2016-11-17, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Över 100kr / grammet. Det är väl ändå hyffsat dyrt? 100gram = minst 10.000kr, jämför det med vanliga matvaror så visst fan är det saftigt.

Fast vad får du tag på? Ett par tusen påsar som du kan kränga för 10-15 kr st. Och var får man avsättning för 1000 påsar saffran, som det dessutom står Ica på? Skulle verka misstänkt med rea på Ica-saffran på Orhojs fruktaffär...
Citera
2016-11-17, 12:57
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Fast vad får du tag på? Ett par tusen påsar som du kan kränga för 10-15 kr st. Och var får man avsättning för 1000 påsar saffran, som det dessutom står Ica på? Skulle verka misstänkt med rea på Ica-saffran på Orhojs fruktaffär...
De lär väl ha annan saffran än enbart deras egna produkter.
Citera
2016-11-17, 12:58
Medlem
Anarkhoss avatar
Snyggt jobbat. Låt mig gissa...

Någon blatte från banan-ghettot i Märsta har helt oförtjänt fått en anställning pga PK-ismen. Blatten tackar för detta genom att utnyttja svenskens sjukt naiva inställning till utländska rånare.

"Ey brush, på mitt nya slavarbete finns det fett med grejer yao. Men suedi idioterna har inget inbrottsskydd än. Måste ta chansen nu att få tillbaka lite för allt slaveri jag gjort här yao! Fucking dumma svennar asså!"
Citera
2016-11-17, 13:25
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Kan det ha något med en försändelse som skickats till ICA Kvantum Märsta, som jag förmodar fungerar som ett utlämningsställe för beställda varor/paket? En dyrbar försändelse som ingen kan hämta ut av någon skum anledning? Spekulerar hejvilt!
Citera
2016-11-17, 13:35
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Snyggt jobbat. Låt mig gissa...

Någon blatte från banan-ghettot i Märsta har helt oförtjänt fått en anställning pga PK-ismen. Blatten tackar för detta genom att utnyttja svenskens sjukt naiva inställning till utländska rånare.

"Ey brush, på mitt nya slavarbete finns det fett med grejer yao. Men suedi idioterna har inget inbrottsskydd än. Måste ta chansen nu att få tillbaka lite för allt slaveri jag gjort här yao! Fucking dumma svennar asså!"
Har en bekant som är etniskt svensk som sökte jobb där. Var någon träff på en skola och känslan hon fick var att det var multikulti som prioriterades av cheferna som intervjuade.

Så kan det gå, karma?
Citera
2016-11-17, 13:56
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Precis,
det är minst en insider alltså, helt klart
Leta bland den nyanställda personalen och förhör alla de
Se om nån av dem fattas osv

Den nyanställda personalen på en nyöppnad butik?
Citera
2016-11-17, 14:09
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Saffran är inte så otroligt dyrt som folk tycks tro, dessutom torde både mängden i butiken och den svarta marknaden vara begränsad.

Tror mer på sådant man kan kränga på Rinkeby torg eller Hassans tobak, parfymeri, skrädderi och cykelservice. Alltså snus, cigaretter, kondomer, smink, parfym batterier, led-lampor, minneskort etc.

Det var det enda jag kom på som kostar i klass med knark, men givetvis har du rätt i att kanalerna att bli av med det är svårare. Man måste hitta en snål tant som bakar minst en femma i veckan som känner andra som bakar en femma i veckan. Och inte försöker baka upp ditt skit i smyg. En pall safran kan dock försäkras....
Citera
2016-11-17, 14:11
Medlem
mmas avatar
Är det verkligen per definition ett rån som TS skriver i rubrik?
Citera
2016-11-17, 14:27
Medlem
Kalashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Det var det enda jag kom på som kostar i klass med knark, men givetvis har du rätt i att kanalerna att bli av med det är svårare. Man måste hitta en snål tant som bakar minst en femma i veckan som känner andra som bakar en femma i veckan. Och inte försöker baka upp ditt skit i smyg. En pall safran kan dock försäkras....

I dom butiker jag arbetat i har dessutom saffran förvarats i större mängder i ett stort jävla kassaskåp tillsammans med dagskassan osv. Just pga stöldrisken har man begränsat mängden i butiken
Citera
2016-11-17, 15:10
Medlem
Insider, helt klart!

Men vad FAN är det för Pelle som öppnar butiken utan ett säkerhetssystem!? Avskeda denne Pelle! Har man inget sådant/larm och mängder av stöldbegärliga varor i butiken; ja då får man fanimej se till att ha väktare i butiken dygnet runt!

Tror och hoppas inte att försäkringsbolaget ersätter butiken för sådant här slarv!
Citera
2016-11-17, 15:53
Medlem
edm4lifes avatar
Alltså jag hade haft förståelse om det var någon flöddrad tjackis som helt spontant fått för sig att slå sönder rutan och gå in och plocka varor men vad finns på ica kvantum som gör det värt att organisera sig 5 personer maskerade, köra rakt in i butiken och sedan lämna i en annan vanlig kombi? Ica maxi har ju en del mobiltelefoner och sånt men ica kvantum är väl mest matvaror eller? Det känns som något inte stämmer, eller så är det bara en helt hjärndöd handling..
Citera
2016-11-17, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edm4life
Alltså jag hade haft förståelse om det var någon flöddrad tjackis som helt spontant fått för sig att slå sönder rutan och gå in och plocka varor men vad finns på ica kvantum som gör det värt att organisera sig 5 personer maskerade, köra rakt in i butiken och sedan lämna i en annan vanlig kombi? Ica maxi har ju en del mobiltelefoner och sånt men ica kvantum är väl mest matvaror eller? Det känns som något inte stämmer, eller så är det bara en helt hjärndöd handling..

Tobak, rakblad, post/rek, smink, kött.

2 oxfileér kan lätt kosta 400-500 spänn.
Rakblad = 150-250 spänn
En limpa cigg = 400-600 spänn

Krävs inga jättemängder för att komma upp i tiotalstusen kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in