Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-14, 18:51
  #1
Medlem
JakeTheMusss avatar
många här på internet sitter å gråter över att ha förlorat håret men är det så farligt egentligen? jag kan tycka det är ganska tufft och farligt när en skallig man med blick kommer gående. själv tror jag nog inte det ksulel bli så illa av att förlora håret.
Citera
2016-11-14, 18:54
  #2
Medlem
Kohtalotars avatar
beta eller alfa vettefan men väldigt oattraktivt enligt mig
Citera
2016-11-14, 18:57
  #3
Medlem
JakeTheMusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohtalotar
beta eller alfa vettefan men väldigt oattraktivt enligt mig
är du tjej eller kille? är du kilel så kan du dunsta
Citera
2016-11-14, 18:58
  #4
Medlem
Kohtalotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheMuss
är du tjej eller kille? är du kilel så kan du dunsta
tjej
Citera
2016-11-14, 19:06
  #5
Medlem
prizs avatar
Tycker inte du kan dela upp det så. Det är vad det är helt enkelt. Finns nog många många alfa som är flintis.
Citera
2016-11-14, 19:24
  #6
Medlem
MrChows avatar
Tror att det är svårt att dra några paralleller mellan vad du kallar alfa- och betamän. Det finns riktigt snygga alfamän som är är mer eller mindre flintskalliga och det finns gott om flintskalliga som är förpassade till thai-fruar och lastbilschaufförslivet. Precis som det finns brunhåriga och mellanblonda diton.

Hade jag varit kvinna och Jason Statham knackade på dörren och friat hade jag sagt ja utan omsvep - kanske inte lika mycket om Anders Eklund (mördaren) gjorde det samma.
Citera
2016-11-14, 21:25
  #7
Medlem
Beror ju helt på. Det ser ballt ut om mannen var ball från början och vise versa. Dwayne the rock Johnson ser alfa ut, Moby eller Jim Rash gör det inte.
Citera
2016-11-14, 21:58
  #8
Medlem
Klistergetens avatar
Vin Diesel, Jason Statham, Professor Xavier, Dwayne Johnson, Kojak, Voldemort, Mike Tyson, Samuel L Jackson, Doctor Evil, Bruce Willis m fl... Alfa

Danny DeVito, Lasse Kronér, Gandhi, Fredrik Reinfeldt m fl... Inte så Alfa

Svårt att uttala sig med någon slags konsekvens
Citera
2016-11-14, 22:07
  #9
Medlem
PixlJunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klistergeten
Vin Diesel, Jason Statham, Professor Xavier, Dwayne Johnson, Kojak, Voldemort, Mike Tyson, Samuel L Jackson, Doctor Evil, Bruce Willis m fl... Alfa

Danny DeVito, Lasse Kronér, Gandhi, Fredrik Reinfeldt m fl... Inte så Alfa

Svårt att uttala sig med någon slags konsekvens
Danny DeVito är väl alpha som fan.
Citera
2016-11-15, 21:22
  #10
Medlem
Oboros avatar
Att man som man blir väldigt deprimerad av skallighet är tecken på att man är beta faktiskt.

Att man väljer hårtransplant är väldigt beta.

Det är inte tillräckligt mycket manliga ämnen på en då. Kvinnor är ju vanligtvist väldigt känsliga vad det gäller deras utseende. Dom måste sminka sig, fixa sig, operera sig och jag vågar inte tänka på vad dom kommer göra om dom börjar tappa hår.

En alfaman är en som inte bryr sig om att han blir skallig. Han saknar ju dom där ämnena som gör att han måste fixa sig snygg på ytan. Jovisst gör han sig stilig men det gör han för makten.

Skulle även kalla Devito alfa. Han är skallig, han skiter i det, han verkar ha självförtroende. Han är ju kort men han saknar ju dom där ämnena som kvinnor har.

Det finns kvinnor som tycker att skallighet är fult men det finns även kvinnor som tittar efter självförtroende istället.

Är du en beta vill du göra dig så snygg som möjligt till kvinnor och du har kvinnliga ämnen och är du alfa så SKITER du i vad dom tycker om din skallighet eller ditt handikapp men samtidigt inte är självisk.

Ja nu kommer jag att få kritik för detta.

Vem tror du jag respekterar? En feg osäker man som måste bry sig om sitt utseende för mycket eller en man som inte bryr sig om sig själv bara och är stolt med det Gud har gjort med honom och istället är självsäker?

För övrigt, jag är skallig, har en konstig näsa, sneda tänder och har lätt för tjejer. Jag är beviset.
__________________
Senast redigerad av Oboro 2016-11-15 kl. 21:26.
Citera
2016-11-21, 17:42
  #11
Medlem
GenrichJagodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klistergeten
Vin Diesel, Jason Statham, Professor Xavier, Dwayne Johnson, Kojak, Voldemort, Mike Tyson, Samuel L Jackson, Doctor Evil, Bruce Willis m fl... Alfa

Danny DeVito, Lasse Kronér, Gandhi, Fredrik Reinfeldt m fl... Inte så Alfa

Svårt att uttala sig med någon slags konsekvens

jäkla massa muppar på båda raderna.
Citera
2016-11-21, 18:31
  #12
Medlem
EliasAlucards avatar
Den största alfahannen inom populärkultur, Kratos i God of War, är ju flintis

Att vara alfahanne har inget med hår på huvudet att göra. Faktum är att ju snyggare du är desto mindre alfahanne är du. En tvättäkta alfahanne är liksom en rakt igenom badass, och ofta en ful sådan. Vi snackar här om t.ex. Wolverine som visserligen inte är flintis, men hårig över hela kroppen och kort som fan (han är typ 160 cm i serietidningarna, men Hugh Jackman är lite för lång för att spela Wolverine egentligen):

The Wolverine - Go Fuck Yourself Pretty Boy:
https://www.youtube.com/watch?v=ALOcOk8F3O4

^^ En pretty boy är helt enkelt så långt ifrån man kan komma en alfahanne. Det är ett stort allmänt socialt missförstånd att dessa söta pretty boys skulle kunna vara alfahannar. En alfahanne är en snubbe som får otroligt mycket fitta baserat på hur badass han är, vilket översatt till sociala sammanhang innebär att han är en fittmagnet baserat på att han antingen är duktig på att spöa skiten ur andra män (tänk er t.ex. Mike Tyson) inom sport/slagsmål, eller krig (marinsoldater och liknande grabbar). Brad Pitt är med andra ord ingen alfahanne, tvärtom.

Betahannar däremot, är intelligenta nördar, typ programmerare, filosofer, advokater, doktorer ekonomer och liknande typer. Judar är det ultimata betahannefolket. Betahannar kan också få knulla så sett, men de lockar till sig honor endast genom deras pengar eller intelligens (vissa kvinnor tänder faktiskt på intelligens). Aldrig pga badass färdigheter eller liknande, eftersom betahannar är riktiga fegisar.

Sedan är det ju också som så, att tappa hår gör man pga testosteron (mer specifikt DHT), alltså är man rent generellt manligare om man är flintis. Givetvis finns det dock många män som inte har tappat hår och ändå är rätt alfa/badass av sig rent allmänt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback