2016-11-16, 00:19
Medlem
Coccosbolls avatar
Utan förvarning så dog min pojkväns pappa ikväll av ett slaganfall, och ingen vet varför än och hela familjen är i chock. Jag är 23 år och min pojkvän är 26 år gammal vilket jag anser vara ganska ungt för just detta. Min pojkvän hade en oerhört nära relation till sin pappa och jag är livrädd för att han ska falla ner i ett stort svart hål. Hur hjälper jag honom som allra bäst mer än att bara vara där? Kan jag göra något mer? Han är i chock just nu och har svårt att ta sig till något mer än att livet måste fortsätta som vanligt.

Tack!
Citera
2016-11-16, 00:25
Medlem
4yoonlys avatar
Tufft... fy fan... tror det är svårt att veta vad han behöver... men troligen kommer han bryta ihop relativt snart och om du är där och kramar om honom så är det uppskattat antar jag... svårt att göra något annat egentligen du har inte riktigt samma erfarenhet (få har antar jag) så det är bara att du är där och han har en axel att gråta ut/prata med...
Citera
2016-11-16, 00:29
Medlem
Det är lätt att man känner sig otillräcklig men Din närvaro räcker. Finns där, lyssna, ge han en kram när han behöver. Man behöver inte prata så mycket, det är upp till honom. Nära och kära är det viktigaste i sådana här situationer..

Ett känt verk av Johan Cullberg där krisens faser förklaras...
http://duve.katrineholm.se/program/spit/distans/lb/kris_kullberg.pdf
Citera
2016-11-16, 00:33
Medlem
Var stöd till din pojkvän. Låt han ta sin tid han behöver för sig själv, men låt han samtidigt inte vara alltför ensam och gör absolut inte slut på ett bra tag om du hade tänkt det, det skulle kunna få han att låta sista droppen gå och att han själv tar sitt liv eller likande om något ytterligare påfrestande skulle ske. Glöm inte krama om honom oftare och prata om typ att livet är kort och man gör det bästa av det, även nära och kära kommer och går. Men att även när de går bort så finns de kvar inom en.

Hoppas det blir bra efter en tid. Ni kan ju gå tillsammans ofta till hans grav och lägga blommor och sådant där. Alltid fint.
Citera
2016-11-16, 00:55
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coccosboll
Utan förvarning så dog min pojkväns pappa ikväll av ett slaganfall, och ingen vet varför än och hela familjen är i chock. Jag är 23 år och min pojkvän är 26 år gammal vilket jag anser vara ganska ungt för just detta. Min pojkvän hade en oerhört nära relation till sin pappa och jag är livrädd för att han ska falla ner i ett stort svart hål. Hur hjälper jag honom som allra bäst mer än att bara vara där? Kan jag göra något mer? Han är i chock just nu och har svårt att ta sig till något mer än att livet måste fortsätta som vanligt.

Tack!
Jag ska hjälpa er på traven. Han dog pga ett slaganfall. Så nu vet ni det.
Vad gäller din pojkvän.
Kan en avsugning hjälpa?
Tar du den i tvåan från o med nu?
Kanske du borde göra slut?

Eller det mest logiska. Du känner honom en aning bättre än mig o då får du nog utgå från vem han är o hur han fungerar. Att fråga ett internetforum är bara korkat.
Citera
2016-11-16, 01:03
Bannlyst
Det är jättetråkigt men jag finner bra ett ord finn dig i livet. Jag har inga föräldrar kvar och min bästa vän har hängt sig en har blivit slagen så illa så han drunknade.

Vi lever inte i en skyddad värld och skulle vi snacka med Araberna som är redo för jobb så kan vi snacka om ett folkslag som mår ASDÅLIGT.

Detta var inte det du ville höra självklart lider med Er i ert problem.
Citera
2016-11-16, 01:40
Avslutad
Att vara snäll och förstående räcker långt.
Beklagar det inträffade.
Citera
2016-11-16, 06:11
Medlem
Coccosbolls avatar
Tack så mycket för svaren. Vi går nog en mörkt tid tillmötes framöver men jag antar att det är en del av livet <3
Citera
2016-11-16, 06:14
Medlem
flaskborstes avatar
Nära och kroppskontakt

Jag är man med en underbar fru
När jag förlorade en nära vän..
Kröp min fru närmare och var enklare att hantera.
När jag grät tyst fanns hon nära med sin kropp det hjälpte mycket

vi män tröstas oftast via kropps kontakt med våra partners
Senast redigerad av flaskborste 2016-11-16 kl. 06:17.
Citera
2016-11-16, 06:17
Medlem
Coccosbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Jag ska hjälpa er på traven. Han dog pga ett slaganfall. Så nu vet ni det.
Vad gäller din pojkvän.
Kan en avsugning hjälpa?
Tar du den i tvåan från o med nu?
Kanske du borde göra slut?

Eller det mest logiska. Du känner honom en aning bättre än mig o då får du nog utgå från vem han är o hur han fungerar. Att fråga ett internetforum är bara korkat.

Människan funkar generellt likadant och det är väldigt sällan en sorgeperiod tar en helt originell form. Därför tänkte jag att jag kunde höra mig efter råd med tanke på min ringa ålder, så sätt dig ner i båten och håll tyst.
Citera
2016-11-16, 06:34
Medlem
caught.on.tapes avatar
Du ska ha mycket kroppskontakt,, beröring (även om din kille inte verkar "behöva det" i situationen) och vara förstående,, tålmodig,, ödmjuk och tolerant för situationer som hända kan
Detta klarar ni,, viljestyrkan måste vara hård som sten också -- good luck,, keep calm
Citera
2016-11-16, 06:41
Medlem
Ghastens avatar
Ibland kanske han behöver lite egen tid med för att bearbeta det som hänt. Så ge honom lite space ibland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in