• 8
  • 9
2016-11-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Dina analyser är så förbannat amatörmässiga. Att SD skulle bli riktigt stora nästa val har ingenting med hur Trump lyckas i USA, lika lite som att Trump blev vald har något att göra med att britterna röstade för Brexit. Det är dock samma grundorsak i botten, dvs att man under årtionden totalt ignorerat vad majoriteten av folket har tyckt i vissa frågor. Det skapar motsättningar och förakt. I Sveriges fall så är det flyktinginvandringen som under mer än 20 års tid har tryckts på det svenska folket utan att det funnits en opinion för det. Tro fan då att folk i ren protest börjar rösta på det enda partiet som har en alternativ utgångspunkt i den frågan. SD har dubblerats i varenda val de senaste 20 åren och kommer att göra det igen och anledningen är att inga andra partier är trovärdiga i den frågan med tanke på hur de misskött den de senaste decennierna.

Undrar vad det politiska övergreppet går att jämföra med internationellt.. Demokraturen Sverige måste utmärka sig internationellt som ett land med sällsynt begränsad yttrandefrihet..
Citera
2016-11-19, 14:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Nyheter 24 de manipulerar säkert så Åkesson egentligen skulle leda med extremt mycket mera. När man nu tänker på Nyheter 24 så ska man tänka liksom Nordfront omvänt. De och Metro är extremvänster hatsajter riktade till att lura med sig normalt folk.

Men trots det alltså 30K mot drygt 7K säger väl det som nu vill alla vet om. SD kommer bli det överlägset största partiet 2018. När nu inte ens en extremvänster hatsajt kan få ihop eller lura sig till att det skulle skilja sig mer.
Citera
2016-11-19, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Vad ska du rösta på i stället? FI?
Då blir det troligen S!
Citera
2016-11-19, 14:38
Medlem
Arbetarbroders avatar
Puuh.. fanimej inget enkelt val och jag hade utnyttjat min rätt att inte rösta här.

Anna Kinberg Batra är en maskin, dessutom en väldigt o-charmig sådan och känns inte speciellt begåvad.
Jimmie Åkesson har tappat allt, fanns en tid när jag tyckte han var rätt vass, men det var längesen nu. Nu sitter han i morgonsoffan och stammar ängsligt att han är orolig för Trumps seger och sparkar ut medlemmar så fort en tidningsredaktion kommer på tanken.
Äckligt att svansa så efter media och svika sina medlemmar.

En pistol mot mitt huvud och jag var tvungen att välja, så hade jag väll valt Åkesson med stor motvilja. Att rösta på Moderaterna tar i mot mer, speciellt nu när de ändrat sin kameleont-politik från "Det Nya Arbetarpartiet" till "Det Nya Sverigevänliga Partiet" - vore skam att lita på dem och väljer hellre originalet än en keff kopia som AKB och hennes Nya Moderaterna.

Känns som en sån fråga om man vill ha pest eller kolera.
Citera
2016-11-19, 16:12
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Jag har nästan alltid röstat M.Men får jag bara en liten antydan om att M skulle samarbeta med SD i någon större utsträckning kommer jag aldrig rösta på M!
Just nu så lyssnar Batra på den högljudda mninoriteten (som du tillhör).

Har du några bra argument till varför SD ska vara paria?
Citera
2016-11-19, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Spin
Just nu så lyssnar Batra på den högljudda mninoriteten (som du tillhör).

Har du några bra argument till varför SD ska vara paria?

Du måste förstå att vi som är kritiska till SDs politik ger blanka fan i om vi nu skulle vara i minoritet eller ej. Vi har helt enkelt en annan politisk åsikt? Däremot så är ännu inte SD i majoritet i Sverige och kommer förhoppningsvis aldrig någonsin bli det? Ta ej ut segern i förskott och jag tror ni kan sluta hoppas på att M skulle rulla ut den röda mattan till maktens korridorer, glöm det.
Citera
2016-11-19, 16:33
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Då blir det troligen S!

Du är en riktig NyModerat du. Fyfan så det blivit. Moderata samlingspartiet blev kuppat av MUF 2005. Namnbytet var inte enbart ett namnbyte, en ny politik började utformas. Nysvenskarna blev viktigare än svenskarna.
Citera
2016-11-19, 16:35
Medlem
Såg nyss 1984.

Va sjukt
Alla håller med den som talar illa om Goldstein (Goldstein ifrågasätter Oceanien/etablissemanget). "Tankepolisen" styr, nyspråk införs. Folk går på tårna, tror att de är fria, men är kraftigt kontrollerade vad gäller yttrandefrihet och åsikter.

finns ju en del paralleller till Sverige och invandringspolitik/etablissemanget
För inte länge sen var det ju ännu sjukare, totalt åsiktsförtryck.
Alla kommer undan så länge de praktiserar det "goda hatet".

hehehe va sjukt
Citera
2016-11-19, 16:36
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Du måste förstå att vi som är kritiska till SDs politik ger blanka fan i om vi nu skulle vara i minoritet eller ej. Vi har helt enkelt en annan politisk åsikt? Däremot så är ännu inte SD i majoritet i Sverige och kommer förhoppningsvis aldrig någonsin bli det? Ta ej ut segern i förskott och jag tror ni kan sluta hoppas på att M skulle rulla ut den röda mattan till maktens korridorer, glöm det.
Jag väntar fortfarande på svar i sakfrågan.

Dina känslor åsido. Vilka delar i t.ex partiprogrammet är så hemska att det är orimligt att samarbeta på risknivå?

Vilka är dina sakargument till varför det skulle vara så hemskt?

Vi gick till val i en allians med KD som i princip driver samma politik. Bortsett från att SD har fler idioter i partiet så ser jag inte skillnaden.
Citera
2016-11-19, 19:51
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Batra har varit ganska tyst den senaste tiden. Något rätt menlöst uttalande om delat ansvar i Grekland, men när det blåser upp till PK-trubbel i partiet är det Tobé som får gå in och sopa med kvasten. Antagligen resonerar de att man inte vill smutsa ner Batras namn med det. Själv resonerar jag att Batra spelar andra fiol i sitt eget parti. Aldrig ett bra tecken.
Citera
2016-11-20, 21:34
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Jag kan hålla med om att etablissemanget har haft klantiga ledare och inte minst M. Fast å andra sidan har vi inte sett SD någonstans förutom lokalt i några kommuner. Kanske blåser det en SD vind så att kritiska röster hörs. Det hat vi sett lite oftare utav. Möjligen så är du kritisk mot det nya SD och vem är inte det?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in