2016-11-15, 15:36
Medlem
Hej! Är en tjej/kvinna med sjukt mycket komplex över min kropp. har väl tidigare hetsat mig lite till att gå ner mer och mer i vikt men stannat upp på 60 kg till mina 170 cm vilket bmi mässigt är helt ok, samt att jag lyckats bygga lite muskler. men vad som gör mig så otroligt missnöjd ÄNDÅ är mina stora revben, som bokstavligen sticker ut. och då är det liksom inte bara den nedre raden revben utan typ hela bröstkorgen som syns. bifogar bild. det ser nästan ut som att jag konstant går och håller in andan, men det där är alltså i avslappnat tillstånd. Går det på något vis att träna sig bättre här? t.ex. om man kan komma åt musklerna högre upp precis ovanför magen samt jobba mer med magens sidomuskler för att "fylla ut", eller är det bara att acceptera att jag ser ut så här? Vad tror ni?

https://s21.postimg.org/m8o09o8jb/24_D78_B83_E0_BB_4751_9027_CC2_BE7_A27_C67.jpg
Senast redigerad av sagittarius1992 2016-11-15 kl. 15:39.
Citera
2016-11-15, 15:47
Medlem
jpettersson1991s avatar
Hur man ser ut med lägre kroppsfett är genetiskt, muskelfästen, ben m.m. Givetvis skadar det inte att träna magen, eller obliques (sidan av magen) är det väl du tänker på. Bara att acceptera hur det ser ut, oftast är det bara en själv som stör sig på det och inget som andra tänker på.
Citera
2016-11-15, 16:25
Medlem
Instämmer med föregående talare, det är verkligen inget fel på din kropp och jag tycker inte det ser konstigt ut överhuvudtaget. Eftersom man ser sin egen kropp så pass mycket stör man sig lätt på saker som andra inte ens lagt märke till, och det är i stort sett aldrig någon som är helt nöjd med sin kropp, alla har någonting de vill förändra.

Fortsätt träna bara och försök lyssna mer på andra än dig själv, det finns ingen anledning att vara missnöjd med din kropp!
Citera
2016-11-15, 16:59
Medlem
Tammers avatar
Det är många som skulle avundas den kroppen, det kan jag lova. Det finns dock muskler mellan revbenen, som kan tränas upp och minska intrycket av utstickande revben. Bästa sättet att träna bröstkorgens muskler, de som finns mellan revbenen, är pulloverövningar. Alltså att man ligger på rygg på en bänk med en skivstång eller hantel i händerna, och sänker denna bakåt/nedåt över huvudet. Eller googla på "pullovers med hantel" eller liknande så ser du. Testa denna och se om det känns bra.
Citera
2016-11-15, 19:21
Medlem
ambivallenss avatar
Tycker inte att det ser dåligt ut alls, visst har du utstickande revben men som sagt, det ser inte dåligt ut snarare bra.

Som svar på din fråga heter musklerna vid revbenen serratus anterior, du kan googla på det men en övning som tränar dom är armhävningar där man ser till att pressa upp sig ordentligt i den högsta delen av rörelsen. Dock tror jag inte att dom kommer få dina revben att se "mindre" ut om det är de du är ute efter.
Citera
2016-11-15, 23:10
Medlem
Du har jättefin kropp så du behöver absolut inte ha komplex. Skitsnygg ju.

Men träna på om du har tid och tycker att det är roligt.
Citera
2016-11-16, 15:48
Medlem
Tack för era svar Kul att höra att ni tycker att jag borde känna mig nöjd med min kropp. Är ju såklart svårt, alla har väl något de är missnöjda med :P Ska absolut prova pulloverövningen när jag är tillbaka på gymmet imorgon.
Citera
2016-11-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagittarius1992
Tack för era svar Kul att höra att ni tycker att jag borde känna mig nöjd med min kropp. Är ju såklart svårt, alla har väl något de är missnöjda med :P Ska absolut prova pulloverövningen när jag är tillbaka på gymmet imorgon.

Tycker inte om att bedöma andras kropp, men du har absolut en bra "mage" s.a.s.
Muskeln, alternativ musklerna du söker är Serratus Anterior samt Obliques.
Dessa muskler syns bättre vid låg bf, jag har dock cirka 20% BF och har som fyra,fem fingrar över revbenen.

Edit: vill alltså tillägga att det förmodligen ser bättre ut eftersom du ser ut som du gör genetiskt, om du utvecklar bra Serratus.
Citera
2016-11-20, 00:08
Medlem
Okej, super! O ni tycker inte att jag behöver deffa mer, tänkte ifall man kunde få fram magmusklerna mer eller kommer jag bara se undernärd ut?
Citera
2016-11-20, 00:53
Medlem
Citat:
Hej! Är en tjej/kvinna med sjukt mycket komplex över min kropp. har väl tidigare hetsat mig lite till att gå ner mer och mer i vikt men stannat upp på 60 kg till mina 170 cm vilket bmi mässigt är helt ok, samt att jag lyckats bygga lite muskler. men vad som gör mig så otroligt missnöjd ÄNDÅ är mina stora revben, som bokstavligen sticker ut. och då är det liksom inte bara den nedre raden revben utan typ hela bröstkorgen som syns. bifogar bild. det ser nästan ut som att jag konstant går och håller in andan, men det där är alltså i avslappnat tillstånd. Går det på något vis att träna sig bättre här? t.ex. om man kan komma åt musklerna högre upp precis ovanför magen samt jobba mer med magens sidomuskler för att "fylla ut", eller är det bara att acceptera att jag ser ut så här? Vad tror ni?

https://s21.postimg.org/m8o09o8jb/24_D78_B83_E0_BB_4751_9027_CC2_BE7_A27_C67.jpg

Näh, jag tycker du ser helt ok ut. Mycket bättre det där än alla feta man ser nuförtiden

Om du vill "dölja" dina revben utan att lägga på dig fett så skulle jag nästan säga att det bästa är att lägga rutor på magen. Det drar fokus dit istället samtidigt som det ju bygger lite på höjden. Då får du jobba med det gamla vanliga, dvs viktade crunches eller dragövningar, dragon flags etc. Också sneda magmusklerna kan du träna, främst med olika sorters twists.

Visst finns det muskler som går över revbenen, och ja, dom går att träna upp. Jag tror dock inte att dom ändrar din look så mycket. Men du kan försöka om du vill. Dom kallas "boxningsmusklerna" därför att man får träningsvärk där när man boxas. Men du behöver inte sparras utan du får samma effekt av att köra säck. Även att såga skulle jag säga ger liknande effekt om du har tillgång till ett lantställe med vedspis eller till en brädgård.
Citera
2016-11-20, 10:04
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Okej, super! O ni tycker inte att jag behöver deffa mer, tänkte ifall man kunde få fram magmusklerna mer eller kommer jag bara se undernärd ut?

Tycker inte du borde deffa ner dig ännu mer, revbenen kommer synas ännu mer eftersom det är så du ser ut genetiskt vid lågt kroppsfett. Fortsätt träna på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in