all denna begränsade frihet och rörelsefrihet för dessa tjejer, får du inte stånd på kuppen?

Citat:
Tydligen är socialkonservatism väldigt utbrett i invandrartäta förorter och enligt dig själv krävs stark tro på sexfientlig Gud för att upprötthålla sådan socialkonservatism.

jaaa vad härligt! Hoppas du inte på att kvinnorna där också tvingas med lite våld?
social stigmation? och lite hedersförtryck? Hot om att skjutas och så?
Vore väl underbart?

Citat:
Jag bor redan i en Stockholms-förort där slöjor och oskuldsnorm är vanligt. Jag behöver inte flytta.

så fint…om du bara håller dig där, låter kvinnorna få lämna om de vill, så endast gossar av din sort finns kvar så vore det fint för mig också. WW och co kan göra dig sällskap.
Citera
2016-11-18, 06:40
Medlem
flaskborstes avatar
[quote=Merapi|59058852]
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart

jaaa vad härligt! Hoppas du inte på att kvinnorna där också tvingas med lite våld?
Vore väl underbart?

Poängen här är ju att Vita Svenska män INTE vill ha in mer muslimer medans feministerna vill ha in många fler. Så det är ni feminister som ökar på tjejernas bedrövliga situationer här i Sverige inte vi män.

så fint…om du bara håller dig där, låter kvinnorna få lämna om de vill, så endast gossar av din sort finns kvar så vore det fint för mig också. WW och co kan göra dig sällskap.

Vi män protesterar och ni feminister fortsätter att gulla med kvinnomisshandlarna från muslimska länder.. Din reaktion och dina inlägg här visar att du är en tjurig subba som förlorar diskussionen..
Citera
2016-11-18, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toni.bang
Många har verkat glömma om varför feministerna är öppna för fri massinvandring. Feministerna själva är mycket medvetna om problematiken som sker i samhället men det är bieffekterna som är gynnsamma för deras maktpositioner och deras agenda och intresse att hålla kvar hårt vid makten och stämpla alla som går emot de som rasister och kvinnohatare.

Den nakna sanningen att feministerna är öppen för fri massinvandring speciellt från MENA är för att de är medvetna om att dessa män i MENA har en annan syn på kvinnor och tvekar ej till våldta, antasta, tafsa, och vara våldsam mot tjejer i synnerhet. När de väl begår dessa brott i Sverige så ska feministerna ha flera exempel och anledningar genom media och politik säga till befolkningen "Titta här vad MÄN gör, det är därför vi behöver feminism, vi ska lära alla MÄN jämlikhet".

De nämner aldrig att detta är en primitiv kultur just från MENA-länderna utan för att sitta kvar vid makten och för att utöka sin maktposition så lägger de skulden på en hel kön så att alla blir skyldiga till och känna sig undergivna för kvinnor och det är vad det ser ut nu i det svenska samhället. Detta har förstås utvecklats till ett samhälle som det ser ut nu att männen är som gisslan och kvinnor på topp. Det är inte fel på kvinnorna i sig utan felet ligger på männen som ens kallar sig för en man som tillåter att dessa kvinnor ska ens få makt från första början.

Jag har även påpekat i flera trådar att i Sverige har man helt och hållet fokus på fel grej, man har fokuserat och går till attack mot muslimer och invandrare när vi ska istället lägga fokus och attackera politiker och de som uppmuntrar till feminism och friinvandring.

Frågeställningen är: Kommer vi verkligen få se nån skillnad och få de bort från dessa maktpositioner eller kommer de fortfarande utnyttja de bieffekterna som sker i samhället?

Bra tråd och trådstart.

För mig har det länge varit självklart att många kvinnor jagar makt, framgång och social status genom att utmåla sig själva till offer. En god feminist måste ha blivit utnyttjad av män och helst våldtagen, måste ha råkat ut för överfall av okänd man, samt måste på olika sätt haft motgångar i livet som kvinna. Utan alla boxarna ikryssade tas man inte på allvar och det blir oerhört mycket svårare att göra karriär. Lösningen på problemet blir då att ta in mängder med invandrare och nedgradera Sverige från en hyfsat jämnställt land till ett mindre jämnställt land. Sverige är nu nere på plats 4 i världen och feministernas kamp för att få oss utanför topp 10 fortsätter. Övergreppen ökar och har man inte turen att bli utsatt så får man dikta ihop en händelse. Feministerna jublar för varje övergrepp som sker eller påstås ske och för varje dag Sverige blir sämre så ökar feministernas makt i samhället. En mycket märklig situation och spännande att se hur långt de kan driva det.
Senast redigerad av Burkgurka 2016-11-18 kl. 12:34.
Citera
2016-11-18, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste

