Ingen i Svensk skulle våga säga så, även om det är sanningen! Även här på Flashback verkar rubriken vara rasistisk! Men tänk om man vågat säga detta för 10-20 år sedan och redan då satt in åtgärder. Idag verkar det vara försent, Malmö är översvämmat av vapen och gränsen för när dessa används sjunker hela tiden.
- Sverige har tappat kontrollen över "de förlorade" områdena. Idag gäller inte svensk lag i många områden. Ändå envisas både politiker och media med att försöka tysta ned problemen. Får man inte prata om problemen kan man inte åtgärda dem. Integrations politiken har misslyckats, det enda som åstadkoms med integration är segregation.
Vem vågar idag påstå att det faktisk är muslimer som står för våldet och mördandet i Malmö?
Salahuddin Barakat är en av Malmös mest tongivande imamer. Säger följande
Är det dags för polisen att begära hjälp av muslimska ledare för att få stopp på våldet? Är detta ett tecken få att de demokratiskt valda ledarna i Sverige inte har kontrollen över samhället?
- Sverige har tappat kontrollen över "de förlorade" områdena. Idag gäller inte svensk lag i många områden. Ändå envisas både politiker och media med att försöka tysta ned problemen. Får man inte prata om problemen kan man inte åtgärda dem. Integrations politiken har misslyckats, det enda som åstadkoms med integration är segregation.
Vem vågar idag påstå att det faktisk är muslimer som står för våldet och mördandet i Malmö?
Salahuddin Barakat är en av Malmös mest tongivande imamer. Säger följande
Citat:
"Tyvärr är det muslimska ungdomar som både står för våldet och de som drabbas främst av det.
Citat:
De är och har alltid varit muslimer, om nu Islam påstås vara vägen ur kriminaliteten, så undrar man ju varför inte Islam kunde hindra vägen in i kriminalitet?
– De är muslimer och känner sig som muslimer. De har en respekt för religionen i grund och botten, även om de inte följer den. För många är religionen en väg ut ur kriminaliteten.
Citat:
Hur man än vrider och vänder på det så konstaterar imamen att det är muslimer som mördar. Frågan är om imamen kan få stopp på mördandet?
Du skriver att det är muslimer som dödar muslimer. Hur vet du det?
– Det vet den som är uppväxt här i Malmö. Jag bor fortfarande i de här områdena, träffar de här ungdomarna och även förövarna är relaterade till församlingen och till min bekanskap.
– Det vet den som är uppväxt här i Malmö. Jag bor fortfarande i de här områdena, träffar de här ungdomarna och även förövarna är relaterade till församlingen och till min bekanskap.
Är det dags för polisen att begära hjälp av muslimska ledare för att få stopp på våldet? Är detta ett tecken få att de demokratiskt valda ledarna i Sverige inte har kontrollen över samhället?