I en förmodad 40-årskris har Johannes Nilsson
valt att lägga ned sin podcast Bibliotek.
Väldigt tråkigt tycker jag som såg fram emot kommande avsnitt. De oregelbundna utgivningarna på Bibliotek har varit en prioriterad höjdpunkt var gång de dykt upp i podd-flödet.
Enligt citatet nedan så går det att beställa tidigare avsnitt av Nilssons podd-produktion:
Citat:
Ursprungligen postat av Johannes Nilsson
Beställ Bibliotek premium, 200 kronor, Magister, 100 kronor, Tyckonom 180 kronor till swish nr 0709502758, skriv din@epost i meddelanderaden.
K. Svenssons texter finns att köpa på shop.underproduktion.se/
(Även Herrklubben ska gå att beställa väl?)
Jag minns en kundundersökning Nilsson gjorde där han ville utröna efterfrågan på hans bibliotek-alster utgivna i ett samlingsverk. Jag har inte hört något om det sedan dess men det är en produkt jag väldigt gärna skulle vilja köpa.
Sedan pratade han om att arbeta vidare på sina berättelser om Johnny Bodes äventyr vilket man ju såg fram emot.
Ytterligare ett projekt var hans ljudboksäventyr om
Gustaf Vasa som vi fick höra ett 10-minuters smakprov av i slutet av
ett avsnitt av podcasten
Tankar från Framtiden. Även om det blev så att Storytel i slutändan inte ville producera den så var jag som lyssnare väldigt intresserad. Hade gärna hört mer där.
Vi får se vad Nilsson hittar på i framtiden, jag vet att jag ser fram emot återkomsten. Det är ju inte ovanligt att han avslutar och raderar sina projekt. Jag tänker på bloggar han haft tidigare samt podcasten
Tyckonom som ju var mycket lyssningsvärd.