Vi män protesterar och ni feminister fortsätter att gulla med kvinnomisshandlarna från muslimska länder.. Din reaktion och dina inlägg här visar att du är en tjurig subba som förlorar diskussionen..

nej är ingen som gullar med misshandlare, våldtäktsmän eller kriminalitet.
Skillnaden mellan sådana som dig och mig är att du angriper invandring, judar, muslimer i stort för allt skit i världen.
jag angriper "skiten", var än skiten sitter. Fattar du?
"skiten" är manlig överordning, våldsutövande, maktbegär, rasism, sexism, förtryck, extremism och dumhet i princip.

Och dina inlägg, visar din dumhet, sexism och främst rasism…så stå för din egen skit tack.
Citera
2016-11-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Bra tråd och trådstart.

För mig har det länge varit självklart att många kvinnor jagar makt, framgång och social status genom att utmåla sig själva till offer. En god feminist måste ha blivit utnyttjad av män och helst våldtagen, måste ha råkat ut för överfall av okänd man, samt måste på olika sätt haft motgångar i livet som kvinna. Utan alla boxarna ikryssade tas man inte på allvar och det blir oerhört mycket svårare att göra karriär. Lösningen på problemet blir då att ta in mängder med invandrare och nedgradera Sverige från en hyfsat jämnställt land till ett mindre jämnställt land. Sverige är nu nere på plats 4 i världen och feministernas kamp för att få oss utanför topp 10 fortsätter. Övergreppen ökar och har man inte turen att bli utsatt så får man dikta ihop en händelse. Feministerna jublar för varje övergrepp som sker eller påstås ske och för varje dag Sverige blir sämre så ökar feministernas makt i samhället. En mycket märklig situation och spännande att se hur långt de kan driva det.

??

så? låt mig se här…Gudrun Schyman måste alltså blivit våldtagen, överfallen av okänd man, utnyttjad etc? för annars kan hon ju inte ha den karriär som hon har….?

För varje feministisk position i samhället så sitter där folk med clipboard och frågar ut dig om antal våldtäkter?

yeah...

1) och den allra viktigaste "lilla detaljen" här är att invandringspolitik är inte enkom feminister som bestämmer över…hajjar du? är SVERIGE som helhet som bestämmer detta och inte F! (som inte ens är med där dessa saker beslutas)
Citera
2016-11-18, 13:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
nej är ingen som gullar med misshandlare, våldtäktsmän eller kriminalitet.
Skillnaden mellan sådana som dig och mig är att du angriper invandring, judar, muslimer i stort för allt skit i världen.
"skiten" är manlig överordning, våldsutövande, maktbegär, rasism, sexism, förtryck, extremism och dumhet i princip.

Och dina inlägg, visar din dumhet, sexism och främst rasism…så stå för din egen skit tack.
Vi vet! Vita män, va?
Citera
2016-11-18, 13:12
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Fattar du? Fattar du! Är du blatte, Merapi?

Så fegt att bara skriva "skiten", när vi alla vet att du menar vita män.
Citera
2016-11-18, 13:39
Medlem
Citat:
??

så? låt mig se här…Gudrun Schyman måste alltså blivit våldtagen, överfallen av okänd man, utnyttjad etc? för annars kan hon ju inte ha den karriär som hon har….?

För varje feministisk position i samhället så sitter där folk med clipboard och frågar ut dig om antal våldtäkter?

yeah...

1) och den allra viktigaste "lilla detaljen" här är att invandringspolitik är inte enkom feminister som bestämmer över…hajjar du? är SVERIGE som helhet som bestämmer detta och inte F! (som inte ens är med där dessa saker beslutas)

Jag syftar inte på FI när jag pratar om den växande sektrörelsen som jag menar felaktigt kallas "feminism". Tycker väl inte Schyman har så mycket makt, egentligen. Hon representerar bara en liten del av detta. Jag menar att media och "kändisar" har långt större makt än Gudrun. Jag respekterar faktiskt henne mycket mer än många andra.
Citera
2016-11-18, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jag syftar inte på FI när jag pratar om den växande sektrörelsen som jag menar felaktigt kallas "feminism". Tycker väl inte Schyman har så mycket makt, egentligen. Hon representerar bara en liten del av detta. Jag menar att media och "kändisar" har långt större makt än Gudrun. Jag respekterar faktiskt henne mycket mer än många andra.

"den växande "sektrörelsen"
är detta mediefeminism du syftar på?

har du hört talas om ett begrepp som heter: självbekännelse? ytterligt vanligt förekommande idag på sociala medier..feminism inte undantaget.
Så anledningen till att du sitter och läser alla dessa kvinnors självbekännelser kring övergrepp av olika slag, våldtäkter, misshandel etc etc. beror på detta fenomen, som alltså passar sociala medier som handen i handsken.

Du får alltså "livebreättelser" från verkligheten där ute som bara tidigare speglades i siffror….si och så många % av kvinnor har blivit utsatta för ….X.

Ta det för vad det är således.
Citera
2016-11-18, 13:47
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
En minoritet gör inte en statreligion, och speciellt inte i ett land som är sekulärt.
Av alla muslimer som invandrar till Sverige är de flesta inte troende muslimer, så deras intresse av att jobba på att anledningen till att de flydde från början ska återuppstå i landet de kommit till är rätt litet.

Många som invandrar till Sverige är extremtroende islamister som känner sig förtryckta av (måttligt) sekulära diktatorer som bedriver krig mot just islamister.

Förutom gruppen iranier och kurder så skulle jag säga att de flesta andra av mellanösterns invandrargrupper är i majoritet väldigt troende, och i andra generationen ser det ofta värre ut än första.

De flyr inte länder pågrund av islam, de söker ekonomisk trygghet, ibland flyr de krig mot andra etniciteter, eller just religiösa krig.

Mycket få flyr hit pga islamism. I Syrien så är tex majoritet sunni som flyr Assad, inte sekulära grupper som flyr ISIS.

Somalier och afghaner är exempel på andra grupper som vi får in i massor, där alla är stenhårt troende. Inte fan hör du någon afghan tala illa om islam som man hör tex sekulära utbildade kurder och iranier som flydde av helt andra anledningar.

Sedan så har i princip sharia lagar redan införts i många av våra förorter där muslimer är i majoritet, så vi behöver inte spekulera kring vad som kommer ske när de blir i majoritet.

Det finns ju inget land där muslimer är i majoritet som direkt utmärker sig som god exempel (och nej, Indonesien räknas inte heller dit).
Citera
2016-11-18, 13:51
Medlem
Naknekejsarens avatar
[quote=Merapi|59058852]
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Vad har du för källa på att de flesta ej är troende?

ja men vad underbart hardstat!!!! titta på all denna begränsade frihet och rörelsefrihet för dessa tjejer, får du inte stånd på kuppen?

Vore väl underbart?

Ditt sätt att argumentera är ungefär som om jag skulle skrika åt en socialdemokrat att han allt borde åka och leva i Nordkorea. Denna förenklade svartvita sättet att se Världen återvänder om och om igen från din sida. Verkar som du tror att en spansk tjej lever i samma fängelse som en saudi tjej.

Finns det någon svensk man i flashback som förväntar sig att hans dotter inte ska ha sex förre äktenskapet?

Nope.

Finns det någon svensk man som vill att hans dotter ska ha sex med 100 män förre äktenskapet?

Nope.

En svensk feminist vill gärna få det att verka som om en konservativ kristen mellanvästern amerikan inte är så värst annorlunda än en konservativ muslimsk arab. Sanningen är att det är ljusårs skillnad emellan dem, du kanske snarare kan jämföra en kristen präst från 1300-talet med en konservativ arabisk muslim 2016.

Ingen vill återvända till 1300-talet, inte ens de mest konservativa kristna. När det gäller konservativa svenskar, är dessa närmast liberaler i USA. Så du jämför de ljusaste nyanser av grått med det bläcksvarta, alla nyanser av grått ser ju svart ut från din vinkel.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-11-18 kl. 14:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in